Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים מומלצים בגליל המערבי - מסלולים, פארקים ואטרקציות

הגליל המערבי באזור הצפון של ארצנו הוא שופע מקומות שמתאימים לטיולים. חיפוש קצר באזור יוביל אתכם להמון אפשרויות שמתאימות בכל עונות השנה – חופי ים מרהיבים, מעיינות זורמים, מסלולי טיול בדרגות קושי שונות, תצפיות וכמובן אטרקציות ומסעדות. היה קשה לבחור, אבל הנה כמה המלצות לטיול הבא שלכם בגליל המערבי.

אמת המים ברגבה – אתר פרשת המים שבקיבוץ רגבה הוא מרכז מבקרים אשר מציג את סיפור בניית האמה מימי שלטונם של הטורקים ועד היום. במהלך הביקור שלכם כאן תוכלו לראות גם את שרידי אמת המים החשובה שחלקה נותרה עומדת עד היום. אמת המים היתה צינור העברת מים עיקרי וחשוב בין האזורים השונים. במרכז המבקרים ישנם מיצגים מרשימים ומתקיימות גם הדרכות חווייתיות לילדים. בחודשי הקיץ מתווספת גם פעילות מים מרעננת במיוחד לביקור כאן. לעוד מידע על האתר לחצו כאן.

הגן הבוטני זואולוגי – בעיר נהרייה נמצא גן חיות קטן ומיוחד שמתאים מאוד לביקור עם ילדים. האתר כולו נגיש לעגלות ובו יש מספר זנים של בעלי חיים, צמחייה מיוחדת ונדירה, פינות ישיבה ומדשאה גדולה. בחופשות ובחגים מתקיימות בפארק פעילויות והצגות לילדים. הכניסה אל הפארק היא בתשלום סימלי. מידע מלא על הפארק תמצאו כאן.

מערת קשת – בפארק אדמית תוכלו להגיע אל אחת מנקודות התצפית היפות של הגליל המערבי ולצפות גם בשרידי מערה מיוחדת במינה. ברחבי הפארק יש ספסלי פיקניק והמון צל, אך נקודת העניין המרתקת של הפארק היא מערת הקשת שהיא שריד של מערה שקרסה כאן בעבר. השריד שנותר כאן יצר צורת קשת ומכאן גם השם של המערה. אל המערה ניתן להגיע בשביל טיול קצר ונגיש לעגלות שבסופו תגלו תצפית רחבה על האזור. אם תגיעו לכאן בשעות אחה”צ תזכו לתצפית רומנטית אל מול השקיעה. למידע מלא לחצו כאן.

שביל הבאר ביער חניתה – במורדות הרי הגליל המערבי תוכלו למצוא את יער חניתה הגדול. היער משתרע על שטח של יותר מ 2,300 דונם וגובהו כ- 400 מטר מעל פני הים ולכן הוא מקום שמתאים גם למי שאוהב תצפיות יפות. בחלקו העליון של היער תוכלו למצוא את הדגם המשוחזר של אתר “חומה ומגדל”, ובצמוד לו יש חניון מטיילים שממנו יוצא מסלול טיול אל שביל נחל הבאר. למידע מלא על המסלול מהאתר של ילדטבע לחצו כאן.

החווה בגליל – בסמוך למושב יערה נמצא אחד המקומות הכיפיים של הגליל המערבי. החווה בגליל הוא פארק קטן באוויר הפתוח שבו תוכלו לשבת על המדשאות ולבלות ביחד עם המשפחה או החברים. בתוך החווה יש דוכני אוכל, שתיה, פינת חי קטנה ולעיתים מתקיימות כאן גם הופעות. במרכז החווה יש שטח מדשאות גדול שעליו לרוב תמצאו פופים מפוזרים ומחצלות של המקום. לעוד מידע על החווה בגליל לחצו כאן.

מבצר יחיעם – גן לאומי מבצר יחיעם של רשות הטבע והגנים מציג שרידי מבצר שידע תקופות שונות ולחימות רבות, נהרס ונבנה מחדש מספר פעמים ושרד במשך אלפי שנים. הביקור במבצר חוויתי והוא לוקח את המבקרים בו אחורה בזמן, והטיול בין שרידי המבצר המרשימים יאפשר לכם לדמיין מה קרה כאן בעבר. במהלכו הסיור ברחבי מבצר יחיעם מגיעים אל נקודת תצפית הצופה על כל אזור הגליל ואל הים התיכון. בתחילתו של הביקור כדאי לראות את הסרטון הקצר שמוצג כאן כדי לקבל את הרקע של המקום, ויהפוך את הביקור כאן למוחשי ועוצמתי יותר. מבצר יחיעם שימש תפקיד חשוב גם במלחמת העצמאות ובסרטון תוכלו להכיר גם את סיפור הגבורה של שיירת יחיעם – תושבי הקיבוץ שלחמו כאן. אם כבר הגעתם לכאן תוכלו לבקר באנדרטת שיירת יחיעם – לחצו כאן למידע.

מסלול נחל בצת – מסלול נחל בצת בגליל המערבי הוא אחד היפים שבאזור, במהלכו מטיילים בין נופי היער הקסומים. למרות זאת הוא אינו מהמבוקשים באזור וזאת כנראה מאחר שמדובר במסלול קווי שניתן לעשות במלואו אם יש לכם שני רכבים, או לעשות חלקים ממנו. הטיול המלא שאורכו כ-5 ק”מ הוא מוצל ברובו, ובמהלכו תפגשו מערה וגם תגיעו לבריכות מים שמתאימות לשכשוך. למידע מלא על הטיול בנחל בצת לחצו כאן.

פארק גורן – יער גורן משתרע על פני שטח גדול מאוד בגליל המערבי והוא מבין היערות הגדולים בארץ. ברחבי הפארק יש מסלולי טיול, שבילי הליכה, שבילי אופניים ומספר תצפיות. יש כאן חניוני יום מסודרים ומותרת גם לינת אוהלים לחובבי הקמפינג. אחת התצפיות היפות של הפארק היא התצפית אל עבר מבצר מונפורט המרשים. ההליכה אל התצפית הזו היא במסלול קצרצר ונגיש כולו לעגלות שבסופו יתגלה מולכם המבצר היפהפה שמתחתיו זורם לו נחל כזיב המפורסם. למידע נוסף ומסלולי טיול מפארק גורן לחצו כאן.

נחל כזיב – נחל כזיב הוא בין הארוכים והיפים באזור הגליל, תחילתו במרומי הגליל וסופו באכזיב. אורכו של נחל כזיב כמה עשרות ק”מ והוא זורם בכל ימות השנה. מפאת אורכו המרשים אפשר לטייל בו במסלולים רבים, באזורים שונים, וברמות קושי מגוונות. לפני הביקור בנחל כזיב נמליץ לכם בחום לוודא שאתם אכן יודעים את רמת הקושי של המסלול שאותו בחרתם כי יחד עם תואר הנחל הארוך והיפה ביותר בגליל הוא גם הנחל בו יש הכי הרבה חילוצים. למידע מלא ומפורט על נחל כזיב מהאתר של ילדטבע לחצו כאן.

בונוס: אם אתם מגיעים אל הגליל המערבי ואתם רעבים, הנה כמה המלצות שלנו לארוחות הבוקר הטעימות והמיוחדות שיש באזור – לרשימה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

נחל חרמון הבניאס עליון ממתחם המעיינות ועד למפל הבניאס
לטיולים בצפון
פארק צפרות ראש ציפור יער ראש ציפור ותל נפוליון
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!
אנדרטת עוצבת סער – חטיבה 7
טנקים, מטוסים ואוניות - אטרקציה לילדים
שביל נחל ציפורי שביל שמשית – מסלול נגיש לעגלות
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
דרך נוף הגלבוע - כתף שאול וחוות הרוח
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
פארק תמנע
רוד טריפ בארץ טיולים מובנים