Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קיבוץ כפר מסריק: סוד הפלא הקיבוצי

בסמוך לנחל נעמן שזורם בגליל המערבי תוכלו למצוא את קיבוץ כפר מסריק, קיבוץ מתנועת הקיבוץ הארצי שהוקם בשנת 1932 ועבר גלגולים רבים עד שהגיע אל מקומו היום. הקיבוץ נקרא על שמו של הנשיא הראשון של צ’כוסלובקיה – טומאס מסריק עליו נפרט בהמשך.

בשנים האחרונות קיבוץ כפר מסריק (להבדיל מקיבוצים אחרים כאן באיזור) החל תהליך של שימור מבני הקיבוץ המקוריים והפך אותם לחוויה שמחזירה אתכם אחורנית בזמן כחלק מתיירות כפר מסריק. במסגרת מיזם “שבת ישראלית” לחיזוק התרבות הישראלית תוכלו אתם והילדים להתרשם מסיורים, פעילויות וסדנאות לכל המשפחה.

יש כאן את הסנדלרייה האותנטית משנות ה 40, תצוגת כלי חרסינה נעמן פורצלן שמפעל הקיבוץ עשה, צריפי מגורים משנות ה 40-50, מגדל המים וחצר הראשונים של הקיבוץ. תוכלו לצאת אל מסע מרתק ולקבל הצצה אל חיי הקיבוץ של החלוצים בשנותיהם הראשונות בקיבוץ, להנות מבית הקפה “צ’כוליטא” ולהנות מארוחת בוקר בחדר האוכל של הקיבוץ (בהזמנה מראש). שעות הפעילות של “שבת ישראלית” כאן בכפר מסריק היא ימי ראשון-שבת בין השעות 10:00-13:00 יש לתאם מראש במספר: 072-3971564 – הסיור ללא עלות.

קצת רקע על ההיסטוריה המעניינת של קיבוץ כפר מסריק: הקיבוץ הוקם לראשונה בשנת 1932 הרחק מאדמת הגליל המערבי – בפתח תקווה. הקיבוץ הוקם על ידי חלוצים חברי התנועת השומר הצעיר שעלו מליטא וצ’כוסלובקיה כחלק מהעלייה החמישית. בשנת 1933 ניתן לקיבוץ את שמו הראשון: צ’כו-ליאט. בשלב זה הקיבוץ עבר אל מקומות החדש בשכונת בת גלים שבחיפה ושנה לאחר מכן בשנת 1934 עבר הקיבוץ למיקומות החדש בקרית חיים מערבית.

שמו של הקיבוץ יחד עם מיקומו קיבל את שמו החדש “משמר זבולון” וכאן החלקו לעבוד לראשונה בחקלאות ורפתות. בשנת 1937 הצטרפו אליהם גם העולים מגרעין היוצר שהגיעו מפולין ובסופו של דבר בשנת 1940 התיישב הקיבוץ מדרום לקיבוץ עין המפרץ בסמוך לנחל נעמן כיישוב חומה ומגדל. מאז ועד היום שונה שמו לשמו הקבוע “כפר מסריק” על שמו של הנשיא הראשון של צ’כוסלובקיה – טומאס מסריק.

רעיונות לעוד טיולים באיזור:

מסלול שביל נחל נעמן – שביל נחל נעמן בגליל המערבי עובר בין קריית ביאליק ועד לפאתי העיר עכו. מדובר בשביל שבשנים האחרונות עובר פיתוח ושיקום למען התיירות באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע עין אפק – מדובר בשמורת הטבע שנמצאת באזור הקריות. לא להתבלבל עם שמורת תל אפק – שנמצא במרכז. מדובר בשני מקומות שונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חצי האי עכו – סודות עכו העתיקה – האמת, שאנחנו הופתענו לטובה כשהחלטנו ללכת לחוות את חצי האי עכו. העיקר שוקקת חיים, מלאת תיירים, מסעדות, שווקים והמון היסטוריה מעניינת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין חרדלית נחל כזיב – עין חרדלית הוא מקום פשוט מושלם לטיול משפחות עם ילדים באזור הגליל. מסלול קסום וקליל שכולל הליכה בתוך המים ומתאים מאוד לימים חמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם ואנדרטת שיירת יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר המוכר – למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – החוף הכי יפה בצפון הארץ, מים כחולים שקופים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצודת מונפורט ונחל כזיב – ממצודת מונפורט המיוחדת נוכל לצאת לטיול במספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל ולהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק העמקים לאורך נחל הקישון – לאורך נחל הקישון תוכלו למצוא מגוון נקודות עניין למסלולי הליכה או מסלולי רכיבה עם אופניים ואפילו מעיין צלול ואטרקציות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – מסלול הליכה העובר בין 2 גשרים ארוכים ותלולים, מסלול מתאים לכל המשפחה מעל לנחל קטיע ודרך אורי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.