Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין חותם נחל כזיב עליון

עין חותם הוא מעיין שנובע בכל ימות השנה לצידו של הכפר הדרוזי חורפיש בתוואי נחל כזיב עליון שבגליל העליון. המעיין נובע וזורם אל תוך מבנה אבן מיוחד ויוצר בריכת מים קרירה ומרעננת במיקום מפתיע. בכדי להגיע אל עין חותם המיוחד תצטרכו להתאמץ מעט וללכת במסלול קל שאורכו כ-1 ק”מ. למי מכם שרוצה לצאת למסלול ארוך יותר יכול לשלב את כל תוואי נחל כזיב עליון עליו נפרט בהמשך הכתבה.

את המסלול לעין חותם מתחילים בתוך הכפר חורפיש קצת אחרי בית הבד. מנקודת היציאה אל המסלול מתחילים לצעוד בשביל המסומן בסימון שבילים כחול לכל אורכו,  המסלול הולך על תוואי נחל חירם ובאיזשהו שלב מתחבר עם נחל כזיב. לאחר כהליכה של כקילומטר תגיעו אל מקום המעיין, שם תפגשו בנוף הייחודי של מערות וחללים בסלע שמאפיינים את סלע הדולומיט שממנו עשוי ההר. את המעיין תגלו בתוך מבנה האבן שלתוכו תוכלו להיכנס מהפתח שבמרכזו. המים במעיין נובעים מתוך הסלעים, זורמים אל המבנה ויוצרים כאן בריכת מים מיוחדת במינה. הבריכה היא רדודה יחסית, אך מושלמת להתרעננות קלה בסיום ההליכה אליה. סביב המעיין מספר פינות צל נחמדות לישיבה מתחת לעצים.

המסלול לעין חותם הוא קווי כך שאת הדרך שעשיתם, יהיה עליכם לחזור בסיום. אורכו של המסלול הלוך-חזור הוא כ-2 ק”מ והוא ייקח לכם כשעה ללא הפסקות. המסלול מוגדר כמסלול קל שמתאים למשפחות, הוא מוצל באופן חלקי ולכן אינו מומלץ בתקופות החמות מדי. המעיין נובע בכל ימות השנה ולכן תמצאו בו מים תמיד. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: עין חותם. 

מסלול נחל כזיב עליון

למי מכם שרוצה לצאת אל מסלול ארוך יותר ולראות עוד בנחל כזיב עליון צריך לקחת בחשבון כי המסלול הוא קווי והוא מצריך הקפצת רכבים (יש מטיילים שמגיעים עם רכב אחד והם נעזרים בטרמפים או תחבורה ציבורית כדי להגיע לרכב). תחילת המסלול בסימון שבילים כחול מתוך הכפר חורפיש קצת אחרי בית הבד וסיומו בגשר אלקוש, אורכו המלא של המסלול כ 5 ק”מ וחלקו מוצל.

את המסלול מתחילים בסימון שבילים כחול, הליכה של קילומטר תוביל אותנו היישר אל מעיין עין חותם. מכאן נתחיל לצעוד בסימון שבילים ירוק לכיוון מערב. לאחר צעידה של עוד קילומטר נגיע אל עין זבול – קיבל את שמו על של ההר שהוא נובע למרגלותיו – הר זבול. למי מכם שמעוניין יכול לטפס אל הר זבול עם סימון שבילים שחור שיוצא מכאן – רק לקחת בחשבון כי מדובר על עליה קשה מאוד למטיבי לכת בלבד ובנוסף בעדכון מטיילים שהיו במקום נאמר כי הדרך מאוד קשה וכמעט לא עבירה.

ממשיכים מעין זבול על סימון שבילים ירוק מערבה ולאחר כ 700 מטרים מגיעים אל עין טבעת. מעיין שלרוב יבש למעט לאחר חורפים חזקים. מכאן ממשיכים על סימון שבילים ירוק עוד כ 700 מטרים ומגיעים לעין רטט. אם תגיעו לכאן לאחר חורף עם משקעים רבים תוכלו להנות מבריכות מים נהדרות וצלולות. מכאן ממשיך השביל עם סימון שבילים ירוק כ 1.3 ק”מ עד להגעה לגשר אלקוש. בתוואי שביל זה מעבר לסימון הירוק תוכלו לראות גם את הנקודה הסגולה שמסמנת את סימון שביל ים אל ים שעובר ממש כאן. כדי להגיע לנקודת סיום המסלול כתבו בוויז: חניון נחל אלקוש חורפיש.

רוצים להמשיך לטייל באיזור הזה? הנה כמה הצעות:

שביל הפסגה בהר מירון – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים תגיעו אל שביל הפסגה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל נריה ונחל מורן – טיול בחורש ים תיכוני ופריחה עוניתית – נחל מורן ונחל נריה הם נחלים אכזבים שניהם מתחילים בהר מרון ומסתיימים בחורפיש, מי מכם שרוצה לחוות את שני הנחלים יחד יכול לעשות זאת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל גוש חלב – מסלול הליכה בגליל העליון – לצד הכפר ג’ש שבגליל העליון תוכלו למצוא מסלול הליכה בתוואי נחל גוש חלב. הנחל רוב השנה יבש אך לאחר הגשמים הוא זורם וסביבו יש מגוון רחב של פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קארסטי בגליל העליון – מסלול קצר אל שמורת הטבע מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא, היא מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל מירון עליון – עין אוראי – בשנים האחרונות חברת מקורות החלה להשיב מים אל הטבע, אחד המקומות האלו נחל מירון עליון מה שיוצר לנו בריכות שכשוך מקסימום שאחד מהם הוא עין אוראי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי פרוד – נחל כשנחל צלמון עליון זורם זה מראה מדהים ביופיו, מיד לאחר הגשמים אפשר לבוא לכאן וללכת לאורך הנחל. יש כאן פינות נהדרות לפיקניק משפחתי או סתם לעשות טיול קליל לצד הנחל הזורם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

עין רמיאל – נמצאים בחלקו העליון של מושב שפר, הם זורמים בעוצמה חזקה בעיקר בחורף לאחר הגשמים ויוצרים נקודה שמאוד יפה לבקר בה ולהכיר. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

עין ליאור – עין ליאור הוא מעיין הנובע מבין הסלעים בצפת והוא יוצר בריכה קטנה שניתן לטבול בתוכה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

נחל ראש פינה – מסלול הליכה יפהפה וקל לצד מים זורמים במושבה המיוחדת ראש פינה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.