Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול בנחל שרך ונחל בצת בגליל המערבי

שימו לב  – כדי למגר את סרטן הנהרות שפלש לנחל לא תחודש באביב 2023 הזרמה מלאכותית של מים אליו ולכן הנחל יהיה יבש. המסלול של נחל שרך ונחל בצת עובר בגליל המערבי והוא מבין היפים שיש באזור. המסלול המלא חושף אותנו לנופי יער קסומים במהלכם נפגוש בריכות מים צלולות ומערות עתיקות. ישנן כמה נקודות אפשריות להתחיל מהן את הטיול שלכם, וניתן לעשות אותו במלואו או בחלקים בהתאם לזמן וליכולת שלכם. כל המסלולים נחשבים כמסלולים שמתאימים למשפחות ומוגדרים כקלים, והיתרון הגדול שהם מוצלים כמעט במלואם. המשיכו לקרוא לפירוט מלא על אפשרויות הטיול במסלולי נחל שרך ונחל בצת.

אפשרות טיול ראשונה – מחניון חורבת דנעילה אל מערת שרך. המסלול מתחיל בחניון חורבת דנעילה, שנמצא ליד היישוב גרנות הגליל. מהחניון יוצא מסלול שאורכו כ-1.5 ק”מ והוא מגיע אל נקודת העניין הראשונה שלנו בטיול  מערת שרך. המסלול מסומן בסימון שבילים כחול ובמהלכו תגיעו אל מערה גדולה שתוכלו להיכנס לטייל בתוכה, כדאי לכם מאוד להצטייד בפנסים. מערת שרך מוגדרת כמערת נטיפים שרובם אינם פעילים כיום. שימו לב – בין החודשים נובמבר ועד אפריל, מדי שנה, הכניסה אל המערה אסורה מטעמי שמירה על אוכלוסיית העטלפים המקננים במערה.

מומלץ להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים לגבי עדכונים על המערה. ממערת שרך ניתן לחזור על עקבותינו אל החניון, שם ממתין לנו הרכב, או להמשיך אל עבר נחל בצת (תכף נפרט על המסלול הארוך). במסלול הזה, במידה ותחזרו אחורנית, לא תפגשו את המים הזורמים. אורכו של המסלול עד למערה וחזרה אל הרכב כ-3 ק”מ, הוא מוגדר כמסלול קל שמתאים למשפחות והוא מוצל ברובו. לצידו של החניון, שבו החננו את רכבינו, נמצא אתר העתיקות חורבת דנעילה. אתר חרבת דנעילה הוא אתר ארכיאולוגי מרשים שמציג שרידי חווה חקלאית עם בתי בד מהתקופה הרומית והביזנטית. מי שמתעניין יכול לצאת כאן לסיבוב התרשמות קצר לפני / אחרי המסלול. כדי להגיע לחניון תוכלו לרשום בוויז “חורבת דנעילה”. 

אפשרות מסלול נוספת – מקיבוץ איילון ועד לבריכות נחל בצת. אל המסלול ניכנס מתוך שטחו של קיבוץ איילון, שם ניסע לפי השילוט המופיע ברחבי הקיבוץ עד שנגיע אל חניון עפר קטן. מכאן נעבור שער גדול, לצד מפעל, ונתחיל ללכת בשביל המסומן בסימון שבילים שחור המוביל אל עיינות כרכרה. הטיול מתחיל בירידה משופעת בכביש סלול, שהוא הקטע היחיד בטיול שחשוף לשמש. לאחר מספר דקות של הליכה בירידה נגיע אל המים הזורמים ונפגוש בבריכות רדודות ויפהפהיות. בחלק הזה ההליכה היא כבר מישורית ונוחה לכל אורכה, בין סלעי היער.

ניתן להמשיך לטייל לצד בריכות המים בנוף המיוער הקסום, ולמצוא פינת פיקניק נחמדה. מהבריכות תוכלו לחזור על עקבותיכם חזרה אל הרכב. החזרה היא החלק המאתגר הקטן שבטיול הזה, מאחר ואת הירידה שירדנו בתחילתו של המסלול עלינו עכשיו לעלות חזרה. העלייה יכולה להיות מעט קשוחה למי שלא בכושר או לילדים קטנטנים. אורכו של המסלול הלוך-חזור כ-3 ק”מ (תלוי כמה התקדמתם לצד הבריכות). בוויז ניתן לרשום “מעיינות נחל בצת”, ותגיעו עד לנקודת ההתחלה בקיבוץ. 

מסלול קווי ארוך – מחורבת דנעילה אל נחל בצת. המסלול הארוך הוא מסלול קווי והוא מצריך שני רכבים. אפשר להתחיל אותו מחניון חורבת דנעילה או מקיבוץ אילון. אנחנו נמליץ להתחיל מחורבת דנעילה כדי שתוכלו לסיים באיזור עיינות כרכרה ותיהנו בסיום מרענן בבריכות המים. אורך המסלול הוא כ-5 ק”מ והוא מוצל ברובו (למעט העליה בסיום לכיוון קיבוץ אילון). המסלול הזה עובר בכל הטוב שהוזכר כאן כבר: נופי היער הקסום, המערה המרתקת, הנחל הזורם ובריכות המים המרעננות. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – מקום מקסים וכייפי שיש בו על מה שצריך לבילוי כייפי בכל גיל. רחבת דשא גדולה, פינת חי קטנה, דוכני מזון ושתיה, מוסיקה טובה ואווירת מושלמת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל כזיב עין חרדלית – המסלול המשפחתי המושלם לאורכו של נחל כזיב. מסלול קסום וקליל עם הליכה במים בין נופי יער קסומים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – מערת קשת המיוחדת צופה אל נוף מרהיב ובה מסלול טיול נגיש וקצר וגם פארק פיקניקים מסודר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שלאורכה עובר מסלול טיול נוח ומרתק המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם ואנדרטת שיירת יחיעם – בין שרידי המבצר המרשימים תשמעו את סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם ותכירו את סיפור המבצר החשוב הזה. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – החוף הכי יפה שיש בצפון הארץ. בפארק אכזיב תפגשו חוף מושלם למשפחות ובו מים כחולים שקופים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים קלילים לכל המשפחה, לצד פארק מסודר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בפארק תפגשו את תופעת הנקרות המיוחדת, לאחר טיול ברכבל ופעילויות נוספות לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.