Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טנקים, מטוסים ואוניות - אטרקציה לילדים

בשנים האחרונות יש ביקוש להגיע אל מקומות בהם יש מייצגים של טנקים, מטוסים, אוניות, צוללות, משוריינים ועוד דברים של הצבא עליהם ניתן לטפס או לצפות ולחוות אותם. לכן הכנו בשבילכם כתבה מרכזת של מקומות מומלצים עם אטרקציה מסוג זה. חלק מהמקומות המצוינים כאן הם בחינם וחלק בעלות, חלק קטן מהמקומות המצוינים כאן הם אנדרטאות שלא ניתן לעלות עליהם אלה רק להסתכל. לרשימה המלאה מצפון לדרום:

איזור צפון

פינת המטוס בכפר גלעדי – אנדרטה שהוקמה לזכרו של נפתלי פורת מקיבוץ כפר גלעדי. נפתלי היה טייס בחיל האוויר ונפל בעת תקיפת תחנת מכ”ם בירדן בימי מלחמת ההתשה. במקום הוצב מטוס מדגם “ווטור” ממנו יש נוף עוצר נשימה. על מנת להגיע למקום דרך כביש 90 היכנסו לכפר גלעדי האנדרטה נמצאת בדרום היישוב, בכניסה שמאלה ואחרי כ-400 מטר פנייה ימינה. כניסה חינם.

ביג צ’יף – פסל מאת האמן יגאל תומרקין הנמצא בכניסה לקריית שמונה באיזור חורשת הנופלים. הפסל מורכב משלושה טנקים בצבעים שונים: צהוב, כחול ואדום. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “ביג צ’יף – קריית שמונה”. נוסעים בכביש 90 וברחוב תל חי ממש צמוד לפז קרית שמונה מחנים את הרכב ורואים את הטנקים. כניסה חינם.

אנדרטת עוצבת סער – חטיבה 7 – אתר הנצחה לזכר חללי חטיבה 7 שנפלו במערכות ישראל השונות. במקום יש מגרש טקסים, טנקים מסוג: שרמן, שוט קל, מרכבה וגם טנק T-34 וחניון גדול בו ניתן להחנות את הרכב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עוז 77 עמק הבכא – אנדרטה שהוקמה לזכר 76 חללי גדוד 77 שנלחמו, עצרו ובלמו את חדירת הכוחות הסורים במלחמת יום הכיפורים. האנדרטה משקיפה על נוף עמק הבכא, ליד האנדרטה יש טנק סורי. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “עוז 77 – עמק הבכא”. נוסעים בכביש 98 וממש מול הכניסה לקיבוץ אל רום פונים בעזרת השילוט אל האנדרטה. כניסה חינם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה גולני תל פאחר – הסורים הקימו על גבי הגבעה את המוצב הצבאי שהיה ממוקם בדיוק על הגבול שבין ישראל לסוריה והיה אחד מבין עשרות המוצבים שהקימו להגנת הגבול הצפוני. היום תוכלו להגיע לכאן לשמוע על מורשת הקרב והלחימה שהייתה כאן, לטפס על כלים צבאיים ולהיכנס לבונקר מקורה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל סאקי – על התל תמצאו את אותם כלים צבאים ממלחמת יום הכיפור. סיפור תל סאקי מהמפורסמים בקרבות מלחמת יום הכיפורים. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “תל סאקי”. נוסעים דרך כביש 98 ועל פי השילוט מונים אל התל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אנדרטת ארז השמונה – אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז – במרכז רמת הגולן מזרחית לרכס חזקה תוכלו למצוא את אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז. הסיפור שעומד מאחורי האנדרטה הזו מספר את סיפורים של חיילי גדוד סיור במלחמת יום הכיפורים אפשר הנגמ”ש שלהם נפגע פגיעה ישירה מפגז סורי.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מוזיאון חיל הים – המוזיאון מספר את סיפור המאבק של עליית העם היהודי לארץ ישראל. במוזיאון יש מייצגים כמו: אוניית המעפילים “אף על פי כן”, צוללת, ספינת הטילים אח”י מבטח והצוללת אח”י גל . על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “מוזיאון  ההעפלה וחיל הים”. נוסעים בכביש 4 מהכניסה הדרומית של חיפה ברחוב שדרות ההגנה ובמחלף אלנבי נמצא המוזיאון. כניסה בעלות.

אנדרטת חטיבה 188 – צמוד למחנה חטיבת ברק (עוצבת ברק) ישנה אנדרטה לזכר חללי חטיבת השריון. במקום יש טנק שורט שיוצר בשנות ה 50 בבריטניה. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “אנדרטת חט’ 188 ברק”. לנוסעים בכביש 91 בצמוד לחוות הג’לבון. כניסה חינם.

מצפה מנחם באמירים – בקצה המזרחי של מושב אמירים ישנה נקודת תצפית עוצרת נשימה ובה ישנה אנדרטה מעוצבת כמטוס לזכרו של הטייס סרן מנחם קשטן שנפל ביום פריצת צה”ל למערב תעלת סואץ במלחמת יום הכפורים. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “מצפה מנחם – אמירים”. נוסעים בדרך העולה אל מירון בכביש 866 ופונים אל היישוב אמירים. נוסעים ברחוב מצפה כנרת עד הסוף עד אשר מגיעים לפנייה שמאלה אל רחוב מצפה מנחם ובסופו על פי השילוט תראו את המקום. כניסה בחינם.

אנדרטה לחללי חטיבה 679 – אנדרטה שהוקמה לזכר 98 חללי החטיבה שנהרגו במערכות ישראל.  חטיבה זו הייתה חטיבת מילואים מצויידת מדגם שוט. במתחם האנדרטה יש דגם של טנק שוט וליד יש יער עם מקומות ישיבה. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “אנדרטה לחטיבה 679”. נוסעים בכביש 91 ולאחר צומת הדרכים שניתן לפנות אל אל כביש 978 רואים את האנדרטה בצד ימין (לא פונים לכביש 978). כניסה חינם.

הטנק הסורי ההפוך בבניאס – ברוכים הבאים לאחד מהמקומות הפחות מוכרים של נחל הבניאס, למעשה רק בשנים האחרונות הוא התחיל להתפרסם בכותרות בזכות אטרקציה מקומית שגורמת לנוף המקום להראות מיוחד עוד יותר – הטנק הסורי ההפוך. למידע מלא על המקום לחצו כאן. כניסה חינם.

הטנק בקיבוץ דגניה א’ – הטנק שעומד באותו המקום שבו נעצר על ידי חברי דגניה ולוחמים נוספים מחטיבת גולני במלחמת העצמאות ומאז הוא משתמש כאנדרטה לגבורת המגינים. הטנק הוא מסוג רנו מתוצרת צרפת . על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “אתר הטנק דגניה א'”. נוסעים בכביש 90 ומיד בכניסה לדגניה א’ ניתן לראות את הטנק. כניסה בחינם.

אתר ההנצחה ומוזיאון חטיבת גולני – האתר פרוס על שטח של 60 דונם יש בו תצוגות, מבנים, דגמים, אנדרטאות, בלי נשק ומופע אור קולי. במקום נערכים מדי שנה טקסי זכרון לחללי גולני. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “אתר ההנצחה והמוזיאון של חטיבת גולני”. לנוסעים מכביש 77 או 65 יש לרדת במחלף צומת גולני על פי השילוט בסמוך למקדונלד’ס.

אתר ההנצחה לשיירת יחיעם – אתר למונצחי שיירת יחיעם שהייתה שיירת אספקה של חטיבת כרמלי במלחמת העצמאות. אתר הנצחה לשיירת יחיעם וללוחמים נוספים שנפלו בפריצת הדרך אל יחיעם. למידע מלא על המקום לחצו כאן. כניסה חינם.

הטנק בכניסה לקיבוץ נגבה – המערכה על נגבה הייתה שורה של קרבות במהלך מלחמת העצמאות בהם קיבוץ נגבה עמד מול מתקפות של חיל המשלוח המצרי. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “קיבוץ רגבה”. לנוסעים בכביש 4 יש לפנות אל כביש 35 ולפנות אל תוך הקיבוץ לרחוב כלנית. כניסה בחינם.

איזור מרכז

מוזיאון המעפילים בעתלית – שחזור מחנה המעצר הבריטי על גדרות תיל, מגדלי שמירה, צריפים, מיצגים של ספינות מעפילים, דגם מטוס קרטיס C-46 ועוד… על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “מחנה המעפילים עתלית”. נוסעים בכביש 2 ויורדים במחלף עתלית, נוסעים לכיוון הים ורואים בצד ימין את הכניסה למחנה. כניסה בעלות.

ספינת דבור בבנימינה – ממש סמוך לאורט בנימינה תוכלו למצוא את ספינת הדבור שעומדת שם לזכרם של בוגרי בית הספר. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “אורט בנימינה”. נוסעים בכביש 4 ופונים לכביש 653 אל עבר בנימינה. בצומת פונים אל כביש 652 וממשיכים ישר עד להגעה לאורט בנימינה. כניסה חינם.

תמיד תותחן – בית התותחן – אתר חיל התותחנים ועמותת יד לתותחנים נמצא בזכרון יעקב. שמו הנוסף של המקום בית ניר שרייבמן. בחצר האתר יש מגוון רחב של מיצגי תותחנים. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “בית התותחן זכרון יעקב”. נוסעים בכביש 4 יש לעלות אל זכרון יעקב דרך שדרות ניל”י. להמשיך לרחוב החלוצים ואז שמאלה אל הכובשים. לנסוע ישר ובכיכר השנייה לפנות לרחוב החיטה. כניסה בתשלום. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

המשוריינים בשער הגיא – אתר הנצחה לשיירות בדרך לירושלים שעלו במהלך מלחמת העצמאות. מדובר על שיירות האספקה שלוו ברכבים משוריינים. המשוריינים המוצבים כיום באתר הם לא השרידים המקוריים מדובר על דגמים שהוצבו במקום בשנות ה 60. על מנת להגיע למקום עליכם להגיע מכביש 1 ולרדת במחלף שורש. כניסה חינם.

פארק לטרון יד לשריון – בפארק יש מגוון אטרקציות לכל המשפחה. מדובר על אתר הנצחה של חיל השריון. במקום יש מרכז מבקרים גדול בו יש מגוון רחב של טנקים ורכבי קרב משוריינים, הכדור הירוק – מכ”ם צפרות, פארק העוצבות, בניין המשטרה וגג תצפית עוצרת נשימה על עמק איילון. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “יד לשריון”. נוסעים בכביש אחד במחלף לטרון עולים על כביש 3 על פי השילוט. כניסה בעלות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אנדרטת חטיבת הראל הר אדר – אתר הנצחה של לוחמי חטיבת הראל. בלב היישוב הר אדר בנקודה הגבוהה ביותר (גבעת הרדאר) ישנו מגדל תצפית שממנו ניתן לראות את נוף  הרי ירושלים, הר הרצל, הצופים, את גוש דן ועוד… באיזור מגדל התצפית יש מגוון כלי רכב משוריינים ששימשו את לוחמי החטיבה במלחמת העצמאות וששת הימים. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “אנדרטת חטיבת הראל – הר אדר”.  נוסעים בכביש 1 ופונים לכביש 425 עד ליישוב הר אדר ושם נוסעים בהתאם לשילוט עד לאנדרטה. כניסה חינם. למידע מלא ומפורט כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת התחמושת – אתר מורשת קרב על מלחמת ששת הימים, סיורים בתוך מוזיאון גבעת התחמושת יוביל אתכם אל טנק שרמן מקורי. על מנת להגיע  למקום עליכם לרשום בוויז: “גבעת התחמושת – שלמה זלמן שרגאי”. נוסעים בכביש 1 יורדים במחלף גולדה מאיר אל כביש 436 ומשם עם השילוט מגיעים עד לאתר ההנצחה גבעת התחמושת. כניסה בתשלום.

פארק הבנים בפתח תקווה – שמו הנוסף של הפארק הוא גן העצמאות, בתוך הפארק יש גן חי, מזרקות, אגם גדול, דגם טנק, גן שעשועים ועוד… על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “פארק יד לבנים – פתח תקווה”. נוסעים בכביש 4 ויורדים במחלף גהה, שם נוסעים ברחוב זאב ז’בוטינסקי ופונים לרחוב קפלמן ואז לרחוב ארלוזרוב. כניסה בחינם.

איזור דרום

מוזיאון חיל האוויר בחצרים – מספר ומשמר את מורשת חיל האוויר לציבור הרחב. במוזיאון תוכלו למצוא מעל ל 150 כלי טיס שונים המוצגים במוזיאון. על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “מוזיאון חיל האוויר – חצרים”. המוזיאון נמצא סמוך לקיבוץ חצרים, לבאים מבאר שבע יש לעלות על כביש 2357 לכיוון חצרים ושם על פי השילוט להגיע אל חניון המוזיאון. כניסה בעלות.

שחזור סיפור הקרב ביד מרדכי – סיפור ניסיון ההשתלטות על קיבוץ יד מרדכי על ידי הצבא המצרי. מגוון רחב של טנקים מצרים ועוד… על מנת להגיע למקום עליכם לרשום בוויז: “קיבוץ יד מרדכי”. נוסעים בכביש 4 לכיוון דרום ובכניסה לקיבוץ יד מרדכי נוסעים על פי השילוט. כניסה בעלות. למידע מלא על תיירות יד מרדכי לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק המשוחזרת - טיילת רכבת העמק
אטרקציות לילדים על גלגלים - רכבות, משאיות וכל מה שנוסע
11 טיולי טבע נגישים עם רכבי גולף לכל המשפחה
טיולי טבע נגישים עם רכבי גולף לכל המשפחה
גן לאומי קרן נפתלי ומצפור לזכרו של רמי ברטל
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
עין יבקע נחל ציפורי
7 המעיינות הכי סודיים בצפון
תחנת רכבת העמק המשוחזרת - טיילת רכבת העמק
אטרקציות לילדים על גלגלים - רכבות, משאיות וכל מה שנוסע
11 טיולי טבע נגישים עם רכבי גולף לכל המשפחה
טיולי טבע נגישים עם רכבי גולף לכל המשפחה
גן לאומי קרן נפתלי ומצפור לזכרו של רמי ברטל
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
עין יבקע נחל ציפורי
7 המעיינות הכי סודיים בצפון
קטיף עצמי תפוזים
מקומות מומלצים לקטיף עצמי עם הילדים
טיולים במרכזי מבקרים - טיולים לחורף או כשחם מדי
טיולים במרכזי מבקרים - טיולים לחורף או כשחם מדי
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
גן לאומי תל חצור
טיולי עתיקות. נשמע לכם משעמם? אז הנה ראיה קצת אחרת.
קטיף עצמי תפוזים
מקומות מומלצים לקטיף עצמי עם הילדים
טיולים במרכזי מבקרים - טיולים לחורף או כשחם מדי
טיולים במרכזי מבקרים - טיולים לחורף או כשחם מדי
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
גן לאומי תל חצור
טיולי עתיקות. נשמע לכם משעמם? אז הנה ראיה קצת אחרת.