Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולי טרקים בישראל – מסלולי הליכה ארוכים לכמה ימים

במדינת ישראל הקטנה יש מגוון רחב של מסלולים מסומנים שהם קצרים וארוכים. ביניהם תמצאו מספר טיולי טרקים שהם מסלולי הליכה ארוכים לכמה ימים אותם אפשר לבחור לעשות במקטעים או באופן רציף עם לינה משולבת. בראש ובראשונה הטרק הכי מפורסם שלנו הוא “שביל ישראל” הוא הטרק הארוך ביותר בישראל אחריו יש מספר טרקים נוספים שמומלץ לצלוח. אז קדימה, קחו מספר ימים חופשה וצאו לדרך כי יש לנו ארץ מדהימה! הנה כמה מומלצים:

שביל ישראל

שביל ישראל, שמתחיל את דרכו אי שם בצפון ליד תל חי בכפר גלעדי ומסתיים בעיר הדרומית אילת בבית ספר שדה אילת, מציע למטיילים חווית טיול בין נופי ארץ ישראל לכל אורכה. השביל עובר בין נחלים, אתרי מורשת, מעיינות, יערות קק”ל, ערים מרכזיות, כפרים ועוד. שביל ישראל הוא טרק שאורכו כ 1,040 ק”מ והוא סומן על ידי החברה להגנת הטבע לכל אורכו בסימון שבילים כתום, כחול ולבן. הצבע הלבן מייצג את החרמון שנצבע לבן בימי החורף משלג, הכחול הוא הים התיכון והכתום זה המדבר הגדול.

כאשר המטייל יוצא לטייל במקטע של שביל ישראל הוא יכול להבין לאיזה כיוון הוא צועד על פי סימון השבילים: במידה והפס הלבן גבוה יותר מכל שאר הפסים זה אומר שהוא הולך צפונה – לכיוון החרמון. אם הפס הכתום גבוה יותר מכל שאר הפסים זה אומר שהוא הולך דרומה – לכיוון המדבר. את שביל ישראל אפשר לבחור לעשות כטרק ארוך של כמה ימים או לטייל לאורך המקטעים שלו כטיולים חד יומיים. החודשים המבוקשים ביותר בקרב מטיילים לצאת לשביל ישראל כטרק של כמה ימים הם בחודשי הסתיו והאביב – אם בחרתם בסתיו מומלץ ללכת מצפון לדרום ואם בחרתם באביב מומלץ ללכת מהדרום לצפון. למידע מפורט על כל מקטעי שביל ישראל לחצו כאן.

שביל הגולן

120 ק”מ של שביל חוצה רמת הגולן, מסומן בסימון שבילים כחול לבן וירוק. כחול הצבע של הכנרת אותה רואים לאורך ההליכה בחלק הדרומי של שביל הגולן, הלבן הצבע של החרמון וירוק צבעה של רמת הגולן בעיקר בתקופת החורף והאביב. שביל הגולן מחולק ל 15 מקטעים אותם ניתן לעשות בחלקים לבחירתכם. כל אחד מבין המקטעים הוא בדרגת קושי שונה, באורך שונה וכולם קווים משמע יש צורך בהקפצת רכבים. שביל הגולן מסומן במפת סימון שבילים מספר 1 במהדורה הכי מעודכנת. למידע מפורט על כל מקטעי שביל הגולן לחצו כאן.

שביל הסהנדרין

לאחר חורבן בית המקדש השני הסנדרין שהייתה בית דין של שבעים ואחד דיינים נדדה ממקום למקום כיוון שלא היה מקום קבוע לאחר החורבן. הסנדרין פעלה עד שנת 425 ועליה אפשר ללמוד דרך מסכת סנהדרין. פרויקט שביל הסנהדרין הוכשר בשנת 2018 והוא מסומן בסימון שבילים בצבעים ירוק, כחול וארגמן: הצבע הירוק מסמל את ארץ הגליל (בה השביל עובר), הכחול: הוא מסמל את המים והכנרת והארגמן את “ארגמן המלכות” מנהיגים של העם היהודי. הצבע הירוק הוא חץ הפונה לכיוון בית שערים והחץ הכחול פונה לכיוון טבריה. השביל מחולק לחמישה מקטעים ואתם יכולים לבחור לעשות כל מקטע בנפרד. למידע מפורט על שביל הסהנדרין לחצו כאן.

ים אל ים

מסע ים אל ים הוא מסלול שאורכו 70.5 ק”מ, תחילת המסלול בחופי אכזיב לצד תל אכזיב והסיום שלו מעט צפונית לקיבוץ גינוסר בחופי הכנרת. את המסע ים אל ים ניתן לחלק למספר ימים לפי בחירתכם, צריך לקחת בחשבון כי המסע הוא בדרגת קושי בינוני עד קשה – מלבד חלקו הראשון שמוגדר קל. כדי לצאת אליו צריך להיות בכושר עם ניסיון במסלולים ארוכים ולהצטייד במפת סימון שבילים מספר 2. את המסע אפשר לחלק ל – 4 ימים אך אם אתם לא לחוצים בזמן ניתן להאריך אותו. למידע מפורט על שביל ים אל ים לחצו כאן.

שביל עמק המעיינות

בין הגלבוע לגליל התחתון נמצא איזור מרהיב – עמק המעיינות. כאן בעמק המעיינות ישנן נקודות תצפית, מעיינות, פריחה מרשימה בעונה, גבעות ירוקות לאחר הגשמים, עתיקות, אתרי מורשת ועוד שלל נקודות עניין שאסור לפספס. נספר לכם שאת כל זה תוכלו לראות בטרק שנפרס לאורך מספר ימים ושמו: שביל עמק המעיינות. אורכו המלא של השביל הינו 145 ק”מ, הוא מסומן בסימון שבילים כתום לבן ובחלק מהמקומות תפגשו גם עמודים צהובים עם שילוט הכוונה. התקופה המתאימה ביותר לטיול בשביל עמק המעיינות היא בין החודשים נובמבר לאפריל, מזג האוויר נעים יותר, הנחלים זורמים, הציפורים נודדות בדיוק מעל לעמק והפריחה מלווה אתכם לצד נופים עוצרי נשימה. למידע מפורט על שביל עמק המעיינות לחצו כאן.

שביל הים

שביל הים הוא שביל טיול להולכי רגל המלווה את חוף הים התיכון בישראל לאורך כ 240 ק”מ, מראש הנקרה בצפון עד חוף זיקים בדרום. מטרות השביל הם הנגשת הים וחופיו לכלל האוכלוסיה, העצמת המודעות למרחב הימי של ישראל וחופיה ויצירת שותפות ואחריות לים. השביל יסומן ויהיה צמוד ככל האפשר לשפת הים מעבר מעקפים שיבוצעו באיזורי בסיסי צה”ל, תחנות כוח וכדומה. השביל יעבור בנקודות עניין בתחומים שונים כמו: ארכיאולוגיה, גיאוגרפיה, היסטוריה ועוד. למידע מלא על שביל הים לחצו כאן.

שביל מגידו

שביל חדש נולד – “שביל מגידו”. אורכו המלא של השביל כ 68 ק”מ, הוא מעגלי ומתחיל את דרכו ומסתיים בצומת מגידו. שביל מגידו עובר בין המרחבים הפתוחים של רמות מנשה, שטחי חקלאות, יערות, אתרי מורשת, מעיינות, נחלים ונקודות עניין נוספות. שביל מגידו קיבל סימון שבילים רישמי שצבעו לבן סגול לבן. הוא חופף לשבילים בצבעים נוספים בשטח, באיזורים אלו תוכלו למצוא את הסימון על ידי נקודה סגולה בתוך כל סימון אחר. בנוסף שביל מגידו חופף בחלקים מסוימים גם עם תוואי שביל רמות מנשה. למידע מפורט על שביל מגידו לחצו כאן.

שביל גזר

שביל גזר הוא שביל המחולק ל 7 מסלולים באורכים שונים ואורכו הכולל כ 70 קילומטר. המסלולים עוברים בין אתרי אריאולוגיה, אתרי טבע, יערות, יקבים, בתי עסק כמו מסעדות וגלריות לאומנות בחבל ארץ – מועצה אזורית גזר. השביל סומן על ידי המועצה בעזרת שלטים בכל התחלה וסיום של מקטע. המקטעים כאן מתאימים להליכה, רכיבה על אופניים וחלקים גם לרכב. מועצה אזורית גזר ממוקמת בלב השפלה על הדרך בין ירושלים לתל אביב. מרחבי המועצה מהווה ריאה ירוקה ומקום ביתם של בעלי חיים רבים, יש כאן פרדסים, שטחי חקלאות רבים, כרמים ועוד. למידע מפורט על שביל גזר לחצו כאן.

שביל ירושלים

לאור העובדה ששביל ישראל לא עובר בתוך תחום העיר ירושלים, הוקם שביל מקומי שאורכו המלא כ 39 ק”מ והוא קיבל את שמו – שביל ירושלים. שביל ירושלים בתחילתו ובסופו מחובר לשביל ישראל כך שהוא מהווה השלמה לשביל ישראל שלא עובר בעיר הבירה שלנו. השביל מתחיל את דרכו בעין חנדק וממשיך מזרחה אל הר הרצל, הכנסת, לעיר העתיקה דרך גיא בן הינום, עיר דוד, נחל קדרון, דרך אוניברסיטה העברית בהר הצופים, גבעת התחמושת, שוק מחנה יהודה, ליפתא, פארק הארזים ועיינות תלם ומסתיים בסטף בהר איתן. למידע מפורט על שביל ירושלים לחצו כאן.

שביל סובב רמון

מכתש רמון הוא מכתש סחיפה הגדול בעולם, כן הגדול בעולם. הוא נמצא ממש כאן אצלנו בנגב שבדרום הארץ והוא אחד מחמשת המכתשים שיש כאן במדינת ישראל. מכתש רמון מוכר בעיקר בזכות היותו מושך מטיילים כשמורת אור כוכבים בינלאומית ובעיקר בזכות נופי בראשית של המכתש. אורכו המלא של המכתש כ 40 ק”מ ובתוכו סומן מסלול שביל סובב מכתש רמון שאורכו המלא כ 130 ק”מ. את שביל סובב מכתש רמון אפשר לחלק למשך שמונה ימיםי או יותר לבחירתכם. השביל מתחיל את דרכו במצפה רמון, ממשיך בהליכה על שפת המכתש, נכנס אל לב המכתש, עובר בין חניוני לילה, נקודות עניין, תצפיות ובעיקר בין נופי המכתש. למידע מפורט לחצו כאן.

רשימת ציוד

בין אם אתם בוחרים לצאת אל שביל ישראל כטרק ארוך של כמה ימים או כל טרק אחר וגם אם זה רק טיול חד יומי, צריך לדאוג לצאת עם הציוד המתאים אך יחד עם זאת לא להכביד מדי עליכם. ריכזנו לכם את כל הטיפים ובסוף הדף גם את רשימת הציוד המומלצת בדיוק לטרקים בישראל. למידע מלא לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.