Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכזי מבקרים בישראל - טיולים לחורף או כשחם מדי

מרכזי מבקרים מאפשרים לנו חווית טיול עם הילדים בימים בהם מזג האוויר אינו לטובתנו. כשחם מדי בשיא הקיץ או בימים הגשומים של החורף הפתרון המושלם הוא להוציא את הילדים מהבית למקומות סגורים וממוזגים. בארץ יש מספר גדול של מרכזי מבקרים שפותחים את שעריהם ומאפשרים לנו לבקר בהם וללמוד את עולמם מבפנים. יש מגוון רחב של מרכזי מבקרים שאפשר ללמוד מהם, להעשיר את הידע הכללי שלנו ושל ילדנו ועל הדרך גם ליהנות ולצבור חוויות. לכן, הכנו עבורכם רשימה  של מרכזי המבקרים המומלצים בישראל. זמני הפעילות של האתרים השונים מגוונים, ולכן טרם הגעתכם מומלץ להתעדכן בימי ושעות הפעילות ישירות מול כל מרכז.

מרכזי מבקרים בצפון

מרכז מבקרים בראשית ברמת הגולן

במרכז מבקרים של בראשית תצאו לסיור מודרך בבית האריזה המשוכלל. בסיור תזכו לראות את הדרך שאותה עושים הפירות משלב הקטיף, המיון והבקרה הקפדנית ועד לאריזה והפצתם לרשתות השיווק. לאתר הרשמי של פרי בראשית ולתיאום ביקור לחצו כאן.

מרכזי המבקרים של חברת מקורות: אתר אשכול וספיר 

בואו לחוויה רב-חושית במרכזי המבקרים של “מקורות”. כאן תכירו את סיפורם של המים בישראל, על הקמתו של המוביל הארצי, על מקורות המים השונים ועל האופן הייחודי שבו מטופלים המים מרגע שאיבתם ועד הגעתם לכל בית בארץ. לתיאום ביקור באתרי המבקרים של מקורות לחצו כאן.

מרכז מבקרים דבורת התבור בשדמות הדבורה

בדבורת התבור תוכלו לצאת סיור לכל המשפחה במכון רדיית הדבש ולקבל הסבר על האופן שבו מכינות הדבורים את הדבש, וגם על חשיבותן לטבע. מצטרפים לדבוראי לביקור במצפה הדבורים שם תראו את הדבורים עצמן, תבקרו באולם גידול המשי ותקחו חלק בפעילויות נוספות לכל המשפחה. במקום יש גם פינת חי עם מגוון חיות משק. למידע נוסף ורישום לביקור כאן.

חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית

בלב השדות הפסטורליים של בית לחם הגלילית תוכלו למצוא את מרכז המבקרים של חוות דרך התבלינים. מעל 700 תבלינים, צמחי מרפא, תערובות גורמה לבישול, חליטות ייחודיות ופעילויות מיוחדות לכל המשפחה בחופשות ובחגים. לאתר הרשמי של חוות דרך התבלינים לחצו כאן.

מרכז המבקרים של אגמון החולה

באתר התיירות המוכר אגמון החולה הוקם מרכז מבקרים חווייתי לכל המשפחה. שני מפלסים ובהם חלל תערוכות של קק”ל, מייצג גלובוס תלת מימד המשלב מדיה ופירוטכניקה, קולנוע המציג סרט על נדידת הציפורים , מרכז כנסים, מרפסת תצפית עוצרת נשימה על אגמון החולה ומזנון לרכישת שתיה ומזון. למידע נוסף על אגמון החולה לחצו כאן.

מרכז מבקרים קסם הגולן ברמת הגולן

קסם הגולן הוא המרכז האידיאלי לבילוי קצר עם המשפחה או בקבוצה. כאן תוכלו להעשיר את הידע שלכם ולהכיר יותר לעומק את אזור הגולן המיוחד, ולקבלת מידע קצר על הנעשה והחדש באזור. “קסם הגולן” נמצא במרכז הגולן, כשני קילומטר מזרחית לקצרין. למידע נוסף על המקום לחצו כאן.

מרכז המבקרים שטראוס עלית: מפעל הממתקים בנוף הגליל

ביקור חווייתי במפעל השוקולד והממתקים בנוף הגליל (נצרת עלית), שלא ישאיר אף ילד אדיש.  כאן תוכלו לראות מקרוב את תהליך הייצור המרשים: תגלו איך קקאו הופך לשוקולד, את הקשר בין שרף למסטיק ותראו איך מייצרים את המוצרים המתוקים האהובים של עלית. המפעל סגור למבקרים באופן זמני. מומלץ להתעדכן על שינויים באתר הרשמי – לחצו כאן.

מרכזי מבקרים במרכז

סיור בחוות סיקורה: “הצצה באצה”

מרכז מבקרים הצצה באצה יקח אתכם לסיור חווייתי מודרך שמתאים לכל המשפחה בחוות סיקורה, בסמוך למושב מכמורת. חוות סיקורה מתמחה בייצור אצות ים על היבשה בטכנולוגיה ייחודית. בביקור במרכז תלמדו על העולם המופלא שמתחת לפני הים, תכירו את הפעילות החשובה של החווה ואת תרומתה לסביבה ולעולם החי והצומח במים. דרך סיפור וחוויה תכירו גם את הטכנולוגיה המופלאה של ייצור האצות והשימוש החשוב שלהן בתעשיות השונות. למידע נוסף ורישום לסיור לחצו כאן.

אולפן הקסם בהרצליה

בואו ללמוד איך עושים טלוויזיה. באולפן הקסם הילדים ילמדו על עולמות השידור והטלוויזיה. איך מצלמים, עורכים, יוצרים אנימציה וסרטים. כחלק מהחוויה הילדים יוכלו להתנסות וליצור טלוויזיה בעצמם.  מידע נוסף ורישום באתר הרשמי של אולפן הקסם.

מרכז המבקרים של חברת חשמל אורות רבין בחדרה

מרכז המבקרים בתחנת הכוח אורות רבין בחדקה יקח אתכם לסיור בו תכירו את התהליך המלא של הפקת החשמל, ואספקתו עד הגעתו אלינו לבתים. מפגש חווייתי ומעניין עם חברת החשמל המלמד על המורכבות, האתגרים ועל הפתרונות הטכנולוגיים המרשימים של חברת החשמל בישראל. מרכז המבקרים פותח את שעריו לקהל הרחב ולמשפחות בתקופות של חגים וחופשות. מידע נוסף ורישום באתר הרשמי של חברת החשמל.

מרכז החדשנות של ישראל – פרס לשלום

מרכז החדשנות של ישראל הוא מרכז המבקרים הראשון והיחיד מסוגו של החדשנות הישראלית בו תיחשפו לסיפורה הבלתי יאומן של מדינת ישראל, אומת החדשנות, במסע מרתק בהשראת חזונו של שמעון פרס ז”ל. כאן תכירו את ההמצאות ששינו את עולם ותוכלו להתנסות במיצגים מרשימים. למידע נוסף על המקום לחצו כאן.

מרכז המבקרים של בנק ישראל בתל אביב

מרכז המבקרים של בנק ישראל מספר את סיפורו של הכסף. בסיור החווייתי תכירו תפקידיו העיקריים של הבנק המרכזי של ישראל, תולדות המטבע ודמויות חשובות על השטרות, יוצגו תערוכות מגוונות וסרטים בנושא. הסיורים מומלצים מגיל 8 ומעלה, הם נגישים ופתוחים לקהל הרחב ללא עלות. למידע נוסף ושעות פעילות של האתר לחצו כאן.

מרכז מבקרים איגודן בראשון לציון

איגודן רואה חשיבות לעידוד וטיפוח המודעות הסביבתית בקרב שכבות האוכלוסייה השונות. מרכז המבקרים, הממוקם בלבו של מכון השפד”ן במערב ראשון לציון, הינו מרכז חינוכי אקולוגי המחויב להרחבת החינוך הסביבתי. במהלך הביקור במרכז נחשפים החיים שמתחת לפני הקרקע במטרופולין גוש דן. למידע נוסף ורישום לסיורים לחצו כאן.

מרכז מבקרים יצחק רבין בתל אביב

מרכז יצחק רבין הוקם בשנת 1997 מכוח חוק המרכז להנצחת זכרו של יצחק רבין, תשנ”ז – 1997. פעילות המרכז מוקדשת להנצחת זכרו ופועלו של יצחק רבין ולבחינת הלקחים שעל החברה הישראלית להפיק מהרצח, מנסיבותיו ומהשלכותיו. המרכז משלב בין פעילות חינוכית-חברתית, הנצחה מוזיאונית ותיעוד ופועל בכל שדרות החברה הישראלית. המרכז פועל כדי לשמש אתר חי ותוסס שיטביע את חותמו על השיח הציבורי בארץ, יעגן את מקומו של יצחק רבין בזיכרון הלאומי ויהווה מוקד משיכה והזדהות לנוער היהודי בארץ ובעולם. למידע נוסף על המקום לחצו כאן.

המרכז לחינוך סביבתי באתר המיחזור חירייה – פארק אריאל שרון

אתר חירייה הממוקם לרגלי הר הפסולת הגדול במדינת ישראל, הפך עם סגירת המזבלה בשנת 1998, לפארק תעשייתי המרכז בשטחו מגוון מתקנים מתקדמים לטיפול בסוגי אשפה עירוניים. המרכז עוסק בהסברה בנושאי פסולת ותרבות הצריכה. הסיור המרתק ממחיש את הבעיות והאתגרים בנושא, ומעביר מסר חינוכי משמעותי באופן מוחשי וחווייתי. המרכז פתוח לסיורים בקבוצות, והוא פותח את שעריו לקהל הרחב בתקופות חגים וחופשות. למידע וזמני פעילות של האתר לחצו כאן.

מרכז החושים של קוקה קולה בבני ברק

מרכז המבקרים של קוקה-קולה מזמין אתכם להיכנס לעולמו המסקרן, המרתק והתוסס של המשקה והמותג המפורסמים ביותר בעולם. מרכז המבקרים סגור באופן זמני – מומלץ להתעדכן באתר הרשמי של המקום – לחצו כאן.

מרכז הסדנאות של רולדין בקדימה צורן

סדנאות בתחום האפייה המתאימים למגוון רחב של גילאים – חוויה של הכנת בצק, זילוף ומבחר רחב של מתוקים .  המקום ללמוד, לחוות וליצור דברים חדשים במטבח וליהנות מריח האפייה. למידע נוסף על המקום לחצו כאן.

מרכזי מבקרים בירושלים והסביבה

מרכז המבקרים של כנסת ישראל בירושלים

הכנסת מזמינה את הציבור לבוא ולהכיר מקרוב את העשייה הציבורית היומיומית במשכן הכנסת, המשפיעה על חיי כל אזרח במדינת ישראל. מרכז המבקרים של הכנסת, המופקד על הפעילויות לציבור הבא בשעריה, מציע לקהל הרחב סיורים ופעילויות תוכן במגוון של נושאים ומזמין את המבקרים ליהנות מחוויית דמוקרטיה. למידע על שעות פעילות כנסו לאתר הרשמי כאן.

מעלית הזמן בירושלים

בואו לצאת למסעות מדהימים: מופע מרהיב וחדשני במעלית הזמן של ירושלים. מסע מרתק שיקח אתכם אל סודות העיר וחוויה ייחודית ומרגשת אל נפלאות העבר, ההווה והעתיד של בירת ישראל! כחלק מהחוויה תקחו חלק גם מסע אל החלל ומסע בקפסולה זעירה אל תוך גוף האדם. למידע על שעות פעילות ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

מרכז מבקרים בית מורשת משטרת ישראל בבית שמש

בואו להכיר את הסיפור של משטרת ישראל. בבבית המורשת מוצג לקהל סיפורה של המשטרה בישראל, החל בארגוני השמירה העברית של שלהי התקופה העות’מאנית ומשטרת המנדט, דרך הקמתה של משטרת ישראל ופעילותה לאורך השנים וכלה בתפקידיה של המשטרה כיום. באתר המורשת מתקיימות תצוגות קבועות ומתקיימות פעילויות חווייתיות למשפחות. למידע נוסף על הפעילויות באתר לחצו כאן.

מרכזי מבקרים בדרום

מרכז מבקרים נמל אשדוד

מרכז המבקרים החדש של נמל אשדוד מציע חוויה ייחודית ומרתקת שתיקח אתכם לרגע אל עולמם המורכב של הנמלים. בביקור תכירו את החשיבות האסטרטגית של הנמל ותרומתו לכלכלה מיום הקמתו בשנות ה-60 ועד היום. מגוון פעילויות לצד הסברים מעשירים על תהליכים מורכבים ושימוש בטכנולוגיה ומחשוב מרשימים. למידע נוסף על המקום לחצו כאן.

מרכז המבקרים על שם משה נובומייבסקי ים המלח

משה נובומייסקי היה חלוץ ציוני ופעיל עם חזון לפיתוח התעשייה בארץ ישראל. במרכז המבקרים שנמצא כאן תוכלו ללמוד על פועלו החשוב של האיש וגם על האזור המיוחד של ים המלח. במהלך הסיור תכירו כאן, דרך האטרקציות השונות, את צורת החיים באזור ואת הקשיים שהתמודדו איתם אלו שגדלו כאן. במקביל מוצגים כאן בצורה מעניינת כיצד נוצר ים המלח, מה הן סגולותיו ועל ההתמודדות היומיומית של האזור בין שימור לפיתוח. במקום מתקיים סיור מודרך שאורכו כשעה וחצי, המרכז נגיש לעגלות. למידע נוסף ורכישת כרטיסים לחצו כאן. 

מרכז מבקרים בית הדבורה והדבש בקיבוץ יד מרדכי

תיירות יד מרדכי מציעה מגוון אטרקציות לכל המשפחה. במרכז המבקרים “בית הדבש והדבורה” תוכלו לקחת חלק באטרקציה מהנה לכל הגילאים ובמיוחד עבור משפחות עם ילדים. הביקור בבית הדבש והדבורה כולל הדרכה של דבוראי מקצועי ומיומן, צפייה בפתיחת כוורת, צפייה בסרט, משחקי תפקידים והפעלות מיוחדות. ניתן לשלב עם אטרקציות נוספות באזור. למידע נוסף ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

מרכז מבקרים שער לנגב

מגוון פעילויות אינטראקטיביות לקבוצות, למשפחות וליחידים, וחוויה טכנולוגית ורגשית המחברת את תחומי הפעילות והמשמעויות הלאומיות של אזור הנגב. במרכז המבקרים תצאו לסיור אינטראקטיבי מודרך הכולל מיצגים מרהיבים וסרטים על גבי מסכי מגע, מפגשים חווייתיים עם דמויות חשובות המפריחות את הנגב מדי יום, ספרייה עשירה ועוד המון אטרקציות לכל הגילאים. למידע נוסף ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

פארק יטבתה

מתחם מבקרים חווייתי לכל המשפחה – העצירה הכי מבוקשת בדרך שלכם לאילת. בפארק תפגשו עולמות אינטראקטיביים שונים המספרים את סיפור המדבר ואת סודות הקיבוץ והמחלבה בצורה חדשנית מרתקת. תשמעו גם על הטכנולוגיה והטעם הייחודיים של מפעל יטבתה ותוכלו להתנסות וליהנות ממתקני משחק, אתגר וחוויה הפרוסים במקום. למידע נוסף ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

מרכז הדולפין והים באשדוד

לא רבים יודעים, אך מול חופיה של העיר אשדוד חיה דרך קבע אוכלוסיה מרשימה של דולפינים שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה. מרכז הדולפין והים הוא מרכז חינוכי ימי שהוקם על ידי עמותת דלפיס הפועלת רבות למען היונקים הימיים. הביקור כאן חושף את המבקרים, בדרך של משחק ואתגר, אל עולמם הקסום של היונקים הימיים ואל המחקרים בתחום. כאן תוכלו ללמוד ולצלול אל תוך המערכת האקולוגית העשירה של הים התיכון. פעילויות והרשמה לסיורים בדף הפייסבוק של המרכז – למעבר לחצו כאן.

מרכז ויידור – חלון לחקלאות בערבה

בואו להכיר את הערבה מקרוב וליהנות מחוויה עשירה וייחודית! כאן תמצאו סיור רב חושי הכולל סרט תלת מימד, פעילויות, כניסה לחממות ותצוגה עם מיטב גידולי הערבה. תכירו את אתגרי החקלאות במדבר ואת הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום, תלמדו על אתגרי המים והקרקע ועל החי והצומח הייחודיים לאזור. כל המידע מועבר דרך חווייה אינטראקטיבית רב חושית שמתאימים לכל הגילאים. למידע נוסף ושעות הפעילות לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.