Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין הדייג – מעיין צלול ונסתר בלב עמק החולה

בכביש גישה המוביל אל שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים נובע מעיין קטן, צלול ומוצל שנקרא עין הדייג. מהכביש אין שום אפשרות להבחין במעיין או לדעת על קיומו מה שהופך את עין הדייג למקום די מפתיע. מדובר בשטח קטן, אך יפהפה שבו תמצאו בריכת מים קטנה ורדודה, צל ופינות ישיבה לצד המים. 

אם תגיעו לכאן בשעה שאין אנשים, תוכלו לראות את הדגים וצבי המים שחיים כאן, המים כל כך שקופים שאי אפשר לפספס אותם. למרות זאת ככל שתגיעו בזמן עמוס יותר, צלילות המים תיראה פחות בגלל הקרקעית החולית שיש כאן. עין הדייג בעינינו הוא מקום נהדר לעצירת התרעננות קלה בדרך ומקום שכדאי לראות ולהכיר. 

כדי להגיע למעיין רשמו בוויז: “עין הדייג”. ניתן גם להגיע לפי ההסבר הבא: בצומת המובילה אל עבר שמורת הטבע החולה תפנו ימינה, ולאחר נסיעה של כקילומטר תוכלו לראות בצד שמאל של הכביש שער גדול נעול. הכניסה היא לא דרך השער אלא מצידו השמאלי (אם עוקפים אותו). לאחר כמה מטרים תגיעו אל שביל עפר עם שילוט “ברוכים הבאים לעין הדייג”. המשיכו ללכת כמה מטרים בודדים, בצמוד לגדר שמשמאלכם, עד שתראו את המקום ואת הבריכה. 

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

שמורת הטבע עין תאו – שמורה מוכרזת בעמק החולה, מוכרת גם  בשמה הנוסף עין ג’וחלה. מקבלת את מימיה הישר ממעיין העתק הנובע למרגלות הרי הנפתלי בתוך מערה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עמק החולה  -בשמורת החולה תוכלו לצאת לטיול נגיש במלואו סביב נדידת הציפורים, ולטייל על גשר צף יפהפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגמון החולה פארק צפרות המשמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים והוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. בכניסה לפארק ישנה עמדה להשכרת אופניים או רכבלים חשמליים שישמשו אתכם לטיול חוויתי ועצירה בתחנות שונות.למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון האקליפטוס – נחל חרמון או בשמו הנוסף הבניאס הוא המזרחי במקורות הירדן והוא מספק כרבע מכלל המים המגיעים לנהר הירדן. בחניון האקליפטוסים תוכלו למצוא פינות ישיבה לצד הנחל הזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל עין הזהב – בתוך העיר קריית שמונה זורם לו נחל ששמו “עין הזהב” והוא זורם כל ימות השנה. אחד המקומות לבילוי סביב הנחל הוא פארק הזהב שבו גם מסלולי טיול ואטרקציות נוספות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין דיבשה  – מסלול הטיול בעין דיבשה הוא קליל מאוד וקצרצר, שבו ההליכה בתוך זרם מים רדוד ונעים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.