Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המקומות המומלצים ביותר לצפיה בזריחה

בישראל הקטנה יש לא מעט נקודות תצפית שאפשר לראות בהן את הזריחה המרהיבה, מהצפון הירוק עם הנופים הפתוחים ועד מאגרי המים של השרון ולבסוף המדבר הפראי הצהוב. אז כל מה שנותר זה לקחת פק”ל קפה, מחצלת ולהגיע לנקודה הכי מושלמת שיש בשביל לראות את הזריחה:

זריחות באיזור צפון

מצפה דדו

בפסגת הר הצפיה שבמערב מטולה משתרע מצפה דדו – מצפה נוף עוצר נשימה שמספק מבט אל מרחבי הגליל העליון – המושבה מטולה ואת מרכז קנדה, עמק החולה, הרי נפתלי, הרי הגולן והחרמון, עמק עיון ובצידו השני תצפית מרשימה נוספת אל עבר דרום לבנון. ניתן להגיע עם הרכב עד למצפה והגישה אליו נוחה לכל רכב. המצפה נמצא בגובה של 600 מטר מעל פני הים ונמצא בדרך נוף מצפה עדי, מכאן ניתן לנסוע על דרך הנוף לאורך הרי הנפתלי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית יפתח ומצודת כ”ח

בנקודה הצפונית של המדינה, כמעט בקצה של הגליל העליון ואצבע הגליל תוכלו למצוא שתי נקודות תצפית נהדרות לצפיה בזריחה: תצפית יפתח ומצודת כ”ח. בשתי התצפיות אין כמעט עצים שיסתירו לכם את הנוף, כך שאתם יכולים לראות כאן נוף פנורמי מרשים מאוד: מהחרמון בצפון, דרך רמת הגולן ועד הכנרת. בנוסף, בנקודות התצפית המסודרות יש ספסלי פיקניק וספסלי נוף כדי שתוכלו לשבת וליהנות מכל היופי הזה. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ושמורת הטבע ארבל

שמורת הר ארבל נמצאת בגליל התחתון בסמוך למושב ארבל. ממצוק ההר העוצמתי נשקף נופה של הכנרת ובימים של ראות טובה תוכלו לראות גם את החרמון. ישנם מועדים שבהם רשות הטבע והגנים פותחת את השמורה בשעות הזריחה במיוחד כדי לתת למבקרים אפשרות ליהנות מחווית הזריחה במקום המיוחד הזה. שווה לעקוב! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער שוויץ

בגובה של כ-400 מטר מעל הכנרת מתנשא לו יער שוויץ שמספק נקודות תצפית מרהיבות מהכנרת ועד החרמון. בפארק הגדול יש מספר מצפורים מסודרים ומכולם נצפה נוף מרשים אל כיוון הזריחה. בנוסף ברחבי יער שוויץ יש מסלולי טיול בהליכה, מסלולי רכיבה, שולחנות פיקניק ומתקני שעשועים לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה הוד

דרומית לפוריה וצפונית לקיבוץ אלומות ישנה נקודת תצפית מקסימה – מצפה הוד. תצפית לכיוון מזרח אל נופי עמק הירדן, הכנרת, דרום הגולן, הרי הגלעד, נהר הירמוך. התצפית קרובה לרכב ונגישה בצורה מלאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

כתף שאול דרך נוף הגלבוע

בגובה של 302 מטר מעל פני הים תוכלו להגיע לרחבה גדולה עם המון ספסלי פיקניק. מסלול נגיש לעגלות יוביל אתכם עד אל תצפית מדהימה שצופה על כל האיזור. מעל לבקעת בית שאן וכל איזור עמק חרוד יש המון תצפיות שנמצאות על הר הגלבוע ודרך נוף הגלבוע, אבל אם אתם נמצאים באיזור הזה – תעשו טובה ותקפצו לאחת התצפיות המרשימות לצפייה בזריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הפסגה בהר מירון

בגובה של 1,200 מטר מעל פני הים, באחת מפסגות ההרים הגבוהות בארץ, תוכלו להגיע אל נקודת תצפית יפהפייה. כדי להגיע אל התצפית תצטרכו ללכת כמה מאות מטרים מחניון הרכבים. הזריחה פה היא חוויה אדירה! מידע מלא על שביל הפסגה כאן

דרך נוף סובב מוחרקה

בסמוך לישוב דלית אל כרמל נמצאת פסגת קרן הכרמל שנמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר, אל תפספסו את המקום הזה. מכאן אפשר לקבל תצפית לכיוון מזרח כאשר כל עמק יזרעאל והרי הגליל מולנו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר הקפיצה

בשנת 2009 ביקר בישראל האפיפיור בנדיקטוס ה 16 ובזמן ביקורו הוא ערך טקס מיסה המוני בקצה הר הקפיצה שנמצא בכניסה לנצרת, בגובה של 397 מטר מעל פני הים. אל המיסה הגיעו לא פחות מ 45 אלף מתפללים מהארץ וגם מחו”ל. לטובת האירוע הגדול הזה קרן קיימת לישראל הכשירה את האיזור וכעת תוכלו לטייל אל ההר במסלול הליכה קצרצר ונגיש שבסופו תגיעו אל נקודת התצפית המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

זריחות באיזור מרכז וירושלים

מצפור ויקר מאגר השרון

מצפור ויקר הוא מדובר בעיקר בעונת הנדידה וזה מאחר ומדובר בנקודת תצפית מסודרת וטובה על אלפי העופות הנודדים שמגיעים לכאן מדי שנה בעונת הנדידה שלהם. בנוסף, התצפית היא לכיוון מזרח ככה שניתן לקבל כאן אחלה נקודת תצפית אל הזריחה. בונוס – בעונת הנדידה כדאי מאוד להגיע בשעות הזריחה / השקיעה, כי אז הסיכוי לראות עופות רבים מאוד גדל. למידע מלא על המקום ודרגע הגעה לחץ כאן.

הר איתן הסטף

בחניון העליון של הר איתן, בנקודה שממנה יורדים לכיוון מעיינות הסטף תוכלו לקבל נקודת תצפית מעולה לכיוון מזרח, הצופה אל נחל שורק והרי ירושלים. יש כאן רחבת חניה גדולה עם ספסלים למנוחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל עזקה

פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. תל עזקה או בשמו הנוסף זכריה היה בעברו עיר בלב ליבה של שפלת יהודה. התל נמצא בגובה של כ- 350 מטר מעל פני הים מעל לערוץ נחל האלה. מיקום תל עזקה אסטרטגי מאוד כיוון שזו הדרך המובילה מכיוון גת פלישתים דרך עמק האלה לכיוון הרי יהודה והלאה. מכאן אפשר לקבל תצפית מדהימה על הזריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל צובה

נמצא בסמוך לקיבוץ צובה באזור ירושלים. הר צובה מתנשא לגובה של 769 מטר מעל פני הים וממנו תוכלו לקבל נקודת תצפית מהיפות שיש אל הרי ירושלים – אפשר לקבל תצפית פנורמית 360 על הרי ירושלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

זריחות באיזור דרום

מרפסת ים המלח

בדרך מירושלים אל ים המלח, דרך הישוב מצפה יריחו שנמצא ממש על כביש 1, אפשר להגיע אל נקודת תצפית מרהיבה על נופי מדבר יהודה ובקעת הירדן. מכאן תוכלו לראות את צפון ים המלח, הרי מואב, העיר יריחו ועוד. מרפסת ים המלח שאליה ניתן להגיע עם הרכב תאפשר לכם לראות את הזריחה המרהיבה של המדבר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מצדה

גן לאומי מצדה הוא אחד המיוחדים והחשובים שיש בישראל. מדובר גם באחד המקומות המרהיבים שהביקור בהם יפגיש אתכם עם עוצמתו של הטבע. בלב המדבר אתם עומדים על צוק בודד שמאפשר לכם לראות את אחד הנופים המשוגעים של ארצנו – ים המלח, הרי מדבר יהודה ואל מולנו נפרסת ממלכת ירדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן הפסלים

גן הפסלים במצפה רמון הוא מבין הגנים הלא שיגרתיים שתפגשו. מעבר לכך שהוא נמצא על שפת מכתש רמון, ובזה עיקר העוצמה שלו, הנוף שנראה ממנו הוא מדהים ואין שני לו בארץ. מקום מומלץ מאוד למי שאוהב לראות זריחות, יש כאן את אחת הזריחות היפות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור מואב

בסופה של העיר ערד, אחרי מלונות העיר, תוכלו להגיע אל אחת מהתצפיות היפות שיש באיזור – מצפור מואב. סימון שבילים ירוק-לבן יוביל אתכם במסלול מדובר אל המצפור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי קבר בן גוריון

אחוזת קבר בן גוריון נמצאת בסמוך לשדה בוקר והיא חלק מגן לאומי עין עבדת. אחוזת הקבר נפרסת על פני שטח גדול של כ-70 דונם שבקצהו מצוק ממנו נשקף נוף עוצר נשימה של רמת עבדת ונחל צין. בלב הפארק נמצאים קברם של דוד בן גוריון ושל רעייתו פולה שבחייהם היו מתגוררים בשדה בוקר ומכאן נשקף נוף מדברי מרהיב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית הר חיזקיהו

הר חיזקיהו הוא ההר הגובה ביותר באזור ומגיע לגובה של 838 מטר ולכן אם אתם מחפשים תצפית מרשימה, זה המקום שנמליץ להגיע אליו. מכאן תוכלו לתצפת על כל איזור הרי אילת וסיני, בקעת הירח ופסגות רכב ג’אבל אל חמרא. אם יהיה יום עם ראות טובה תוכלו גם לראות את מצרים במערב, סעודיה במזרח, את ירדן וכמובן את ישראל. ההר נקרא על שמו של המלך חיזקיהו – מלך יהודה ששלט באיזור, ההר עשוי אבן גרניט אדומה.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!
טיולי הדן קיבוץ דפנה
אטרקציות עם ילדים
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
דרך נוף הגלבוע - כתף שאול וחוות הרוח
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
פארק תמנע
רוד טריפ בארץ טיולים מובנים
טיולי הדן קיבוץ דפנה
אטרקציות עם ילדים
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
דרך נוף הגלבוע - כתף שאול וחוות הרוח
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
פארק תמנע
רוד טריפ בארץ טיולים מובנים