Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום

עם השנים למדנו שהיערות יכולים לתת לנו הרבה אוויר ולעשות לנו טוב על הלב, לכן הפעם אנחנו נמליץ לכם על 6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום. ביערות האלו תוכלו למצוא שולחנות פיקניק, שטחים פתוחים, עצים גבוהים, עתיקות, היסטוריה מלא בכל טוב,  פריחה ובעיקר המון אוויר צח מהעצים. שנתחיל?

יער המלאכים שחריה

מזרחית לקרית גת הקימה קרן קיימת לישראל את יער המלאכים שחריה על פני 7,000 דונם. היער נקרא על שמה של מעברת שחריה שהוקמה בתחילת שנות ה 50. יש כאן דרכי נוף לרכב, מסלולים רגליים, מסלולי אופניים, תצפיות ועתיקות שמעניין להכיר. יש כאן את שביל הגיתות – שביל רגלי היוצא מחניון כבשן הסיד עד לחורבת כרוע. השביל עובר בין חציבות בסלעים ואורכו כ 600 מטרים בסימון שבילים כחול. שביל נוסף הוא שביל בית הבד – כמו שמו אתם יכולים לנחש השביל עובר בין שרידי בית בד מרשים מאוד- השביל מסומן בסימון שבילים שחור. בנוסף יש כאן נקודות עניין כמו חורבת כרוע, חורבת מסארה, ערוגות הבושם ועוד. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער להב

מעט צפונית לבאר שבע בירת הנגב, ישנו יער שניטע בשנות ה 50 והוא משתרע על פני יותר מ 30,000 דונם. יש כאן מצפורים כמו מצפור קראל – מהמצפור ניתן לראות את מישוב החוף הדרומי. יש כאן המון ממלאים ארכיאולוגים כמו חורבת רימון – שרידי בית כנסת קדום, תל וחורבת חליף – שרידים מתקופת הברונזה. חורבת אבו חוף – שרידי ישוב מהתקופה הביזנטית, חורבת זעק – מערכת מחילות מסתור שמקשרות בין מערה גדולה לאולמות תת קרקעיים ועוד. יש כאן מגוון רחב של חניוני יום כמו חניון קמפבל, הדרה, דורון ועוד. בכל חניון תוכלו למצוא ספסלי פיקניק מסודרים וחלקם גם מונגשים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער יתיר

יער המשתרע על פני 30,000 דונם ונקרא על שמה של עיר הלווים המקראית ששרידיה נמצאים בו. למעלה מארבעה מיליון עצים מסוגים שונים שנטעו כאן בתחילת שנות ה60 על ידי קק”ל במטרה לפתוח את הנגב. בתוך היער יש דרכי נוף, שבילי טיולים רגליים, מסלולי טיול לאופניים, אתרים ארכיאולוגים ולא מעט חניוני יום לטובת פיקניקים משפחתיים. נקודות תצפית מומלצות כמו “מצפור ילדי ישראל” שממנו ניתן לראות את חלקו המזרחי של יער יתיר. אם תגיעו לכאן בחודשים נובמבר-דצמבר תוכלו לצאת לטיול בדרך החלמוניות שמסומנת בסימון שבילים שחור ולהנות ממרבדים צהובים של הפרח המיוחד הזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער שוקדה

יער קהילתי של קק”ל שנמצא במערב הנגב, והוא פותח בשיתוף תושבי המושבים שוקדה, כפר מימון וקיבוץ עלומים שנמצאים סביבו. יש כאן את עצי האקליפטס, אורן, וקזוארינה שמתאימים לגידול באיזור האקלימי של הנגב. בתוך היער ישנם מסלולי אופניים, מסלולים רגליים ודרך נוף סלולה החוצה את היער. בתקופת הפריחה תמצאו כאן פריחה מרשימה של מרבדי הכלניות שצובעות את היער באדום. יש כאן מגוון רחב של אתרי ארכאולוגים, נופים וחניוני יום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער יד מרדכי

מעט דרומית לאשקלון תוכלו להגיע אל יער יד מרדכי, 3,000 דונאמים שלעצי אקליפטוס ועצי אורן. יער שבו יש שלל של פינוק לפיקניק משפחתיים עם המון ספסלי פיקניק. בנוסף תוכלו לצאת כאן למסלול בדרך השיזף – דרך זו תוביל אתכם לאורך שדרת עצי שיזף ושקמה אל חניון על שם נביה מרעי וחניון נוסף על שם יורם ואנונו. היער מאוד מתוחזק ובתוכו תמצאו חניוני יום עם שילוט המספר על עצי השקמה, הזית, השיזף והתמר שיש כאן.

יער קוממיות

בין צומת נהורה לצומת גבעתי באיזור קרית גת קק”ל הקימה בשנות ה 50 את יער קוממיות שבו תמצאו לרוב עצי אורן ירושלים ועצי בוסתן. בתוך היער תוכלו למצוא את מסלול שנקרא שביל הכפר – שביל שיוצא אתכם לטיול מעגלי  כ 4 ק”מ הליכה בין באר מים עתיקה, מערות חצובות בסלע ומחצבות כורכר. אם תגיעו לכאן בתקופת החורף תזכו לראות פריחה מקסימה של כלניות, רקפות ועוד פרחים נוספים. השביל יוצא מחניון גבעתי ובו גם יש שולחנות פיקניק. בסמוך לחניות יום יש את מוזיאון חטיבת גבעתי – מכאן מקור השם חניון גבעתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.