Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצד אבירים, מערת המקדש והאיש שבקיר מעל נחל כזיב

בגליל המערבי לצד היישוב אבירים ישנו מסלול המוביל את המטיילים אל נקודת תצפית מרהיבה על נחל כזיב, מצד אבירים, מערת מקדש ואיש אחד חרוט בקיר עליו נפרט בהמשך. המסלול מתאים לחודשי החורף בהם תוכלו להנות ממגוון רחב של פרחים הפורחים לאורך המסלול ושלכת מדהימה. דרגת הקושי של המסלול מוגדרת קלה עד בינונית והיא מתאימה למשפחות מורגלות הליכה. חלק מהמסלול כולל עליות וירידות והוא לא מתאים להליכה לילדים קטנים – רק במנשא.

המסלול מתחיל בסמוך לשילוט “מצד אבירים” בכביש 8925 המוביל לכניסה לישוב, ממש בעיקול הכביש שמאלה יוצא השביל בסימון שבילים שחור. כ 70 מטרים מתחילת הצעידה על סימון שבילים שחור נוכל לפנות ימינה עם סימון שבילים שקוף ולבקר במצד אבירים – בורג’ א מיסר. מדובר על שריד של אוזוליאום – מבנה קבורה מפואר מהתקופה הרומית. הוא בנוי מאבני גזית וממנו יש תצפית עוצרת נשימה על כל האיזור. בימים בהם יש ראות טובה אפשר לראות עד להר הכרמל ואפילו את פסגת התבור. לאחר שסיימו את הביקור במצד אבירים נחזור אל השביל השחור, שהוא מוצל ונעים גם בימים חמים עליו נצעד כ 800 מטרים עד להגעה לצומת דרכים שחור כחול – הפעם נפנה ימינה עם השביל הכחול.

מכן צריך לקחת בחשבון שהמסלול חשוף לשמש, ממש במקטע ההליכה הזה גם תוכלו למצוא את פריחת הכלניות והרקפות בחודשי החורף. ממשיכים על השביל הכחול בו נצעד כ 800 מטרים עד לצומת דרכים כחול ירוק. בצומת הדרכים אנחנו נפנה שמאלה (בהמשך המסלול נחזור בדיוק לנקודה הזו וניקח ימינה למי מכם שרוצה לצלוח את המסלול המעגלי המלא). לאחר שפנינו שמאלה עם סימון שבילים ירוק נצעד כ 350 מטרים עד להגעה למערת המקדש – חשוב לדעת: חלק זה של המסלול מוביל את המטיילים צמוד למצוק התלול מעל לנחל כזיב, שמרו על הילדים.

מרגע הגעתכם אל מערת המקדש תוכלו להנות מנוף עוצר נשימה של הרי הגליל מעל נחל כזיב. מערת המקדש או בשמה הנוסף אג’לילייה על פי המומחים שימשה כאתר פולחן בתקופה ההלניסטית. בנוסף אם תביטו על הקיר מימין למערה תוכלו לראות את האיש שחרוט בקיר – יש הטוענים כי אולי מדובר על חייל רומאי בגלל הלבוש הכולל קסדה ודגש על השרירים בגופו אך אין באמת תשובה וודאית מי הוא ומה הוא.

מכאן נוכל לחזור בסימון שבילים ירוק עד לצומת הדרכים ירוק כחול לבחור:  אם נפנה ימינה עם הכחול נוכל לחזור בדיוק באותה הדרך בה הגענו ובזה נסכם כ 4 ק”מ אורכו של המסלול הקווי. אם נמשיך עם המסלול הירוק שמאלה, נגיע אל צומת שבילים נוסף לאחר כ 450 מטרים בה נפנה ימינה עם סימון שבילים אדום. מכאן נצעד כ 1.5 ק”מ עד לצומת שבילים אדום שחור בה נמשיך לצעוד עם האדום עוד כ 450 מטרים ונשוב לרכב שלנו. המסלול המעגלי המלא אורכו כ 4.3-4.8 ק”מ תלוי אם אתם בוחרים לעצור במצד אבירים או לא. כדי להגיע לכאן לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

רוצים להמשיך לטייל באיזור הזה? הנה כמה הצעות:

עין חותם – נחל כזיב עליון – עין חותם הוא מעיין שנובע בכל ימות השנה לצידו של הכפר הדרוזי חורפיש שבגליל העליון. המעיין נובע וזורם אל תוך מבנה אבן מיוחד ויוצר בריכת מים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הפסגה בהר מירון – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים תגיעו אל שביל הפסגה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל נריה ונחל מורן – טיול בחורש ים תיכוני ופריחה עוניתית – נחל מורן ונחל נריה הם נחלים אכזבים שניהם מתחילים בהר מרון ומסתיימים בחורפיש, מי מכם שרוצה לחוות את שני הנחלים יחד יכול לעשות זאת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל גוש חלב – מסלול הליכה בגליל העליון – לצד הכפר ג’ש שבגליל העליון תוכלו למצוא מסלול הליכה בתוואי נחל גוש חלב. הנחל רוב השנה יבש אך לאחר הגשמים הוא זורם וסביבו יש מגוון רחב של פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קארסטי בגליל העליון – מסלול קצר אל שמורת הטבע מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא, היא מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל מירון עליון – עין אוראי – בשנים האחרונות חברת מקורות החלה להשיב מים אל הטבע, אחד המקומות האלו נחל מירון עליון מה שיוצר לנו בריכות שכשוך מקסימום שאחד מהם הוא עין אוראי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי פרוד – נחל כשנחל צלמון עליון זורם זה מראה מדהים ביופיו, מיד לאחר הגשמים אפשר לבוא לכאן וללכת לאורך הנחל. יש כאן פינות נהדרות לפיקניק משפחתי או סתם לעשות טיול קליל לצד הנחל הזורם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

עין רמיאל – נמצאים בחלקו העליון של מושב שפר, הם זורמים בעוצמה חזקה בעיקר בחורף לאחר הגשמים ויוצרים נקודה שמאוד יפה לבקר בה ולהכיר. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

עין ליאור – עין ליאור הוא מעיין הנובע מבין הסלעים בצפת והוא יוצר בריכה קטנה שניתן לטבול בתוכה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.