Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מערת קשת בפארק אדמית - טיול נגיש אל תצפית מרהיבה

בפארק אדמית תוכלו לצאת לטיול קצר ונגיש לעגלות בשביל הליכה נוח לצד הנוף המקסים של האזור, ובסופו תיחשף בפניכם מערת הקשת המיוחדת. הפארק נמצא ברמת אדמית בגליל העליון, פארק של קק”ל ובו אזור פיקניק מסודר. מאזור הפארק תוכלו לצאת אל המסלול הנגיש שיוביל אתכם אל מערת קשת שממנה תקבלו תצפית מרהיבה אל האזור. הטיול במערת קשת הוא קליל ויכול להיות מעולה למשפחות, והוא מתאים מאוד גם לטיול רומנטי שמאפשר תצפית מושלמת אל השקיעה.

מערת הקשת היא למעשה שרידיה האחרונים של מערה שהיתה כאן בעבר. לפני שנים רבות מאוד התקרה של המערה קרסה ויצרה תחתיה תהום ענקית. כשתגיעו לסוף המסלול, לצד המערה, יתגלה בפניכם הנוף הפתוח היפהפה שנצפה מכאן. ניתן לראות מכאן עד לקו הים התיכון ובימים של ראות טובה גם את העיר חיפה. 

בתחומי פארק אדמית ניתן להדליק אש, ויש ספסלי פיקניק שחלקם מוצלים, ולכן ניתן לשלב כאן טיול עם פיקניק או “על האש”. בשילוב כזה תוכלו להעביר כאן יום שלם של בילוי. הפארק מתאים מאוד גם לטיול זוגות רומנטי מאחר ואם תגיעו הנה בשעות הערב תוכלו לקבל תצפית מרהיבה אל עבר השקיעה. טיפ קטן וחשוב – המקום אינו מומלץ לביקור בימים של רוחות חזקות מאחר והוא גבוה והרוח מורגשת כאן מאוד!  לצד מערת הקשת הוקמה אטרקציה ייחודית שמנצלת את תנאי השטח ומציעה גלישת סנפלינג מודרכת של כ-40 מטר מהקשת ואל התהום. לאחר הירידה מהקשת ועד הקרקע הגלישה היא באוויר אל מול הנופים הפתוחים – מדובר באטרקציה פרטית בתשלום.  כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק אדמית מערת הקשת.

מצפור טופז אבן חן קליין

בצידו המערבי של פארק אדמית בדרך המובילה אל מערת הקשר הוקם מצפור טופז אבן חן קליין. המצפור הוקם לזכרה של טופז שנהרגה באסון השריפה בכרמל באסון אוטובוס צוערי שב”ס. טופז אהבה לטייל בארץ וכאן היה הטיול האחרון שלה ושל בעלה. מכאן ניתן לקבל נקודת תצפית מרשימה על כל מרחבי הגליל המערבי, על קו החוף הצפוני ובימים יפים אפשר לראות גם את חיפה והכרמל. במצפור יש אבן הנצחה, ספסל אל מול הנוף ועץ אחד שנותן צל בימים החמים.

אנדרטה לזכר נופלי מלחמת לבנון השנייה

בפארק אדמית בסמוך למסלול הנגיש המוביל את המטיילים אל מערת קשר ונקודות תצפית נוספות הוקמה אנדרטה לזכרם של נופלי מלחמת לבנון השנייה. האנדרטה לזכרם של: אלדד רגב, אהוד גולדווסר, אייל בנין, שני תורג’מן ווסים סלאח נאזל. באנדרטה אפשר למצוא אבנים גדולות שעל כל אחד מהם יש את סיפור חיו של החללים. בנוסף יש כאן פרגולה עם נקודת תצפית המשקיפה על הנוף של הגליל המערבי.

מצפור איתן לבב

מצפור איתן לבב נמצא בצד הצפון מערבי של פארק אדמית. המצפור הוקם לזכרו של איתן לבב שהתגורר בנהריה והיה לוחם ומפקד חטיבת הצנחנים. הוא נהרג בביירות במלחמת לבנון הראשונה בשנת 1982 היה בן 22 במותו. מהמצפור אפשר לקבל נקודת תצפית על נחל נמר, רכס הסולם וקו החוף הצפוני של ישראל. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מצפה איתן לבב אדמית. כאשר יוצאים מפארק אדמית נוסעים מערבה במורד כביש מספר 8993 ואלרח כ 250 מטרים פונים ימינה (יש שילוט הכוונה). בנסיעה קצרה מכאן נגיע אל המצפור בדרך עבירה לכל רכב.

מצפור אמיר מיטל

מצפור אמיר מיטל הוקם לזכרו של סא”ל אמיר מיטל שהיה מפקד סיירת גולני שנהרג בפשיטה של מחבלים בלבנון. מהמצפור שכאן אפשר לקבל נקודת תצפית לכיוון מזרח אל הרי הגליל העליון, הרי מירון ועד מישור החוף הצפוני. תחת המצפור עובר נחל בצת המרשים. מצפור אמיר מיטל הוא חלק משביל הליכה היוצא מהחניון הראשי של פארק אדמית שנקרא – שביל מי-טל. כדי להגיע למצפור אמיר מיטל יש ללכת מזרחה עם השביל האדום ליד מערת הקשת בסוף המסלול הנגיש כ 200 מטרים.

רעיונות לעוד טיולים באיזור:

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – מקום מקסים וכייפי שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות כמה שעות של כייף. שילוב נהדר של אטרקציה לילדים, מדשאות ישיבה ודוכני שתיה ומזון. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין חרדלית נחל כזיב – מסלול קסום וקליל שכולל הליכה בתוך המים ומתאים מאוד לימים חמים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת באזור, ולצידה עובר מסלול הליכה בין הסלעים המיוחדים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם ואנדרטת שיירת יחיעם – בואו להכיר את סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם ואת הסיפור של מבצר יחיעם המיוחד שידע היסטוריה רבה וחשובה – למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – החוף הכי יפה בצפון הארץ, מים כחולים שקופים לצד פארק משפחות מסודר עם אפשרות לקמפינג. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצודת מונפורט ונחל כזיב – ממצודת מונפורט המיוחדת נוכל לצאת לטיול במספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – תופעת הנקרות המיוחדת במקום הכי קרוב לגבול ישראל-לבנון. לצידן תצפית הגבוהה שממנה אפשר לראות את גווני הטורקיז של הים ואת איי אכזיב המקסימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.