Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלולי מים בישראל - מסלולים רטובים להליכה במים

אם אתם מחפשים מסלולי הליכה בתוך המים ותוך כדי לטבול במים מרעננים שנמצאים בטבע הפתוח, הירוק והנקי אז כדאי לכם להמשיך לקרוא. כדי לשחות, להירטב, לשחק עם הילדים במים ובעיקר להתרענן מהחום לא חייבים ללכת לבריכה או לים. הנה כמה המלצות על מסלולי מים רטובים עם פירוט מלא לאורך המסלול, דרגת הקושי, לאיזה גילאים זה מתאים ועוד פרטים שחשוב להכיר:

שמורת הטבע נחל שניר

בשמורה יש מגוון מסלולים שונים מאוד באופיים ובאורכם (כולם יחסית קלים) ולכן אפשר לבקר בה מספר פעמים, כפי שאנחנו כבר עשינו. בכל פעם שהגענו לשמורה, בהפרש של מספר שנים, גילינו מקום מטופח ומושקע יותר. אין ספק שרשות הטבע והגנים עושה פה עבודה טובה. הפעם אנחנו נדבר על המסלול הכחול בתוך שמורת הטבע נחל שניר. המסלול מספק לנו מסלול רטוב שכולל הליכה בתוך מים זורמים, רדודים, מפלונים ובעיקר הרגשה כאילו אנחנו בלב הג’ונגל הפרוע. למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

עין תינה

ברמת הגולן בין הישובים גדות וגונן ישנו מסלול מגניב ביותר לכל המשפחה, שבשנים האחרונות קיבל שדרוג קל. המסלול כולל הליכה בתוך מים ובשנים האחרונות המקום שוקם ולאורך המסלול הוצבו מעקות בטיחות כדי לעזור בהליכה במים. אם תגיעו לכאן אחרי החורף הזרימה עלולה להיות חזקה, בכניסה ישנה בריכה עד גובה הבירכיים. למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

עין דיבשה

מסלול עין דיבשה נמצא בין עמק החולה למרגלות הגולן כחלק משמורת הטבע מורדות הגולן. מדובר במסלול פשוט מאוד וקצרצר של הליכה בתוך זרם מים רדוד מאוד ונעים, במיוחד בימים חמים. לאורך המסלול יש פינות ישיבה מוצלות נחמדות, תחת העצים. בהמשך המסלול פוגשים אמת מים וטחנת קמח עתיקה מהתקופה העות’מנית. למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

שמורת הטבע מג’רסה

מספקת לנו חוויה של מסלול הליכה במים והמסלול מתאים לכל המשפחה. המקום מתאים בכל עונות השנה (חוץ מימי חורף הקרים במיוחד וגשומים) אך בימים החמים הוא מומלץ במיוחד מאחר והוא כולל בתוכו מסלול הליכה ושחייה בתוך המים (לא חובה – יש גם מסלול יבש). למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

פארק הירדן המסלול הסגול

בנקודה הכי צפונית של הכנרת מצאנו את פארק הירדן. פארק ענק שמציע בריכות שכשוך לכל המשפחה, מסלולים ואתרים ארכיאולוגיים. יש כאן שטחים עצומים עם המון ספסלי פיקניק כך שאם אתם מחפשים מקום לרביצה יומית או לקמפינג זה בדיוק המון בשבילכם. בתוך הפארק תוכלו למצוא מגוון של מסלולים שאחד מהם הוא המסלול הסגול, מסלול רטוב וקצר, כל כולו מוצל ומושלם עם הילדים. למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל קיבוצים

בלב עמק המעיינות ובו יש את פארק המעיינות תמצאו את נחל הקיבוצים. מסלול רטוב באורך 1.8 ק”מ שבמהלך המסלול תחצו גשרים וצינורות שהפכו למגלשות. המסלול הזה יכול להגיע לעומק של 1.7 מטרים ולכן מומלץ בחום להגיע עם מתנפחים לילדים וגם לגדולים. למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

המסלול הרטוב בעין שוקק

בשנים האחרונות נבנה מסלול רטוב ממש בסמוך לעין שוקק, המסלול הוקדש לזכרו של צביקה קפלן ז”ל שנפל בצוק איתן. אורך המסלול הוא 350 מטרים של הליכה בתוך המים הרדודים מתחת לעצים שנותנים צל ועד לבריכת הטחנה הסמוכה למקום. בתחילת המסלול תמצאו ספסלי מנוחה לצד המים הזורמים, המסלול מתאים לכל הגילאים. למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל כזיב – עין חרדלית

עין חרדלית הוא אחד מהמעיינות המזינים את נחל כזיב הארוך. המעיין זורם בכל ימות השנה ומייצר לנו את אחד המסלולים היפים והמיוחדים שיש בגליל המערבי. המסלול כולל הליכה במים, אך הוא פשוט למדי ואינו ארוך כך שהוא מתאים מאוד לטיול משפחתי עם ילדים ואפילו עם תינוקות (במנשא). מדובר באחד המקומות האהובים עלינו ביותר בעיקר בגלל שהוא קליל, תמיד יש בו מים והנוף מסביב פשוט מקסים בכל עונות השנה.  למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

עין אביאל

המקום נקרא כך כי הוא נמצא בסמוך למושב אביאל. יש כאן מספר בריכות רדודות ומפלון קטן שהפך ממזמן לאטרקציה נחמדה למבקרים כאן.  עומק הבריכה הגדולה עומד על 1.5 מטר, סביבה יש מקומות ישיבה בצל מה שנותן לה יתרון גדולה אך חשוב לציין כי אין הרבה מקום מסביב. במרחק של 300 מטר מהבריכה הגדולה תוכלו להגיע למפל הנסתר. ניתן לעשות את המסלול הזה כמסלול רטוב והוא מקסים לכל הגילאים. למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

שמורת הטבע עין בוקק

עין בוקק הוא מסלול מקסים בדרום ים המלח, שמציע טיול קליל עם ילדים ומתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר, והשילוב של השניים הוא חוויה מיוחדת מאוד. תחילת המסלול היא בצמוד לבתי המלון של ים המלח וההגעה אליו היא פשוטה יחסית וזו עוד סיבה לכך שהוא נחשב לטיול אטרקטיבי ואהוב על משפחות. הנחל זורם בכל עונות השנה כך שתמיד תמצאו בו מים. למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

שמורת הטבע עין גדי נחל דוד

– נחל דוד נמצא בתוך שמורת עין גדי והוא שכן של נחל ערוגות, יש כאן מסלול לצד מים זורמים ומפלונים שבחלקים גדולים מהמסלול תוכלו ללכת בתוך המים הזורמים, מסלול מצוין למשפחות. למידע מלא ומפורט לחצו כאן.

שמורת הטבע עין גדי נחל ערוגות

– נחל ערוגות נמצא בתוך שמורת עין גדי במדבר יהודה. הוא שכן של נחל דוד, וגם בו בדומה לשכנו זורמים מים במהלך כל השנה והוא אחד היפים בנחלי מדבר יהודה. חשוב לציין כי המסלול לא מתאים לכל אחד ולא לימים החמים של הקיץ. למידע מלא ומפורט לחצו כאן 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום
קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום