Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוף שבי ציון ואנדרטת שייטת 13

בתוך הישוב שבי ציון שבגליל המערבי נמצאת רצועת חוף קטנה ומדהימה שאתם חייבים לבקר בה. חוף שבי ציון הוא חוף מוכרז, שקט וקטן המציע חווית ים רגועה וזאת בזכות הלגונה הטבעית שיש בחלקו הצפוני. הלגונה נוצרה בעיקר בגלל שובר הגלים ולצידו המזח שיוצר כאן בריכה מושלמת למשפחות. החוף מסודר ויש בו שירותים, מקלחות, סככות צל רבות, הוא נגיש לבעלי מוגבלויות, יש כאן מרכז צלילה, מרכז ימי, קיוסק ומצילים.

בחלקו הדרומי של חוף שבי ציון ישנה רצועת חוף שכל כולה מלאה בסלעים שחורים גדולים ושטוחים, הם מייצרים כאן לגונות קטנות ובהן תוכלו למצוא מגוון רחב של חיות ים: סרטנים, דגים, קונכיות ומלא שחפים שמחפשים את ארוחת הצהריים שלהם. חוף שבי ציון הוא חלק משמורת הטבע חוף וים שבי ציון, בתחום השמורה מעט צפונית לחוף המורכרז תוכלו להגיע לאתר ובו יש שרידי כנסייה ביזנטית ובה רצפת פסיפס שנשמרה בצורה מרשימה.

אנדרטת שייטת 13

כ 200 מטר דרומית לחוף שבי ציון ממש על גבי אותם סלעים שחורים גדולים ושטוחים, אפשר למצוא את אנדרטת שייטת 13. “אסון השייטת” שהתרחש בין 4-5/09/1997 בו נהרגו 11 לוחמי השייטת ועוד אדם מכוח החילוץ, נפצעו ארבעה ונותרה בשטח גופתו של לוחם השייטת (הוחזרה בשנת 1998). מדובר על האירוע הקשה ביותר בתולשות השייטת אי פעם. מדובר על מבצע פשיטה חשאי בעומק לבנון, המטרה הייתה להניח מארב של מטענים נגד בעיר בארגון בסמוך לעיירת החוף אנצרייה. לקראת השעה 21:00 הכוח הגיע בשחייה לחוף בין צור לצידון. מכאן החלו בצעידה ואז נתקלו במספר מטעני צד ומארב יריות.

האנדרטה שהוקמה כאן בחוף שבי ציון בנויה מ 12 סלעי כורכר שהובאו במיוחד ממלטה והיא עוצבה על ידי הפסל ברני פינק. ניתן לראות כי הסלעים נשענים זה על זה וכולם נוטים צפונה לכיוון לבנון. בנוסף יש כאן סלע גדול עליו כתובים שמות הנופלים: רז סבי, גיא גולן, רם לוינס, יוסי קורקין, צחי בנסוב, מאהר דגש, איתמר אליה, אריה אברמזון, צבי גרוסמן, יניב שמיאל, יוחנן הילברג וגל רודובסקי. בנוסף במרחק של 3 ק”מ מהחוף ובעומק של כ 26 מטרים טובע בשנת 1999 ספינת הטילים אח”י כידון לאחר שסיימה את שירותה בחיל הים. הספינה ופסל בצורת כנפי עטלף, סמל שייטת 13,  עליו מונחים כ 12 כסאות כמספר הנופלים משמשים אנדרטה תת מימית.

שרידי כנסיה וישוב ביזנטי

אי שם בשנת 1955 החלו החפירות הראשונות ובהן נחשפו שרידי פסיפס וקירות של כנסייה מהתקופה הביזנטית. מעבר לכנסיה נחשף כאן גם ישוב ביזנטי גדול בשם ניאה קומה שהגיע עד לנהריה. את שרידי הכנסייה, הפסיפסים המשוחזרים וגם שחזור של חלל התפילה המרהיב אפשר לראות עד היום צפונית לחוף שבי ציון על רכס הכורכר. מהחוף המוכרז אפשר ללכת בהליכה רגלית קלה על “טיילת מיכה” ולהגיע אל השרידים. יש כאן דק עץ עליו אפשר ללכת ולהגיע עד לפסיפסים הרשימים שאותרו כאן. אם כי צריך לקחת בחשבון כי לפעמים האיזור סגור וניתן לראות את השרידים רק מבחוץ. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: כנסייה ביזנטית שבי ציון.

שביל הים

שביל הים הוא שביל טיול להולכי רגל המלווה את חוף הים התיכון בישראל לאורך כ 240 ק”מ, מראש הנקרה בצפון עד חוף זיקים בדרום. מטרות השביל הם הנגשת הים וחופיו לכלל האוכלוסייה, העצמת המודעות למרחב הימי של ישראל וחופיה ויצירת שותפות ואחריות לים. השביל יסומן ויהיה צמוד ככל האפשר לשפת הים מעבר מעקפים שיבוצעו באיזורי בסיסי צה”ל, תחנות כוח וכדומה. גם כאן בחוף שבי ציןו השביל עובר וניתן לראות את השילוט שהוקם המסביר על השביל. למידע מפורט על השביל לחצו כאן.

רעיונות לעוד טיולים באיזור:

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – החווה בגליל הוא מקום שכל מטייל באזור צריך להכיר. פשוט כי מדובר במקום מקסים וכייפי שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות בכייף והוא מתאים לכולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין חרדלית – עין חרדלית הוא מקום פשוט מושלם לטיול משפחות עם ילדים באזור הגליל. מסלול קסום וקליל שכולל הליכה בתוך המים ומתאים מאוד לימים חמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם ואנדרטת שיירת יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר המוכר – למידע על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי אכזיב – החוף הכי יפה בצפון הארץ, מים כחולים שקופים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצודת מונפורט ונחל כזיב – ממצודת מונפורט המיוחדת נוכל לצאת לטיול במספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל ולהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו להנות מחווית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק המחצבה – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים, פארק המחצבה הידוע גם בשם פארק הגליל הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.