Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שאטלים לנחל כזיב

נחל כזיב הוא בין הארוכים והיפים באזור הגליל, תחילתו במרומי הגליל וסופו באכזיב. אורכו כמה עשרות ק”מ והוא זורם בכל ימות השנה. מפאת אורכו המרשים אפשר לטייל בו במסלולים רבים, באזורים שונים, להקפיץ רכבים כדי לצלוח מסלולים קווים, לצאת למסלולים מעגליים וברמות קושי מגוונות. בחול המועד סוכות 2023 בין התאריכים 01-05/10/2023 יפעלו שאטלים לנחל כזיב עין זיו בעלות של 10 ש”ח בלבד.

השאטלים לוקחים את המטיילים משכונת הזיתים בעיר מעלות עד לנחל בנקודה הנקראת עין זיו. בעקבות כך שכביש הגישה לנחל כזיב עין זיו נסגר בשנים האחרונות בגלל בעיות בטיחות רשות ניקוז ונחלים גליל מערבי, אוצרות הגליל, עמותת תיירות אשכול גליל מערבי ורשות הטבע והגנים דואגים להפעיל את השאטלים ולחסוך ירידה ועליה של כ 3 ק”מ שהופכת את המסלול למאתגר הרבה יותר. 

אפשרויות טיול עם שאטלים בנחל כזיב

כדי לעשות סדר במגוון הרחב של אפשרויות הטיול בשמורת הטבע נחל כזיב ריכזנו לכם הכל כאן למטה. אז לאחר שירדנו מהשאטלים כבר כאן אנחנו נמצאים לצד המים הזורמים של נחל כזיב בעין זיו. כך שלמעשה מי מכם שלא רוצה לצעוד יכול להתמקם ממש בחלק זה של הנחל. יש כאן פלג מים זורם, בריכות רדודות ובעיקר הרבה צל. עין זיו הוא אחד משלושת המעיינות המספקים מים לנחל כזיב – עין זיו, עין טמיר ועין חרדלית. מימיו של עין זיו נשאבים דרך צינור מים שיוצר כאן מפעל מרשים. המים מהמפל מגיעים היישר אל תוך בריכות מים קטנים ורדודות. למי מכם שרוצה להמשיך את המסלול להלן כמה אפשרויות:

מעין זיו ועין טמיר כ 5 ק”מ

המסלול הבא הוא מסלול הליכה קווי (הלוך חזור) המתחיל את דרכו בעין זיו ממשיך בהליכה עד לעין טמיר וחוזר חזרה. אורכו המלא של המסלול מרגע הירידה מהשאטלים הלוך חזור כ 5 ק”מ ורמת הקושי שלו היא קלה עד בינונית. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

מעין זיו לעין טמיר וסיום בחניון הזיתים בפארק גורן כ 3.5 ק”מ

המסלול הבא הוא מסלול הליכה קווי ומצריך הקפצת רכב לנקודת סיום בחניון הזיתים בפארק גורן. אורכו המלא של המסלול כ3.5 ק”מ ודרגת הקושי שלו הוא בינוני עד קשה זאת בגלל הטיפוס מעין טמיר לחניון הזיתים. הטיפוס הוא אומנם קצר אך עליה חדה ומאתגרת.

מעין זיו דרך עין טמיר, בריכת הנקיק וסיום במצפה מונפורט פארק גורן כ 6.5 ק”מ

המסלול הבא הוא מסלול הליכה קווי ומצריך הקפצת רכב לנקודת סיום במצפה מונפורט בפארק גורן. אורכו המלא של המסלול כ 6.5 ק”מ ודרגת הקושי שלו הוא בינוני עד קשה זאת בגלל אורכו וגם הטיפוס העולה לכיון מצפה מונפורט בפארק גורן. הטיפוס הוא מתון אך ארוך.

מה חשוב לדעת על השאטלים בנחל כזיב:

  • עלות השאטל 10 ש”ח – מתחת לגיל 5 לא משלמים.
  • התשלום במזומן או אשראי.
  • אין צורך להזמין מקום מראש.
  • שעות הפעילות 09:00-17:00 ומכירת הכרטיסים תתאפשר עד השעה 15:00. עלייה אחרונה לשאטל מעין זיו חזרה לחניון בשעה 16:00.
  • את המסלול ניתן לצלוח עם מנשא בלבד – המסלול לא נגיש. למסלולים נגישים לחצו כאן.
  • נחל כזיב הוא שמורת טבע ולכן הכניסה לכלבים לא תתאפשר לכן לא ניתן העלאת כלבים על השאטלים.
  • כדי להגיע לשאטלים תוכלו לרשום בוויז: חניון נחל כזיב – מעלות (שאטלים).

 רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.