Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה רואים כלניות - אתרי פריחה ברחבי הארץ

הכלניות פורחות אחרי הגשם באתרי שונים ברחבי הארץ. בצפון הכלניות פורחות בשלל צבעים ומקשטות את הטבע בורוד, אדום, סגול ולבן לעומת זאת בדיוק באותה התקופה הן פורחות גם בדרום אך שם הן יוצרות מרבדים אדומים, ענקיים ומרשמים מאוד. אז איפה איפה לראות את הכלניות פורחות ולהנות מכל היופי הזה, הנה כמה אתרי פריחה מומלצים מצפון לדרום:

שביל סיון עמק השלום ונחל סנין 

עמק השלום איזור שופע במסלולי טיולים, פריחה בעונה, מעיינות, אתרים ארכיאולוגיים, חיות בר. אחר המסלול המומלץ להכיר הוא: שביל סיון (מסומן בירוק במפה שציירנו). מדובר על שביל רגלי או סינגל אופניים, מעגלי, שנמצא מצפון ומדרום לערוץ נחל סנין. אורכו של השביל הוא 6 ק”מ והשילוט לתחילת המסלול יוצא ממצפור סיון מאחורי ביג יקנעם הצופה אל עבר נופי עמק השלום, נחל סנין וחירבת חנות קירה. אפשרי להתחיל אותו גם מחרבת חנות קירה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מנחת מגידו

מנחת מגידו נמצא בלב עמק יזרעאל היפהפה. כאן ממש בין החודשים ינואר למרץ אפשר לראות פריחה מרשימה של הכלניות הצבעוניות. במקום קק”ל מסדרים מדי שנה שביל טיול, השביל תחום עם חבל על מנת שמטיילים לא ידרכו על הכלניות מסביב. יש כאן מרבדים של כלניות אדומות, סגולות, כחולות ועוד צבעים מגוונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קיבוץ דפנה – דרך הכלניות

קיבוץ דפנה נמצא בלב הגליל העליון והוא אחד היפים בצפון הארץ. בשטח הקיבוץ זורם נחל דן, אחד הגדולים והחשובים במקורות הירדן. המים מגיעים אליו מהחרמון וזורמים בנחל בכל ימות השנה. הנחל שזורם בעוצמה בשילוב נופי הקיבוץ היפהפה הזה יוצרים חווית טיול באווירה פסטורלית ונעימה. בשטח הקיבוץ יש מספר אטרקציות ונקודות עניין שניתן לבלות בזכותן כמעט יום שלם כאן. אחד מהם הוא מוקד הפריחה המרשים של הכלניות ברחוב דרך הכלניות בסמוך לפארק דפנה. למידע מלא על הקיבוץ ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חורשת טל 

גן לאומי חורשת טל הוא פארק ענק המהווה אתר נופש מקסים בצפון הארץ באזור עמק החולה. הפארק הלאומי משתרע על פני מאות דונמים הכוללים שטחי מדשאות גדולים, מקומות מוצלים ובריכות מים. בקיץ מגיעים לכאן המטיילים להנות מהמים הקרים שזורמים כאן ובחורף המוני מטיילים פוקדים את המקום להנות מפריחת הכלניות המרשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת אלוני אבא

בין בסמת טבעון לבית לחם הגלילית תוכלו למצוא את שמורת הטבע אלוני אבא, יער מקסים עם שביל הליכה קליל שמתאים לכל המשפחה העובר בין עצי אטלנטית, אלונים, גליל החורש, ליבנה רפואי, עצי חרוב ואלה ארצישראלית. בתקופת הפריחה תמצאו כאן את פריחת הכלניות, הרקפות, קידה שעירה, דודא רפואי, עירית גדולה, שום שורשי, אירוסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערות אפקה וחורשת דרזנר

בין שכונת רמת אביב ג’ למתחם דרום גלילות  הוקם “אקו פארק גלילות”. כאן תוכלו למצוא את חורשת דרזנר על שם יחיאל דב דרזנר שהיה מעולי הגדום ואת מערות אפקה. בתקופת החורף מתמלאת כאן בריכת החורף דרזנר ויחד איתה מתחילה פריחה מדהימה של הנרקיסים, הכלניות, אירוס ארצישראלי לצד תוואי הנחל של נחל אחיה.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק יער שוהם

פארק יער שוהם הוא יער קהילתי, קטן ומקסים! בפארק יש דרך נוף עבירה לכל רכב שעוברת בין מספר נקודות עניין, חניוני יום, פריחה מרשימה (בעונה) של רקפות, נרקיסים, כלניות ונוף עוצר נשימה של האיזור. קרן קיימת לישראל ותושבי היישוב מתחזקים יחד את הפארק, בנוסף בעזרת “נאמני יער קהילתי” יש כאן לא מעט סיורים שמועברים על ידם, אירועים קהילתיים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי פארק השרון ויער חדרה

הטיול בגן לאומי פארק השרון ויער חדרה מומלץ בעיקר בתקופת החורף לאחר שירדו כאן כמויות מכובדות של גשם. זאת בגלל שבדיוק בזמן הזה בריכות החורף ושלוליות החורף מתמלאות וקמות כאן מחדש לחיים, בנוסף לזה יש כאן פריחה מקסימה בעונה של כלניות בשלל צבעים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע אלוני יצחק

שמורת הטבע אלוני יצחק נמצאת בדרום רמת מנשה. מדובר על שמורת טבע קטנה שגודלה 157 דונם בלבד אבל היא מבין השמורות היפות והמיוחדות שיש באזור. בתוך השמורה תמצאו את עצי אלון התבור, עצי לבנה רפואי, עוזרר קוצני ואשחר ארץ ישראלי. הטיול בשמורת הטבע אלוני יצחק מתאים לכל עונה, אך העונות המומלצות ביותר לביקור הן בחורף ובסתיו כשיש כאן פריחות של: רקפת מצויה, כלניות בצבעים שונים, עירית גדולה, כרכום, בן חצב סתווני, חלמוניות זעירות ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול שביל פרחי הבר יער ראש העין

יער ראש העין נפרס על פני 1,000 דונם בין שכונת נווה אפק לכביש 5. בלב היער חוצה אותו נחל רבה שהוא אחד מיובליו של נחל הירקון. היער הוא יער קהילתי ויש בו מספר מסלולים, המוכר מבין כולם הוא שביל פרחי הבר. בעונת הפריחה תוכלו לראות כאן מרבדים של רקפות, נרקיסים, כלניות, מיני סחלבים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורשת הסרג’נטים יער נתניה

בצד המזרחי של נתניה הוקם אתר טבע עירוני שבו תמצאו ערכי טבע נדירים ומוגנים. החורשה הוקמה על ידי קרן קיימת לישראל וקיבלה את שמה הנוסף חורשת הסרג’נטים בעקבות מקרה היסטורי עליו נרחיב בהמשך. בחורשה יש עצי אקליפטוסים, עצי אלון, אורן ואלה. להבדיל מחורשות אקליפטוסים רבות כאן יש 300 מיני מצחים כאשר 30 מהם נדירים ועוד 26 מהם צמחים מוגנים. לאחר הגשמים יש כאן את שלולית החורף ובמה חיים סרטנים קטנים שממלאים תפקיד מרכזי במארג המזון בבריכה וקרפדות ואילניות שטורפות חרקים ויתושים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת האירוסים נתניה 

בין פארק השלולית לבין רצועת החוף של נתניה על גבעות הכורכר תמצאו את שמורת האירוסים. שמורה מטופחת ובה יש פריחה מרשימה בעונה של שלל פרחים כמו: כלניות, צבעוני, פרגים, סביונים, עכנאי שרוע וכמובן של אירוס הארגמן המפורסם. אירוס הארגמן הוא האירוס הראשון שפורח מבין כל האירוסים ותמצאו אותו כאן בין חודשים ינואר עד מרץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי גבעות הכורכר נס ציונה

רכס הכורכר שנמצא במערב נס ציונה הוא רכס גבעות הכורכר מהאחרונים שנותרו כסביבה טבעית. כאן חיים בעלי חיים כמו: ציפורים, שועלים, תנים, קיפודים, נחשים, צבים ועוד מינים רבים. מעבר לבעלי החיים צומחים כאן כ 150 צמחי בר כמו: סחלבים, אירוסים, קידה שעירה, רותם, לוטם, כלניות, פרגים ועוד. המסלול הוא מעגלי ואורכו 2.5 ק”מ והוא בדרגת קושי קלה, אם כי צריך לקחת בחשבון כי ההליכה כאן היא על חול וניתן לטייל כאן רק עם מנשא. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

באר מרווה דרך נוף יער שוקדה

יער שוקדה הוא יער קהילתי בתחזוקה של קק”ל יחד עם תושבי שוקדה, כפר מימון וקיבוץ עלומים. לכל אורכו של היער ישנה דרך נוף משגעת שעוברת בין כמה חניוני יום ונקודות עניין ששווה לבקר. בחודשים פברואר מרץ היער כולו נצבע אדום בשל ריכוז פריחה גדולה של הכלניות. בדרך כלל במסגרת פסטיבל דרום אדום ישנם לא מעט פעילויות ביער זה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חניון ומצפור ורמולן

בסוף שנת 2004 הוקמו חניון ומצפור ורמולן על ידיד חבריו ליחידה של יונתן ורמולן ז”ל. יונתן ורמולן היה לוחם משמר הגבול והוא נהרג בתחילתה של האינתיפאדה השנייה. המצפור והחניון נמצאים בסמון לחורשת סעד ליד צומת סעד. בעונת הפריחת אחרי הגשמים באיזור חודש פברואר החניון מתמלא בפריחה יפה של כלניות וכל השטח נצבע אדום ממרבדי הכלניות. ההגעה אל המצפור מהחניה היא נגישה וניתן לעשות אותה עם עגלה ובחניון יש ספסלי פיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חניון רעים יער בארי

בנגב המערבי ישנם לא מעט יערות קק”ל, אחד מהם הוא יער בארי שמציע כאן מספר נקודות עניין, טיולי סינגלים לאוהבי רכיבת שטח, חניוני יום ופריחה משגעת בעונה. היער מתפרש על פני 11 אלף דונם מצפון לנחל גרר, כאן תמצאו בתרונות מאדמת לס. קק”ל הכשירה כאן חניוני יום חלקם גם מונגשים וגם דרך נוף לרכבים עם לא מעט נקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע בתרונות רוחמה

שמורת הטבע בתרונות רוחמה נמצאת בסמוך לקיבוץ רוחמה בנגב המערבי. השמורה מציגה תופעת טבע מיוחדת של הבתרונות ונופים מרהיבים של שטחים פתוחים ואינסופיים. המקום מומלץ מאוד לטיול בעונות הפריחה שלאחר הגשמים מאחר ואז השטח כאן נצבע בירוק עם פריחה משגעת, והשילוב של הכל ביחד יוצר לנו פשוט חגיגה לעיניים. את רוב הטיול בבתרונות עושים עם הרכב, כשלאורך כל הנסיעה אתם תראו מסביב את הנופים המיוחדים והמרשימים של השמורה. בדרך יש מספר נקודות מומלצות לעצירה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הכלניות גבעת לילי

גבעת הכלניות, מכונה גם גבעת לילי, והיא נמצאת בנגב הצפון מערבי מול חוות שקמים. על פסגת הגבעה נמצאת אחוזת קברם של אריאל ולילי שרון. הגבעה מושכת אליה המוני מבקרים בעיקר בזכות הפריחה המרהיבה שצובעת את כולה באדום בעונת הכלניות. הטיפוס על התל אינו קשה והוא מתאים לכל המשפחה ולכל הגילאים. תוכלו לפרוס לכם מחצלת ולהנות גם מפיקניק בטבע יפהפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיולי משפחות

מרחבי בריחה בטבע: לברוח מהשגרה עם כל המשפחה
מרחבי בריחה בטבע
שמורת הטבע בתרונות רוחמה – העץ הבודד, הכלניות ומגדל התצפית
פסטיבל דרום אדום
טיילת עמי - טיילת הירדן
טיולים עם עגלות
פארק שלולית החורף ושמורת האירוסים בנתניה
שלוליות חורף מומלצות
מרחבי בריחה בטבע: לברוח מהשגרה עם כל המשפחה
מרחבי בריחה בטבע
שמורת הטבע בתרונות רוחמה – העץ הבודד, הכלניות ומגדל התצפית
דרום אדום
טיילת עמי - טיילת הירדן
טיולים עם עגלות
פארק שלולית החורף ושמורת האירוסים בנתניה
שלוליות חורף מומלצות

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.