Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריחת הכלניות במנחת מגידו - יער כלניות הסרגל

מנחת מגידו נמצא בלב עמק יזרעאל היפהפה. כאן ממש בין החודשים ינואר למרץ אפשר לראות פריחה מרשימה של הכלניות הצבעוניות. במקום קק”ל מסדרים מדי שנה שביל טיול, השביל תחום עם חבל על מנת שמטיילים לא ידרכו על הכלניות מסביב. יש כאן מרבדים של כלניות אדומות, סגולות, כחולות ועוד צבעים מגוונים. 

השביל המלא העובר בין הכלניות אורכו כ 2 ק”מ, בנוסף לפריחה המרשימה אפשר לראות כאן שרידים של שדה תעופה המנדטורי. בשנת 1941 בנו הבריטים שדה תעופה  צבאי שהיה חוליה ברשת צפופה של שדות תעופה צבאיים שנסללו בארץ ישראל בזמן תקופת מלחמת העולם השנייה בגלל האיום הגרמני על האיזור. יש כאן לא מעט מבנים נטושים, בונקרים ומגדל פיקוח. כיום המנחת שנבנה משתמש בעיקר את התעופה האזרחית הקלה – מאחר ומדובר במנחת מטוסים פעיל, ייתכן ותזכו לראות ולשמוע נחיתות והמראות של מטוסים קלים.

דרכי הגעה למנחת מגידו

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מנחת מגידו. לבאים מכביש 66 יש לפנות בצומת מגידו לכיוון עפולה, לאחר נסיעה של כ 4.6 ק”מ יש לפנות שמאלה עם השילוט לכיוון “מנחת מגידו”. בסוף הכביש לצד השלט של קק”ל יש להחנות ולהתחיל את המסלול. לבאים מכביש 6 יש לרדת במחלף עירון לנסוע על כביש 65 כ 23 ק”מ עד להגעה לפניה שמאלה למנחת מגידו.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן לאומי תל מגידו – ביקור בגן לאומי תל מגידו יקח אתכם אחורה בזמן אל מסע באחת הערים החזקות והחשובות בהיסטוריה. ויש גם אטרקציות לילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

הר הקפיצה בנצרת – טיילת תצפית עם נוף עוצר נשימה בכניסה הדרומית של נצרת. יש כאן סיפור מעניין שווה לקרוא בלוחית הנמצאת ליד העץ בראש התצפית. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין יזרעאל וטיול תצפית על נוף הגלבוע – מעיין קסום בלב הגלבוע – מבין המקומות הפסטורלים שיש לאיזור הגלבוע להציע – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל קיני במורדות רמות מנשה – צומת מגידו– במורדות של רמות מנשה ישנו נחל בשם נחל קיני לא רחוק מצומת מגידו. יש כאן מסלול נהדר שמתאים למשפחות עם ילדים קטנים. רוב המסלול הוא מוצל ונח. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק חי העמק – פארק עירוני עפולה – בשנים האחרונות הוקמו יותר ויותר פארקים עירוניים שמציעים אטרקציית בילוי חדשה. בירת העמק עפולה גם היא זכתה בפארק עירוני מושקע מאוד פארק חי העמק. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

קיבוץ מרחביה – החצר הגדולה והסליק – החצר הגדולה היא אתר לאומי וזוכה לסיוע המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. בחצר הגדולה תוכלו למצוא את המרכז מבקרים וגם את הסליק המקומי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.