Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת האירוסים נתניה

בין פארק השלולית לבין רצועת החוף של נתניה על גבעות הכורכר תמצאו את שמורת האירוסים. שמורה מטופחת ובה יש פריחה מרשימה בעונה של שלל פרחים כמו: כלניות, צבעוני, פרגים, סביונים, עכנאי שרוע וכמובן של אירוס הארגמן המפורסם. אירוס הארגמן הוא האירוס הראשון שפורח מבין כל האירוסים ותמצאו אותו כאן בין חודשים ינואר עד מרץ. 

כבר בכניסה לשמורה תוכלו לראות על גבי המפה בשילוט שיש 4 מסלולים, אפשר לשלב הליכה בין כל המסלולים או רק בחלקם, אפשר להפוך את המסלול למעגלי או קווי לבחירתכם:

  • מסלול אדום שביל הפריחה – מסלול קצר אותו אפשר להתחיל מהחלק הדרומי (רחוב עוזי חיטמן) של השמורה ועד לצד המזרחי קרוב לגשר הולכי רגל למי מכם שרוצה לעבור לשלולית החורף (רחוב שדרות בן גוריון).
  • מסלול צהוב שביל הים – מתחיל בחלק הדרומי של השמורה (רחוב עוזי חיטמן) וממשיך דרומה על רצועת חוף הים.
  • מסלול כחול שביל המצוק – מסלול ארוך יותר העובר בחלקו במסלול הצהוב וממשיך צפונה על מצוק הכורכר ומסתיים בצד המזרחי קרוב לגשר הולכי רגל (רחוב שדרות בן גוריון).
  • שביל ירוק הדיונות – שביל בהליכה חופשית העובר בלב השמורה בדיונות החול לצעד פריחה בעונה.

בנוסף לשבילים האלו תוכלו למצוא כאן גם את סימון שבילים של שביל ישראל מקטע מספר 17 – כחול לבן כתום. הוא מתחיל בחלק המזרחי של השמורה בסמוך לגשר הולכי הרגל ברחוב שדרות בן גוריון ומסתיים בחלק הדרום מערבי של השמורה.

הטיול בשמורה מאופיין בהליכה על חול ולכן הטיול כאן לא מתאים לעגלות, מומלץ עם מנשא. צריך לקחת בחשבון שלאחר הגשמים השבילים יכולים להיות בוציים. הצמחייה ובעלי החיים בשמורה מוגנים על פי חוק ולכן אין לקטוף מהצומח או לפגוע בבעלי החיים. אסורה הכניסה לשמורה עם רכבים ממונעים או סוסים. ניתן להגיע עם כלבים רק אם הם קשורים ויש להם מחסום פה. ניתן ללכת אך ורק בשבילים המסומנים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת אירוס הארגמן נתניה (רחוב עוזי חיטמן)

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת נחל פולג ואגמון פולג – ממש לצד העיר ישנה פנינת הטבע המקדימה של שמורת הטבע נחל פולג. הטיול בשמורה הוא אופציה נהדרת שמאפשרת לנו לצאת לטיול קליל בנוף מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק שלולית החורף – בריכת דורה בנתניה – בחלקה הדרומי של העיר נתניה נמצאת שלולית החורף שידועה גם בשם בריכת דורה. בריכה זו היא השניה בגודלה מבין בריכות החורף במישור החוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת הסרג’נטים – יער נתניה – שלולית החורף – בצד המזרחי של נתניה הוקם אתר טבע עירוני שבו תמצאו ערכי טבע נדירים ומוגנים. החורשה הוקמה על ידי קק”ל וקיבלה את שמה הנוסף חורשת הסרג’נטים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מערות אפקה – מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק מנחם בגין – פארק ענק עם מגוון אטרקציות, שתוכלו לבלות בו שעות ארוכות. מפיקניק, שעשועים, שיט ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.