Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער שוקדה - חניון הבאר, חניון מרווה ופריחת הכלניות

יער שוקדה בנגב המערבי הוא יער קהילתי שפותח על ידי קק”ל יחד עם תושבי המושבים שמסביב לו: שוקדה, כפר מימון וקיבוץ עלומים. ברחבי היער עוברת דרך נוף יפהפייה שלוקחת את המטיילים בין חניוני יום וחושפת שרידים ארכיאולוגיים, תצפיות נוף מרשימות, שבילי הליכה ורכיבה לאופניים ופריחה עונתית מאוד מרשימה. בעקבות הפריחה המשמעותית שיש ביער בתקופה של פסטיבל דרום אדום מגיעים אל יער שוקדה המוני מטיילים, שבאים להתרשם מפריחת הכלניות המשמעותית שמכסה את היער. 

ניתן להיכנס אל דרך הנוף דרך הכניסה שבין כפר מימון לשוקדה או דרך כביש 232 בסמוך לבארי. אלו נקודות העניין שכדאי לא לפספס:

חניון הבאר

חניון הבאר הוא מבין החניונים היפים, שבהקמתו השתתפו תושבי הישובים הסמוכים. בסמוך אל החניון קק”ל הקימה פינת ישיבה מיוחדת הבנויה ממספר ספסלי עץ ארוכים שיוצרים מראה אמפיתיאטרון קטן. 

חורבת א-צפאריה

אתר ארכאולוגי מהתקופה הביזנטית והעות’מאנית שלצדו חניון יום לרווחת המטיילים.

חניון הכלניות

חניון הכלניות נמצא בחלק הצפוני של היער, בסמוך למושב שוקדה. בדומה לשמו של החניון, מדובר באחת מנקודות הפריחה המרשימות והיפות שיש בחודשי פריחת הכלניות ובתקופה שבה מתקיים פסטיבל דרום אדום. מרבדי כלניות צובעים כאן את החניון באדום בכל פינה. בחניון יש מי שתייה ובתקופת הפסטיבל מוקמים כאן גם שירותים ניידים. 

בור מרווה וחניון מרווה

בחלקו הצפוני של יער שוקדה ישנו בור להנצחתה של מרווה ביבאן, תושבת קיבוץ עלומים שמתה בצעירותה ממחלה. הבור נבנה עוד בתקופה הביזנטית ומאחוריו יש סיפור מעניין: מאחר והאיזור הזה מכוסה בדמת לס רכה, לא היה ניתן לחצוב בה בורות לצורך אגירת מים. לכן התושבים היו חופרים בורות מתחת לאדמה ומחזקים את הדפנות באבן – למעשה הבור כולו היה תחת האדמה, אך עם השנים נחשף הבור בעקבות סחיפת הקרקע. מה שניתן לראות כאן היום אלו הקירות אבן שנבנו כדפנות. בסמוך לבור מרווה נמצא חניון מרווה ובו ספסלי פיקניק. לרוב, בתקופה של פריחת הכלניות ופסטיבל דרום אדום מוקמים כאן דוכני מכירה ומתקיימים אירועים נוספים במסגרת הפסטיבל. 

למי מכם שמתכוון להגיע לכאן בזמן פסטיבל דרום אדום: מומלץ להיכנס אל דרך הנוף מכביש 232 מאיזור בארי, שם יש ריכוז גדול ומרשים מאוד של כלניות ושפע של מרחבים פתוחים עוצרי נשימה. בנוסף מומלץ לבקר בדף הראשי שלנו אודות פסטיבל דרום אדום להמלצות נוספות – לחצו כאן.  כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: יער שוקדה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה מספר הצעות:

גבעת הכלניות – קבר אריאל ולילי שרון – גבעת הכלניות, מכונה גם גבעת לילי, נמצאת בנגב הצפון מערבי מול חוות שקמים. על פסגת הגבעה נמצאת אחוזת קברם המרשימה של אריאל ולילי שרון. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

משק 77 – קטיף תותים ופעילויות לכל המשפחה – במושב תקומה בסמוך לעיר נתיבות תמצאו את המשק המשפחתי שבו מתקיים קטיף תותים עונתי ופעילויות נוספות לכל המשפחה. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך נוף יער ניר משה – דרך פרשי היאומנרי – יער ניר משה נמצא ליד המושב ניר משה וזאת גם הסיבה לשמו. בעזרת קק”ל היער הזה מתוחזק היטב ויש בו חניוני יום מונגשים ופריחה עונתית מרשימה. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע בתרונות רוחמה – שמורת הטבע בתרונות רוחמה נמצאת בסמוך לקיבוץ רוחמה בנגב המערבי. השמורה מציגה נופי בתרונות ייחודיים עוצרי נשימה ופריחת כלניות עונתית מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אנדרטת החץ השחור – אתר זיכרון ומורשת קרב של הצנחנים – באתר הזכרון הוקמה נקודת תצפית מסודרת ומרשימה מאוד הצופה אל עזה. באזור האנדרטה יש חניון יום ופינת שעשועים קטנה לילדים. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה והיא מתאימה לטיול בכל עונה, אך העונה היפה ביותר לבקר בה היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פינת החי בקיבוץ גברעם – דרומית לאשקלון ישנו קיבוץ בשם גברעם ובו תמצאו פינת חי קטנה שאפשר להעביר בה זמן הנאה עם הילדים. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום נהדר לבלות בו עם הילדים. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים, ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק באטרקציה של קישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.