Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרחבי בריחה בטבע: לברוח מהשגרה עם כל המשפחה

קבלו 8 המלצות למרחבי בריחה בכל רחבי הארץ. פעילות ייחודית שכוללת פענוח כתב סתרים, בריחה משודדי עתיקות, מרדף אחר קמע מסתורי ועוד הפתעות!

מה זה מרחב בריחה בטבע?
מדובר על משחק מעולמות “חדרי בריחה” אבל בטבע!
מרחבי בריחה מציעים משחק משפחתי או קבוצתי הבנוי במתכונת של חדר בריחה. ככאלו, הם מציעים סיפור מסגרת בלשי-היסטורי הכולל אתגרים מחשבתיים, חידות, צפנים ורמזים שמובילים בסופו של דבר לפענוח התעלומה. קבלו 8 המלצות חמות ליום טיול בראש אחר. מוכנים ומוכנות? בואו לשחק! למידע מלא ורישום למרחבי הבריחה לחצו כאן.

קוד העתיקות: התל הקדום, אתם והחיבור המקראי

אחרי החוויה המשפחתית המדליקה הזו, לא תוכלו עוד להישאר אדישים למשמע המילה “חרפושית”. כידוע, חרפושית היא קמע מצרי מלכותי, ובמקרה של גן לאומי תל חצור החרפושית שבזכותה אתם פה הגיעה ממצרים, בעת שחצור הייתה עיר כנענית חשובה. כעת אתם נכנסים לתמונה: במשחק הבריחה הייחודי, תוזמנו להצטרף לחיפושים אחר חרפושית מצרית שנשדדה מתל חצור ולפצח את קוד הכספת בעזרת תיק החקירה והממצאים שהחוקרים אספו בשטח.

זוהי רק דוגמה אחת למשחק “קוד העתיקות”, שבבסיסו שיתוף פעולה בין רשות הטבע והגנים ומיזם 929 המנגיש את התנ”ך בשיח ישראלי וחברתי. שני הגופים חברו יחדיו ויצרו פעילות אינטראקטיבית המחברת בין סיפורי המקרא לבין הגנים הלאומיים שבהם הפעילות מתקיימת: תל באר שבע, תל חצור ותל מגידו. שלושת האתרים הינם אתרי מורשת עולמית והחידות שבמסגרת הפעילות הן אינטראקטיביות ודורשות שימוש במכשירי הסלולר.

במקרה של גן לאומי תל חצור ה”תפאורה” שלכם תכלול את שרידי אחת מערי ארץ ישראל הגדולות בתקופה הכנענית המאוחרת. יש פה ארמון כנעני, חומות אבן, אתר פולחן וגם מפעל מים מרהיב שאליו ניתן לרדת.

גן לאומי נוסף שבו נערכת פעילות “קוד העתיקות” הוא תל מגידו, המקום שבו שגשגה אחת הערים החזקות והחשובות בכנען. שרידי הארמונות, המקדשים, השערים ומערכת המים המשוכללת יהוו כאן תפאורה הולמת לאתגר משפחתי יוצא דופן. הנה סיפור המסגרת שיהווה סיפתח ראוי לחוויה בניחוח היסטורי: עם הגעתכם גיליתם שהחותם המלכותי, היחיד מסוגו בעולם, נגנב. השודדים הצליחו להימלט, אבל החביאו את החותם באתר. התפקיד שלכם הוא לצאת לשטח, לאסוף רמזים ולפצח את קוד העתיקות. ותאמינו לנו – עדיף לעשות זאת לפני שהשודדים יחזרו.

דילוג מהיר הרחק דרומה אל תל מקראי פחות מוכר אבל בהחלט מרתק – גן לאומי תל באר שבע. ממרומיו תוכלו להשקיף אל המרחבים שבהם פעלו אברהם, יצחק ויעקב. יותר חיבור מזה אל ההיסטוריה לא תמצאו במרחב כולו. כאן אתם מוזמנים לצאת בעקבות חותם נחש הנחושת הקדוש שנגנב בידי חוליית שודדי עתיקות. למזלכם, בדרך-לא-דרך, נמצאה מפת האתר ועליה סימנים קצת מוזרים שאותם עליכם לפענח. וכמו בכל מרחב בריחה הזמן קצר והמשימות מרובות. הצלת הממצא הנדיר תלויה רק בכם (או לפחות, זה מה שתספרו לילדים).

מחיר ערכת השתתפות במשחק קוד העתיקות בכל אחד משלושת האתרים הללו: 20 שקלים למשפחה, בנוסף לעלות הכניסה לאתר (הכניסה לאתרים היא בחינם למנויי מטמון). למידע נוסף ורישום לפעילויות לחצו כאן.

“בעקבות סוד בושם האפרסמון” בעין גדי

מעבר למשחקי “קוד העתיקות” ממתינים למטיילים מרחבי בריחה בגנים לאומיים נוספים ברחבי הארץ. אחד המעניינים שבהם הוא “בעקבות סוד בושם האפרסמון” הנמצא בגן לאומי עתיקות עין גדי. נשמע מוזר? ובכן שמורת הטבע עין גדי ידועה לכולם בזכות הנחלים והמפלים שבה. אבל הגן הלאומי מוכר פחות. בליבו שרידי בית כנסת עתיק שהוקם במאה השלישית לספירה ושימש את תושבי היישוב הקדום. הוא התגלה במקרה באמצע שנות ה-60 של המאה שעברה וכיום הוא מציע מפגש עם ממצאים מעניינים הכולל רצפות פסיפס מרהיבות.

וכעת מגיע רגע מסקרן במיוחד (אמיתי, ללא קשר למשחק הבריחה): באחד הפסיפסים מופיעה קללה קשה שתוטל על מי שיעזו לחשוף לזרים את “רזא דקרתא” (בארמית: סוד העיירה). מדובר ככל הנראה בסוד תהליך הפקת בושם האפרסמון, אותו בושם ידוע שבו השתמשו עשירי האימפריה הרומית ואף היה אחד ממרכיבי הקטורת בבית המקדש בירושלים. זהו הרקע לחוויה שלכם: תפקידכם הוא לסייע לארכיאולוגים להבין את סוד ייצור הבושם הנדיר והיקר. ובונוס מדליק במיוחד: לאחר כל החידות והאתגרים תוכלו לייצר בקבוקון בושם אישי משלכם – מגיע לכם. ערכת השתתפות במשחק: 80 שקלים לכל המשפחה. יש להירשם מראש באתר רשות הטבע והגנים. למידע נוסף ורישום לפעילות לחצו כאן.

מחלונות מסתוריים בכורזים ועד מנעולים קדומים בתל אשקלון

פעילות בריחה נוספת ממתינה למבקרים בגן לאומי כורזים, הצופה אל הכנרת. בכורזים יש שרידים ייחודיים של כפר יהודי מימי המשנה והתלמוד וביניהם גם בית כנסת מפואר. כאן האתגר יהיה מעט שונה: משחק משימות העונה לשם “חלונות כורזים”. הביטוי מרמז על סגנון בנייה קדום המייחד את האזור, והתגלה לראשונה בכורזים. עם הרקע הזה אתם תצאו לגלות את סודותיו של הכפר היהודי העתיק, תוך כדי בנייה, יצירה ופיצוח חידות. המשחק ללא תשלום, מעבר לדמי הכניסה לאתר (חינם למנויי מטמון).

חוויה דומה ממתינה לכם דרומה משם, בגן לאומי תל אשקלון. אם חשבתם שלכאן באים רק כדי להתפנק על פיקניק חורפי ביום שמשי – תחשבו שוב. האתר גדוש בשרידים היסטוריים – מהשער הקדום בעולם שנושא קשת בנויה ועד לבארות מים ייחודיות. על הרקע הזה מוצע כאן משחק המשימות “סודות תל אשקלון”. כרגיל, גם כאן יהיה עליכם לפתור חידות שונות ומשונות אבל גם להתמודד עם מנעולים עיקשים, תיבות מסתוריות, חבלי משיכה וגם מישוש של פריטים שונים. בקיצור, צפו להפתעות. אגב, במקום פועל חניון לילה מוסדר אם אתם רוצים לשלב עוד יום טיול. מחיר ערכת המשחק: 15 שקלים למשפחה. למידע נוסף ורישום לפעילות לחצו כאן.

אם אתם בעניין של שתי בריחות באותו יום, כדאי לדעת שבמרחק נסיעה לא ארוך מאשקלון, ממתין לכם גן לאומי בית גוברין. בין אם אתם בעניין של טיול בין המערות המפורסמות של המקום ובין אם לא, כדאי לדעת שבמתחם עיר בני החורין של הגן הלאומי מוצע משחק משפחתי/קבוצתי ששמו “בורחים אל העבר”. ואכן, העבר ניכר כאן היטב, לצד האמפיתיאטרון הרומי ושרידי המבצר והכנסייה מימי הצלבנים. המשחק ייקח אתכם אל הפינות הפחות מוכרות של האתר, אל מסע בזמן גדוש באתגרים. גם כאן מומלץ לחדד את כל החושים לפני ההגעה, אתם תצטרכו אותם. המשחק ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

ואחרון חביב, גן לאומי תל ערד, שבו מוצע משחק חדש ממש מהניילונים. מסתבר שיש מה לחדש בשרידיה של עיר כנענית מבוצרת בת כ-5,000 שנים. אבל גם כאן, בלי ספוילרים מיותרים: מרחב הבריחה כולל משחק ניווט ופענוח של כתב סתרים. אלו ייקחו אתכם לצד מוקדי העניין של תל ערד, בהם שרידי מקדש, בור מים מרשים, מתחם פולחני, בתי העיר הקדומה, המצודה ועוד. כל אלה לצד הנוף המדברי המרהיב שכלול בחבילה. מחיר המשחק: 10 שקלים למשפחה (בנוסף על דמי הכניסה לאתר). גם כאן פועל חניון לילה מאובזר, למי שמעוניינים להמשיך את החוויה. למידע נוסף ורישום לפעילות לחצו כאן.

הכניסה לגנים הלאומיים בתשלום (חינם למנויי מטמון) ובתיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים – לאתר לחצו כאן. למידע על מיזם 929 לחצו כאן.

טיולי משפחות לפי איזורים

קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
ירושלים
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.