Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע יער בארי – דרך מתקני המים ובתרונות בארי

יער בארי נמצא בנגב המערבי והוא אחד מבין יערות קק”ל רבים שיש באזור והגדול שבהם. בשטח היער יש נקודות עניין רבות עבור המבקרים בו: טיולי סינגלים לאוהבי רכיבת שטח, חניוני יום, תצפיות ופריחה מרהיבה של כלניות שמקשטת כאן את שטחי היער בתקופה של פסטיבל דרום אדום. היער מתפרש על פני 11 אלף דונם מצפון לנחל גרר. קק”ל הכשירה בשטח היער חניוני יום מסודרים שחלקם גם מונגשים, וגם דרך נוף לרכבים שעוברת בין מספר נקודות עניין ותצפיות.

את הטיול אנחנו מתחילים מהכניסה מכביש 232 בחניון רעים. בגדת נחל גרר ישנו חניון יום ובו מפוזרים ספסלי פיקניק. המקום מאוד מבוקש בעיקר בתקופת פסטיבל דרום אדום. כאן בחודשי פברואר – מרץ ישנה פריחה עוצמתית של מרבדי כלניות שצובעות את החניון וסביבתו באדום. מכאן נמשיך לנסוע בכביש שאורכו 2.5 ק”מ שקיבל את הכינוי “דרך מתקני המים”. דרך זו קיבלה את שמה כיוון שבתקופת הבריטים, נהגו לחפור בורות ובארות רבים כדי לשרת את האוכלוסייה באיזור. כבר בחניון רעים ניתן לפגוש את באר רעים, ובהמשך ישנם עוד בורות מים מהתקופה הביזנטית שאליהם לא ניתן להגיע. באזור שרידי חרבת מדור, בהמשך הדרך, ניתן לראות בורות מים נוספים.

משם ניתן להמשיך אל הנקודה הבאה שהיא חניון נ’חאביר או בשמו הנוסף בארי הישנה ובו יש מסלול נגיש, מגדל מים ובית הביטחון של קיבוץ בארי שכאן יושב לראשונה. בנוסף אם תביטו סביב תוכלו לראות גם את תעלות הקשר שהקיפו את הקיבוץ. כאן יש מסלול נגיש שאורכו 350 מטרים לצד שולחנות פיקניק. מי מכם שמחפש סינגלים לאופניים יכול להגיע אל “לה מדווש” בקיבוץ בארי, שמספק שירות השכרת אופניים. תוכלו להשכיר אופניים וליהנות משלל המסלולים שיש ליער להציע: מסלול כתום, מסלול כחול, מסלול אדום ומסלול ירוק. כדי להגיע לתחילת הטיול ביער בארי תוכלו לרשום בוויז: חניון רעים.

שמורת הטבע בתרונות בארי

שמורת הטבע בתרונות בארי נמצאת בין קיבוץ בארי לעלומים. אל השמורה ניתן להגיע בכמה דרכים ואחת מהן היא דרך יער בארי. שמורת הטבע מציגה נופים פתוחים מרהיבים ובמרכזם הבתרונות המרשימים שמאפיינים את אדמת הלס של האזור. הבתרונות הם למעשה מדרונות תלולים שנוצרים על ידי הגשמים שמחלחלים אל אדמת הלס שמכסה את האזור. בתקופת הסתיו והחורף, ובמועד של פסטיבל דרום אדום, מכסות את הבתרונות הירוקים מרבדי כלניות עצומים שצובעים כאן את כל הנוף, המרשים ממילא, באדום. מדובר במראה יפהפה ומיוחד. 

משמורת בתרונות בארי תקבלו תצפית מרשימה על האזור שמסביב. תוכלו לראות מכאן את רצועת עזה, את אזור עלומים, קיבוץ בארי, שטחים חקלאיים פתוחים ועוד. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה הצעות:

דרך נוף יער שוקדה – יער שוקדה הוא יער קהילתי בתחזוקה של קק”ל יחד עם תושבי שוקדה, כפר מימון וקיבוץ עלומים. לאורכו של היער עוברת דרך נוף שבמהלכה מספר נקודות עניין. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הכלניות – קבר אריאל ולילי שרון – גבעת הכלניות, מכונה גם גבעת לילי, והיא נמצאת בנגב הצפון מערבי מול חוות שקמים. על פסגת הגבעה נמצאת אחוזת קברם של אריאל ולילי שרון. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך נוף יער ניר משה – דרך פרשי היאומנרי – יער ניר משה נמצא ליד המושב ניר משה וזאת הסיבה לשמו, בעזרת קק”ל היער הזה מתוחזק היטב ויש בו חניוני יום מונגשים ופריחה מרשימה בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע בתרונות רוחמה – שמורת הטבע בתרונות רוחמה נמצאת בסמוך לקיבוץ רוחמה בנגב המערבי. הטיול בשמורה לוקח את המטיילים בין הבתרונות המרשימים בנוף הפתוח שמאפיין את האזור. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אנדרטת החץ השחור – אתר זיכרון ומורשת קרב של הצנחנים – בתחיל שנות ה 90 קבוצת לוחמים ותיקים יוצאי גדוד צנחנים 890 החליטה להקים נקודת תצפית – אנדרטת החץ השחור מול עזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לטייל בה בכל עונה, אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פינת החי בקיבוץ גברעם – דרומית לאשקלון ישנו קיבוץ בשם גברעם ובו תמצאו פינת חי קטנה שאפשר להעביר בה בילוי קצר עם הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש, עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק באטרקציה של קישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.