Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי פארק השרון ויער חדרה

הטיול בגן לאומי פארק השרון ויער חדרה מומלץ בעיקר בתקופת החורף לאחר שירדו כאן כמויות מכובדות של גשם. זאת בגלל שבדיוק בזמן הזה בריכות החורף ושלוליות החורף מתמלאות וקמות כאן מחדש לחיים, בנוסף לזה יש כאן פריחה מקסימה בעונה של כלניות בשלל צבעים. לפני שנפרט את מסלול הטיול חשוב לציין כי לאחר הגשמים יכול להיות שחלק מהדרכי עפר שכאן הופכים בוציעים ולכן הם לא יהיו עבירים לכל רכב.

המסלול מתחילה בסמוך לתחנת הרכבת של חדרה בחניון הצפוני של יער חדרה. כאן תמצאו איזור גדול עם ספסלי פיקניק רבים תחת עצי האקליפטוס. לאחר הגשמים בסמוך לחניון ישנה תעלת מים גדולה שמרכזת בה את מי הגשם ונוצרת כאן שלולית חורף מרשימה עם מגוון רחב של בעלי חיים. מהחניון הצפוני תוכלו לנסוע עם הרכב במקביל למסילת הברזל דרומה ולהגיע אל שלולית סמר. היא כמובן קמה לחיים רק לאחר הגשמים העזים וכשזה קורה זה מראה מדהים! יש כאן צמחי מים וצמחי ביצה וכמובן שיחי סמר שעל שמם היא קיבלה את שמה.

מהחניון ישנה דרך עפר רחבה בה ניסע על פי שלט של קק”ל בכיתוב “אל החניון הדרומי”. למעשה בדרך העפר הזו שביל ישראל עובר ולכן יהיה לכם קל מאוד להגיע אל החניון הדרומי בעזרתו ובעזרת שלטי קק”ל. לאחר בערך 3 ק”מ נגיעה אל “חניון אלונים” שנמצא בגבול של יער חדרה עם גן לאומי פארק השרון והוא החניון הדרומי.

ניתן להמשיך דרומה ולפגוש את עשרות עצי אלון התבור בעלי גזעים עבים במיוחד והם רק זכר ליער המקסים שהיה כאן בעבר. בדרך כלל לאחר הגשמים באיזור זה ישנה פריחה מרשימה של כלניות, סביונים ועוד. מכאן תוכלו לצאת למסלול על פי סימון שביל ישראל עד למפגש עם סימון שבילים הכחול. שם גם תמצאו חורבות מנדטוריות ותחנת שאירה של מקורות ואת שמורת בריכת היער וחניון בריכת היער. מכאן נחזור חזרה באותה הדרך אל חניון אלונים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: יער חדרה, חדרה. כפי שציינו מעלה הכניסה היא בצמוד לתחנת הרכבת של חדרה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת בריכת היער עטא – שלולית חורף יער חדרה – ברוכים הבאים לבריכת יער עטא שהיא שלולית החורף ביער חדרה. לאחר הגשמים האיזור כאן מתעוררת לחיים ותוכלו לראות כאן מגוון עופות וחיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל חדרה – אורך נחל חדרה הוא כ 50 ק”מ מתחיל בגבעות של הרי השומרון עד למישור החוף ומתחבר לים באיזור גבעת אולגה (ליד תחנת הכח של חדרה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ושמורת טבע חוף גדור – בין גבעת אולגה למכמורת נמצא גן לאומי ושמורת טבע חוף גדור שגודלה סך הכל 276 דונם. יש לכם אפשרות לצאת כאן לסיור רגלי על רכס כורכר והחוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי קיסריה, חוף הקשתות אקוודוקט והנמל – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו להנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

לגעת בחיות – ספארי לילדים בגבעת חיים – לגעת בחיות בגבעת חיים הוא גן חיות קטן שמדמה את חיי החיות בטבע. במקום אפשר לטייל בין החיות, ללטף ולהאכיל. יש במקום אטרקציות שונות ופינות ישיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי נחל אלכסנדר – חורבת סמרה וחוף בית ינאי – נחל אלכסנדר שזורם באזור השרון הוא מבין הנחלים היפים והארוכים שיש באזור. לאורך הנחל יש מספר פארקים וגם מסלולי טיול שמתאימים להליכה ורכיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גשר הצבים – פארק צבי הנחל בנחל אלכסנדר – פארק צבי הנחל הוא אחד האטרקטיביים מבין הפארקים שסובבים את נחל אלכסנדר. נקודת העניין המבוקשת שבפארק היא התצפית על צבי הנחל הרכים שחיים כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אקו פארק חדרה – פארק בילוי ואטרקציות לכל המשפחה – ברחבי הפארק הענק הזה יש מספר אטרקציות ונקודות עניין שהופכות את הפארק היפהפה הזה לאטרקטיבי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קטע נחל לדוגמא בפארק איטליה – נחל אלכסנדר – נחל אלכסנדר הוא מבין הנחלים הארוכים והיפים שעוברים באזור השרון. לאורכו של הנחל, הנשפך אל הים, ניתן למצוא מספר פארקים גדולים ונקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון טיול קליל בשרון – שמורת הטבע ביתן אהרון היא שמורה די קטנה באזור השרון והיא מפתיעה מאוד בעיקר בתקופת הפריחה, בה האזור כולו מתמלא פריחה צבעונית ומרשימה מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת הסרג’נטים – יער נתניה – שלולית החורף – בצד המזרחי של נתניה הוקם אתר טבע עירוני שבו תמצאו ערכי טבע נדירים ומוגנים. החורשה הוקמה על ידי קק”ל וקיבלה את שמה הנוסף חורשת הסרג’נטים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים – יער האילנות בשרון הוא המקום המושלם לשלב בו טיול נגיש וקצר, פיקניק והמון מקום לילדים לשחק. תביאו לילדים בימבות, אופנים וכדור ותגיעו להנות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל – יער שגודלו 250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.