Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול שביל פרחי הבר – חורבת דייר ומצפור אילן יער ראש העין

יער ראש העין נמצא בין שכונת נווה אפק לכביש 5 והוא מתפרס על פני שטח של כ-1,000 דונם. היער הוא יער קהילתי שעוברים בו מספר מסלולי טיול עם נקודות עניין. שביל הטיול המוכר והאהוב מביניהם הוא שביל פרחי הבר שמפורסם בעיקר בזכות הפריחה העונתית המרשימה שיש בו החל מעונת הסתיו ובהמשך לאחר הגשמים. בעונות הפריחה תוכלו לראות כאן מרבדי רקפות, נרקיסים, כלניות, מיני סחלבים ועוד.

הכביש הראשי העובר לאורך היער הוא כביש עפר שעביר לכל רכב (למעט מיד אחרי הגשמים). החניון הראשון אליו תגיעו הוא חניון השיטה הבוכייה, החניון השני הוא צל האקליפטוס – כאן יש ספסלי פיקניק ומספר מתקני שעשועים לילדים. משם ממשיכים וחוצים את נחל רבה ופונים שמאלה לכיוון החניון האחרון ששמו חניון הצנובר. בשלב זה נגיע אל מחסום שאותו לא ניתן לעבור עם הרכבים ונתחיל לצעוד כ 100 מטרים עד שנראה בצד ימין שלנו את שלט הכניסה לשביל פרחי הבר. כאן בעצם מתחיל הטיול הרגלי בשביל. 

אורכו של המסלול בשביל פרחי הבר הוא כקילומטר אחד, והוא מסומן בסימון שבילים אדום. המסלול אינו קשה, אך צריך לקחת בחשבון שהוא נמצא במגמת עליה! בשיא הגובה מגיעים לחורבת דייר המציגה שרידים של ישוב מהתקופה הביזנטית, ולצידה נמצא מצפור אילן – לזכרו של רס”ן אילן מאיר רייז ז”ל שנפל בעת מילוי תפקידו. המצפור צופה לכיוון מזרח, ליישוב אלקנה שם הוא היה גר.  אם תגיעו לפה בשיא עונת הפריחה, כבר בכניסה לשביל תוכלו ליהנות משלל רקפות ונרקיסים שצובעים כאן את שבילי היער בצבעים מרהיבים. למי שרוצה להגיע רק למצפור יכול לעשות זאת משכונת נווה אפק מרחוב קשת.

מה חשוב לדעת לפני הטיול כאן? אמנם דרך העפר ביער היא עבירה לכל רכב, אך לאחר הגשמים הנסיעה יכולה להיות בוצית ובעייתית. בנוסף במהלך דרך העפר חוצים את נחל רבה – ובזמן שהוא זורם החציה שלו אסורה! גם מסלול ההליכה יהיה רטוב ובוצי לאחר הגשמים, אך אם בכל זאת הגעתם -יש להיזהר מהחלקה. כדי להגיע לשביל פרחי הבר מתוך יער ראש העין רשמו בוויז: יער ראש העין חניון בצל האקליפטוס. הכניסה המערבית היא דרך רחוב קיבוץ גלויות.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

שביל יער אייל וגבעת המוצב – בין קיבוץ אייל לצור יגאל נמצא שביל יער אייל. מסלול מעגלי העובר בתוך יער של עצי אורן, עצי חורש ים תיכוני ובתקופת הפריחה מרבדי רקפות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרף נוף יער חורשים – שביל הרקפות אל חורבת זכור – יער חורשים שנמצא בסמוך ליישובים נירית, אורנית, מתן, ירחיב ולקיבוץ חורשים, הוא יער קטן שנמצאו בו שלל שרידים של חורבת זכור ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור המרפסת של המדינה – ישוב פדואל – במערב השומרון ביישוב פדואל הוקמה נקודת תצפית הנמצאת בגובה של 350 מטר מעל פני הים. המצפור מונגש והתצפית ממנו מרהיבה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער הרקפות ומצפה האחים – בצד המזרחי של היישוב כוכב יאיר תוכלו לפתוח דלת שתכניס אתכם היישר אל מסלול קליל ביער הרקפות – יער קטן וקהילתי עם פריחה עונתית יפהפייה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מגדל צדק – במרכז הגן הלאומי נמצאת מצודה מרשימה אליה תוכלו לטפס במסלול נגיש וממנה תצפית נוף מרהיבה. בגן הלאומי מסלולי הליכה נגישים נוספים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – טיול נגיש שעובר בין בריכות נופרים, חניונים ושטחי פיקניק גדולים. ויש גם חניון לילה מסודר למעוניינים לשלב לינה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי ירקון – תל אפק – נקודת טבע יפהפה באזור המרכז עם מספר אפשרויות טיול, פיקניק ובריכות שכשוך בעונת הקיץ. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
טיול במקורות הירקון– כפר הבפטיסטים – אזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח (הכניסה למים אסורה). למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אריאל שרון –  אם אתם מחפשים טיול רגוע ונגיש במרכז, אז כדאי לכם מאוד להגיע לכאן. לאורכו תוכלו ליהנות מטבע ונוף, מפריחה עונתית וגם להכיר את הסיפור המעניין שעומד מאחורי הקמתו של הפארק. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר שבע הטחנות גני יהושע  – לא צריך לצאת מהעיר הגדולה בשביל ליהנות מקצת טבע. גני יהושע המתפרסים לאורכו של נחל הירקון מהווים אתר בילוי יום מפתיע מלא באטרקציות לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

האגם האקולוגי בפתח תקווה – בשטח של יותר מ 14 דונם בלב העיר פתח תקווה תוכלו למצוא פארק עירוני אמיתי לכל המשפחה שמשלב בתוכו מרחבי דשא, שבילי הליכה, מתקני שעשועים ואזורי פיקניק. החיסרון היחיד שיש למקום, לטעמנו – חסר בו צל (בקיץ). למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.