Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע אלוני אבא: שביל אלוני אבא

בין בסמת טבעון לבית לחם הגלילית תוכלו למצוא את שמורת הטבע אלוני אבא, יער מקסים עם שביל הליכה קליל שמתאים לכל המשפחה. מסלול ההליכה עובר בין נופי היער, מרחבי נוף פתוחים ופריחה עונתית מגוונת ומרשימה. בין הצמחים והפרחים הרבים כאן תפגשו את עצי האטלנטית, אלונים, כליל החורש, ליבנה רפואי, עצי חרוב ואלה ארצישראלית. בתקופות הפריחה תמצאו כאן גם את הכלניות, הרקפות, קידה שעירה, דודא רפואי, עירית גדולה, שום שורשי, אירוסים ועוד.

המסלול בשמורת אלוני אבא הוא מסלול קל, אך לא נגיש. אורכו של המסלול המלא הוא כ- 2 ק”מ, הוא מעגלי ומתאים לכל הגילאים. הטיול בשמורה מתחיל בסימון שבילים שחור ולאחר הליכה של כ 700 מטרים הוא מתחבר עם סימון שבילים כחול. שימו לב לא לפספס את הסימון הכחול (פונים שמאלה) שמחזיר אותנו חזרה לחניה. בכניסה, לאחר שתעברו את שער הבקר, תוכלו לראות מספר שולחנות פיקניק מאבן לטובת מי מכם שרוצה לערוך פיקניק משפחתי לפני או אחרי הטיול. המסלול מטפס בעליה מתונה לכיוון הגבעה (סימון שבילים שחור), שם ישנה קרחת יער יפה ובמרכזה עצי אלון ותבור גדולים ומרשימים. מכאן השביל יורד (בסימון שבילים כחול) בצורה מתונה שלאורכו תגיעו גם לנקודת תצפית יפה על רמת ישי, עמק יזרעאל, הכרמל וביום טוב ניתן לראות גם את הרי נצרת.

בהמשך הירידה תוכלו להגיע אל שלולית חורף מלאכותית ולפעמים תוכלו לראות כאן את הצפרדעים והסלמנדרות (לאחר הגשמים בלבד). שלולית החורף, כפי ששמה מרמז, מלאה במים רק בעונת חורף לאחר הגשמים. מכאן השביל ממשיך ימינה חזרה לכיוון החניון. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “חניון שמורת אלוני אבא”. לבאים מכביש 75 יש לפנות לכיוון אלונים בכביש 7513 ולאחר נסיעה של 4.7 תראו מצד שמאל את החניון. שימו לב כי יש קו רציף ולכן עליכם לנסוע עוד קצת ולעשות פרסה בכיכר בשביל להיכנס לחניון.

מה עוד כדאי לעשות באיזור? הנה כמה הצעות:

טיול יומי בבית לחם הגלילית ובאלוני אבא – שני מושבים טמפלריים היסטוריים שנמצאים בצפון ישראל באזור הגליל. יופיים וקרבתם זה לזה מאפשרים לנו לצאת לטיול של יום שלם באווירה רגועה. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל אילן – שביל טיול יפהפה ומעגלי שעובר בין נופים פתוחים ואווירת טבע נהדרת. במהלך הטיול תגיעו אל נקודות תצפית, ספסלי נוף והמון פריחה עונתית לאחר הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל אוהד – בגליל התחתון סביב הישוב הקהילתי נופית נבנה שביל הליכה ושמו “שביל אוהד”. השביל הוקם לזכרו של אוהד זך ז”ל שהיה בן הישוב אשר נפל באדמת לבנון דצמבר 1998. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – טחנת הנזירים שימשה בעבר כטחנת קמח והיו חיים בה בני המנזר הכרמליטי. כיום עובר כאן מסלול נגיש לצד נחל ציפורי שזורם ושטחי מדשאות רחבים לפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק העמקים – בצומת העמקים בכביש העולה לקרית טבעון קק’ל בנו פארק מקסים לאורך נחל הקישון. השביל העובר בסמוך לנחל הקישון ארוך ואפשר להתחיל אותו במספר מקומות שונים (פירוט עליהם בהמשך) כאשר אחד מהם הוא פארק העמקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תחנת רכבת העמק ומעיין אלרואי – מסלול נגיש במלואו שעובר בין שתי נקודות עניין. מצד אחד של המסלול תחנת רכבת המשוחזרת שהפכה היום למתקני שעשועים עבור הילדים ומעבר לטיילת הנגישה מעיין אלרואי שזורם כאן בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי בית שערים נמצא באזור הגליל התחתון, לא רחוק מקריית טבעון. המקום מציג שרידים של ישוב יהודי עתיק ובעיקרו מערות רבות שאל רובן תוכלו להיכנס. לצד אלה שטחי מדשאות רחבים ופינות לפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.