Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע אלוני יצחק

שמורת הטבע אלוני יצחק נמצאת בדרום רמת מנשה והיא שמורת טבע קטנה ויפהפייה. בשמורת אפשר לצאת לטיול קליל וקצר שאורכו כקילומטר אחד בלבד שלוקח את המטיילים בו בין נופי יער קסום ופריחה עונתית משתנה ומרשימה. הטיול בשמורה מתאים לכל גיל ואפשרי בכל עונה, אך הוא מומלץ בעיקר בסתיו, בחורף ואביב, לאחר הגשמים, כי אז היער הופך לירוק ומתקשט בשלל פריחה. 

שמורת הטבע אלוני יצחק היא שמורה קטנה שגודלה כ-150 דונם בלבד, אבל היא מבין השמורות היפות והמיוחדות שיש באזור. בתוך השמורה תטיילו בין מגוון עצים וצמחים ביניהם: עצי אלון התבור, עצי לבנה רפואי, עוזרר קוצני ואשחר ארץ ישראלי. בתקופת הפריחה תפגשו כאן פרחים צבעוניים ומגוונים שמקשטים את המסלול, ביניהם: רקפת מצויה בצבע סגול, כלניות בשלל צבעים, עירית גדולה, כרכום, בן חצב סתווני, חלמוניות זעירות, נוריות אדומות, תגית, דרדר ועוד.

הטיול בשמורת אלוני יצחק הוא טיול מעגלי, קצר וקל ולכן הוא מתאים לכל גיל וזה הופך אותו לאטרקטיבי במיוחד ומתאים מאוד למי שמחפש טיול וחוויה קצרה בטבע הפתוח. בתחום השמורה עובר שביל הליכה מעגלי שהוכשר על ידי רשות הטבע והגנים מסומן עם חצים לבנים. הטיול עובר בין שבילי היער לצד צל העצים המרשימים שיוצרים יחד אווירת טבע קסומה ומיוחדת. השביל מוביל לשתי פינות זיכרון: האחת של רויטל אוחיון וילדה שנרצחו בפיגוע בקיבוץ מצר, והשנייה של שלושת הנערים בני גבעת עדה שנחטפו כאן באיזור בשנת 1938.

על השלט במקום ההנצחה לרויטל וילדה ישנו שלט ובו כתוב: כאן, למקום הזה אהבו לבוא שלושתם בימי שמש מסנוורים ובימי גשם סוחפים. לרוץ בשבילים, לשחק מחבואים, לפרוש שמיכה על העשב ולהביט לשמיים. כאן במקום הזה הם חלמו בהקיץ על דברים שיעשו ברבות הימים. לא רבו ימיהם כאן על האדמה הזאת, כבר רבו הימים בלעדיהם. אנחנו שהכרנו אותם, שזכינו לחבר ולאהוב אותם. נזכור לעולם את צליל קולם, ואם תקשיבו לטבע שמסביבכם תוכלו עוד לשמוע את הר צחוקם. רביטל קסוס אוחיון – בת שלושים וארבע במותה, מתן אוחיון – בן חמש וחצי במותו ונועם אוחיון – בן ארבע וחצי במותו”. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת אלוני יצחק.

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה המלצות:

פריחה ושלכת בגן המייסדים גבעת עדה – ביישוב גבעת עדה שנמצא ליד בינימינה ישנה גינה קהילתית ובה יש חורש טבעי של אלוני תבור, אלה אטלנטית, עצי שקד, לבנה ושלל פריחה עונתית צבעונית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת טבע עין ארובות  – תל אסור – בסמוך לפרדס חנה כרכור נובע מעיין בתחום שמורת הטבע עין ארובות. מימיו של המעיין שקופים צלולים, והוא נובע אל תוך בריכה גדולה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

ההר העגול – ממזרח למושב עמיקם תוכלו למצוא גבעה עגולה בתוך תחום פארק אלונה, ובפסגתה תוכלו למצוא אתר הנצחה. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אלונה – מי קדם – מי קדם היא ניקבת מים תת קרקעית ואתר ארכיאולוגי וכאן ניתן לצאת לטיול רטוב בתוך הנקבה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מאגר גלעד – המאגר מתמלא לאחר הגשמים וטיול סביבו הוא חוויה מיוחדת, מול הנופים מרהיבים של האזור. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין אביאל – נחל תנינים מספק לנו המון נקודות מעניינות שבחלק מהן ניתן אפילו להיכנס וליהנות ממימיו הקרירים. אחד מהמקומות הללו הוא עין אביאל. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין צור – עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה. מסלול טיול יוביל אתכם אל המעיין שלצידו יש גם שרידי עתיקות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גני הנדיב – גני זיכרון מטופחים ומרהיבים ביופיים, שביניהם עוברים שבילי הליכה נגישים שמתאימים לכל המשפחה. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק לאומי קיסריה – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות שידעה ארצנו. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין תרמילאים – נחל זכרונה – עין תרמילאים קיבל את שמו מכמה תרמילאים שסתו משביל ישראל והקימו כאן נקודה מקסימה לצד מעיין קטן שנובע בתוואי נחל זכרונה במורדות חוטם הכרמל. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מערת המייש – בחלק הצפוני של זכרון יעקב ישנו מסלול קצר המגיע לנקודת תצפית למערה ששמה מערת המייש. שם המערה ניתן לה בגלל עץ גדול בשם מייש דרומי שבקע מתוך המערה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.