Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גבעות הכורכר נס ציונה: שביל שומר הגבעות

רכס הכורכר שנמצא במערב נס ציונה הוא רכס גבעות הכורכר מהאחרונים שנותרו כסביבה טבעית. שביל שומר הגבעות, שעובר על רכס הכורכר, יקח אתכם לטיול מעגלי קצר לצד נוף ופריחה. על גבעות הכורכר מתקיימים חיים ייחודיים וכאן תוכלו לפגוש במגוון רחב של חי וצומח. רבים נוהגים להגיע הנה בתקופה שבה פורח אירוס הארגמן המרהיב ביופיו. 

שביל הטיול הוא מעגלי ואורכו המלא כ-2.5 ק”מ. הטיול בשביל שומר הגבעות אינו קשה ומתאים בכל גיל, אם כי יש לקחת בחשבון שההליכה היא על רכסי חול ולכן יכולה להיות מעט מאתגרת למתקשים בהליכה. בשמורה חיים בעלי חיים רבים ביניהם: מגוון של ציפורים, שועלים, תנים, קיפודים, נחשים, צבים ועוד. בנוסף צומחים כאן כ 150 פרחים וצמחי בר נוספים כמו: סחלבים, אירוסים, כלניות, נוריות, קידה שעירה, רותם, לוטם, פרגים ועוד. 

נקודת ההתחלה של המסלול הינה ב”כיכר שומר הגבעות”, מפגש הרחובות השריון וגבעות הכורכר. בלב הכיכר ניצב לו פסל מרשים של האומן אמיליו מוגילנר שהוזמן במיוחד על ידי עיריית נס ציונה, והוא מסמל את רוח שמירת הטבע. מכאן יוצא שביל מסומן בסימון שבילים סגול לבן. מיד עם תחילת המסלול ניתן לראות את גבעת ה”אורן הבודד”, ומשם ממשיכים לכיוון מערב. לאחר כ-250 מטרים מגיעים אל חורשת האקליפטוסים, נקודה מצוינת לעצירת פיקניק. ממשיכים בכיוון מערב עד שמגיעים לצומת T ובה פונים ימינה אל חורשת האורנים העתיקה. כאן יש עצים עתיקים שהגזעים שלהם נמצאים בתנוחות מיוחדות. זה המקום שבו מומלץ להתחיל לחפש עקבות בעלי חיים כמו למשל של הצב שמשאיר אחריו פס שטוח ועבה.

מחורשת האורנים ממשיכים צפונה לכיוון איזור פריחת האירוסים המרשימים, שניתן לפגוש כאן לרוב בין חודשים ינואר עד מרץ. לרוב הפריחה המשמעותית שלהם תקרה במהלך חודש פברואר, אך העיתוי המדוייק תלוי בכמות הגשמים של אותה השנה. כשהם יפרחו תמצאו כאן תחילה את אירוס הארגמן, שהוא האירוס הראשון שפורח ממשפחת האירוסים.

בנוסף לאירוסים, בעונת האביב יש כאן פריחה מרשימה של כלניות אדומות וחרציות צהובות. בסתיו תמצאו כאן פריחה של החצבים. מכאן ממשיכים לכיוון “מצפה האירוס” שמספק תצפית על העיר והאזור. חוזרים חזרה אל השביל וממשיכים לכיוון נקודת תצפית גבוהה יותר שממנה כבר תוכלו לקבל תצפית פנורמית של 360 מעלות: בדרום את אשדוד, רחובות. במערב את פלמחים והים. בצפון את ראשון לציון ובמזרח את העיר נס ציונה, רמלה, מודיעין וביום טוב אפשר לראות גם את הרי ירושלים.

ממשיכים לכיוון דרום בדרך עפר נוחה להליכה בציר הנפט, ולאחר כמה מאות מטרים מגיעים לגבעת התזמורת. בנקודה זו, מקיימים את “העפיפוניאדה” המסורתית בחודשי נובמבר – חגיגה של עפיפונים בשמיים מעל רכסי הכורכר, וגם סדנאות ויצירות בנושא. 

מכאן ממשיכים ללכת לכיוון האנטנה הסלולרית שבולטת כאן בשטח, וכאן יש קיר מצוקי כורכר חשופים. אם תסתכלו טוב על המצוקים תוכלו לראות שהם מנוקבים בחורים בהם מקננים השרקרקים – ציפור שמגיעה בדרך כלל באביב ומקננת כאן כל הקיץ. חוזרים אל השביל מזרחה עד לעץ הברוש, ומשם ממשיכים ללכת צפונה אל תחילת המסלול אל עבר פסל שומר הגבעות. כדי להגיע לגן לאומי גבעות כורכר תוכלו לרשום בוויז: כיכר שומר הגבעות נס ציונה.

בנס ציונה ישנה דרך נוף שמיועדת להולכי רגל או רכיבת אופניים בדרגת רכיבה בינונית. אורכה של הדרך כ 30 ק”מ והיא עוברת לאורך גבולות העיר, דרך נקודות תצפית, גבעת הקיבוצים וביצת המים (בחורף). השביל מסומן בסימון שבילים ירוק עם סימון אופניים. למידע נוסף על דרך הנוף באתר הרשמי של עיריית נס ציונה לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באזור? הנה מספר הצעות:

חורשת הפאולינות במושב בית חנן – באזור מושב בית חנן נמצאת חורשת פאולינות ייחודית במינה. עצי הפאולינות הם עצים ייחודיים שנפוצים במיוחד ביבשת אסיה וכאן הם פורחים בצורה מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי נחל רובין שפך נחל שורק – נחל שורק הוא מבין הנחלים הארוכים שיש בישראל, הוא מתחיל בהרי ירושלים עד לנקודת השפך צפונית לקיבוץ פלמחים – בגן לאומי נחל רובין. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת חומרה – שמורת אירוס הארגמן – גבעת כורכר שנמצאת בין ראשון לציון לפלמחים. גבעת חומרה קיבלה גם את שמה שמורת אירוס הארגמן כי בה תוכלו לפגוש את פריחתו המרשימה של הפרח המיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק האגמים של ראשון לציון – אגם הנקיק ואגם הסופרלנד הם חלק מפרויקט “פארק האגמים”, שמאפשר לנו לצאת לטיול טבע מפתיע לצד מרכז העיר. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אריאל שרון – אם אתם מחפשים טיול רגוע ונגיש במרכז, אז כדאי לכם להגיע לכאן. לאורכו של הפארק תוכלו ליהנות מטבע ונוף, מפריחה עונתית וגם להכיר את הסיפור המעניין שעומד מאחורי הקמתו. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר שבע הטחנות גני יהושע  – גני יהושע, לאורך נחל הירקון, מהווים אפשרות בילוי נהדרת ומפתיעה מאוד, עם שלל אטרקציות לכל המשפחה. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל לכיש באשדוד – פארק נחל לכיש הוא מקום נהדר לטיול קליל. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש, עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים, ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין, גם עבור הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.