Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הר כמון – תצפית כמון ומסלולים

הר כמון הוא הגבוה ביותר מבין הרי הגליל התחתון ובנקודתו הגבוהה ביותר הוא מגיע ל 598 מטר מעל פני הים. יש בו לא מעט נקודות תצפית ומסלולים ששווה להכיר. על הר כמון ישנם שלושה ישובים: מכמנים, כמאנה וכמון. מקור השם מגיע מהשם הערבי של ההר “ג’אבל כמאנה” אך בסופו של דבר נקרא בעברית על שם התבלין כמון. על הר כמון ישנם מספר תצפיות ומסלולים ששווה לבקר בהם, כאן תוכלו למצוא פירוט:

תצפית כמון

ביישוב כמון ישנה נקודת תצפית עוצרת נשימה שממנה, בימים עם ראות טובה, תקבלו תצפית מנהצד המערבי לכיוון הים התיכון ועד לצד המזרחי לכנרת ואל הרי הגולן. המצפור נמצא בסופו של הרחוב הראשי ואליו יש שילוט ברור כך שאי אפשר לפספס אותו. פירוט התצפית: אם תביטו דרומה תוכלו לראות את רכס יודפת, סח’נין ועראבה. לכיוון צפונה תוכלו לראות את הרי הגליל העליון כמו הר מירון. לכיוון מזרחה תוכלו לראות את הכנרת, הר חזון, מצוק הארבל וביום עם ראות טובה ממש גם את הרי הגולן. לכיוון מערבה תראו את הר גמל, דיר אל אסד ועד הים התיכון במפרץ חיפה עכו.

תצפית כמון מאפשרת לנו לקבל נקודת מבט מעניינת, מעבר לנוף עוצר הנשימה שתראו מכאן. מהתצפית שכאן ניתן להכיר את צורת ההתיישבות המאפיינת את אזור הגליל – בראש כל הר תראו ישוב יהודי אל מול הכפרים הערבים במורדות ההרים. תצפית כמון נגישה לעגלות ותוכלו לשבת כאן אל מול הנוף כמה שתרצו – אחלה נקודת לפיקניק וקפה. כדי להגיע למצפור כמון תוכלו לרשום בוויז: תצפית כמון.

תצפית שעון השמש בכמון

לא רחוק מתצפית כמון ישנה תצפית נוספת, גם היא נמצאת בתוך הישוב כמון. היא קטנה יותר אך מיוחדת לא פחות: תצפית שעון השמש. בתצפית יש שעון שמש עגול הבנוי כולו מאבן, ומכאן תוכלו לקבל זוית מזרחה. התצפית נמצאת בסוף רחוב שעון השמש בכמון. אפשרי להגיע לכאן עם עגלה וליהנות מעוד נקודת תצפית מרהיבה.

קרדיט על הצילום חיים חבשוש – לדף האינסטגרם של חיים לחצו כאן.

שמורת הר כמון – נחל כמון

במדרונות הדרומים של הר כמון נמצא נחל כמון שהינו חלק משמורת הר כמון. הנחל נשפך בסופו של דבר לנחל צלמון ודרכו אפשר לצאת למסלול הליכה בין עצי חורש מוצל, ביקור במעיין שכבה עין אל כמאנה, אלונים עתיקים ונוף עוצר נשימה. המסלול הוא מסלול קווי שאורכו כ- 3 ק”מ והוא מסומן בסימון שבילים שחור. חשוב לציין כי אין להיכנס למסלול בזמן הגשמים או אחרי ימים גשומים בגלל חשש לשיטפונות והחלקה. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

שביל סובב מכמנים – שביל יונתן

בצידו המערבי נמצא הישוב מכמנים וסביבו נפרץ שביל יונתן שהוא מסלול מעגלי לזכרו של יונתן הדסי שנפל במלחמת לבנון השנייה, והוענק לו ציון לשבח על גבורתו במלחמה. המסלול המתואר כאן הוא המסלול הקצר שאורכו כ 2.3 ק”מ והוא מתחיל עם סימון שבילים כחול וממשיך בירוק עד לסיומו. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

גן לאומי נחל צלמון – מסלול הליכה לצד נחל זורם לאורך כל ימות השנה בין בריכות, מפלונים וטחנות קמח עתיקות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
פארק המשפחה בכרמיאל – פארק המשפחה שנמצא בלב עיר כרמיאל הוא אחד הפארקים היותר אטרקטיביים שיש לילדים והוא מציע אפשרות בילוי משפחתית ייחודית. למידע מלא על המקום לחצו כאן. 
 
מיי בייבי ירכא – משחקיה סגורה ומקורה לימי החורף או הקיץ החמים. הילדים בטוח יהנו כאן וגם אתם – למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
פארק עמק התכלת בצפת – מחפשים טיול המשלב הליכה קצרה לצד מעיינות ומפלים? זה המקום – למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
יער הקופים – יער הקופים ביודפת נמצא בתוך יער אלונים טבעי מרהיב שבו תוכלו לפגוש מגוון של חיות שמסתובבות בחופשיות ובעיקר מגוון גדול של קופים עם אפשרות להאכיל את חלקם. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם – הגן הלאומי מספר את סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וחושף את ההיסטוריה המעניינת של המבצר. בנוסף תוכלו ליהנות כאן מהתצפיות המרשימות שנשקפות מהמבצר – למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – רצועת החוף היפה בצפון ישראל. מים כחולים שקופים, בריכות מים רדודות וטיילת לכל אורכה של רצועת החוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצודת מונפורט ונחל כזיב – ממצודת מונפורט המיוחדת נוכל לצאת לטיול במספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל ולהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו להנות מחווית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.