Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הר כמון – נחל כמון

הר כמון הוא הגבוה ביותר מבין הרי הגליל התחתון ובנקודתו הגבוהה ביותר הוא מגיע ל 598 מטר מעל פני הים. במדרונות הדרומים של הר כמון נמצא נחל כמון כחלק משמורת הר כמון. נחל כמון נשפך בסופו של דבר אל נחל צלמון ודרכו אפשר לצאת למסלול הליכה מוצל בין עצי חורש, לבקר במעיין שכבה עין אל כמאנה, לראות אלונים עתיקים וליהנות מנוף עוצר נשימה. אין להיכנס למסלול בזמן הגשמים או אחרי ימים גשומים בגלל חשש לשטפונות והחלקה.

המסלול הוא מסלול קווי שאורכו 3 ק”מ והוא בסימון שבילים שחור. במהלך הטיול בהר כמון ונחל כמון בפרט תפגשו המון עיזים שמסתובבות כאן בחופשיות. תפקיד העזים לדלל באכילה את העשבים שגדלים כאן כדי למנוע סכנת שריפות בקיץ, הן מסייעות גם לעצי האלון בניקוי אמירי העצים וגם מפלסות את השבילים לטובת הליכה ברורה יותר. סימון שבילים שחור מוביל אותנו בירידה מוצלת בין מדרגות הסלע עד להגעה אל מעיין שכבה עין אל כמאנה. המעיין יבש בחודשי הקיץ אך כאשר הוא מלא הוא משמש בעיקר לטובת שתייה לבקר והעזים שכאן.

המסלול ממשיך עד שהנוף נפתח מולנו אל מול בקעת סכנין והעמק המרהיב של רכסי יודפת. מכאן המסלול יורד בין טרשים, כרמי זיתים, בתי השבט הבדואי א-סאלמיה עד לעץ אלון תבור מרהיב. עץ אלון התבור העתיק שכאן נמצא ממש בסיום המסלול היכן שנוכל להחנות את הרכב המאסף שלנו. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. כדי להגיע לסיום המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. מחשש לפריצות לרכבים אין להשאיר דברי ערך ברכבים.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

שביל סובב מכמנים – שביל יונתן – בצידו המערבי של הישוב מכמנים נפרץ שביל יונתן, מדובר על מסלול מעגלי לזכרו של יונתן הדסי ז”ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
הר כמון – תצפית כמון ומסלולים – הר כמון הוא הגבוה ביותר מבין הרי הגליל התחתון ובנקודתו הגבוהה ביותר הוא מגיע ל 598 מ’ מעל פני הים. יש בו נקודות תצפית ומסלולים ששווה להכיר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
גן לאומי נחל צלמון – מסלול הליכה לצד נחל זורם לאורך כל ימות השנה בין בריכות, מפלונים וטחנות קמח עתיקות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
פארק המשפחה בכרמיאל – פארק המשפחה שנמצא בלב עיר כרמיאל הוא מבין הפארקים היותר אטרקטיביים שיש לילדים והוא מציע אפשרות בילוי משפחתית ייחודית. למידע מלא על המקום לחצו כאן. 
 
מיי בייבי ירכא – משחקיה מקורה שהיא פתרון נהדר לימי החורף או הקיץ החמים, הילדים בטוח יהנו כאן וגם אתם – למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
פארק עמק התכלת בצפת – מחפשים טיול המשלב הליכה קצרה לצד מעיינות ומפלים? זה המקום – למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
יער הקופים – יער הקופים ביודפת נמצא בתוך יער אלונים טבעי מדהים, כאן תוכלו לפגוש מגוון של חיות שונות אך גולת הכותרת של המקום הם ללא ספק הקופים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר המוכר שווה לבקר כאן כדי להנות מהתצפיות השונות הנשקפות ממנו – למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – רצועת החוף היפה בצפון ישראל. מים כחולים שקופים, בריכות מים רדודות וטיילת לכל אורכה של רצועת החוף. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצודת מונפורט ונחל כזיב – ממצודת מונפורט המיוחדת נוכל לצאת לטיול במספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל ולהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו להנות מחווית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Email