Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל סובב מכמנים – שביל יונתן

הר כמון הוא הגבוה ביותר מבין הרי הגליל התחתון ובנקודתו הגבוהה ביותר הוא מגיע ל 598 מטר מעל פני הים. בצידו המערבי נמצא הישוב מכמנים וסביבו נפרץ שביל יונתן. מדובר על מסלול מעגלי לזכרו של יונתן הדסי שנפל במלחמת לבנון השנייה והוענק לו ציון לשבח על גבורתו במלחמה. המסלול המתואר כאן הוא המסלול הקצר המתאים למשפחות, הוא בדרגת קושי בינוני עד קשה בגלל שתוואי המסלול הוא סלעי וחשוף לשמש. המסלול עובר בין נקודות תצפית, נקודות לזכרו של יונתן וניתן לבקר גם בגן יפני מקסים בתיאום מראש. חשוב לציין כי הסימון שבילים במהלך המסלול לא מתוחזק היטב לכן מומלץ להיעזר באפליקצית ניווט.

אורכו של שביל יונתן הוא כ 2.3 ק”מ והוא מתחיל עם סימון שבילים כחול, ליד השלט של מפעל לבני הגליל וסטודיו מכמנים. כל זה נמצא בערך כ – 80 מטרים לפני שער הכניסה לישוב. השביל הכחול מוביל אותנו אל מורדות ההר כאשר במהלך הירידה נעבור בין מטעי זיתים, עצי אלונים וחרובים ואם תגיעו הנה בתקופת האביב לא תוכלו להפסיק להתפעל מהפריחה המרשימה שפורחת כאן.

נמשיך עם השביל כ 500 מטרים עד להגעה לפיצול שבילים כחול ירוק. כאן נפנה ימינה עם הירוק ונמשיך לשביל סובב כמונים. קחו בחשבון כי אם אתם מגיעים אחרי הקיץ כנראה שהשביל יהיה עם עשביה גבוהה ובחלק מהמקומות תצטרכו לפלס את דרכם. לכן מומלץ לטייל עם אפליקציית ניווט אם כי אתם כל הזמן בצמוד לישוב וקשה ללכת כאן לאיבוד. 

לאחר הליכה של כ 500 מטרים מרגע הפניה למסלול הירוק נגיע אל פינת זיכרון ובה יש שילוט המספר על יונתן הדסי כולל כמה מילים מטעם משפחתו. משם ממשיכים לכיוון נקודות תצפית ולאחר כ- 500 מטרים נוספים של הליכה יובילו אותנו לשילוט על יחידת מגלן שם שירת יונתן הדסי ז”ל. משם ממשיכים עוד כ 500 מטרים נוספים עד לעיקול המסלול שמוביל אותנו לכיוון הכניסה ליישוב ואל הגן היפני. אין להמשיך ישר כיוון שהמסלול יוביל אתכם אל עבר איזור הבניה החדשה של הישוב והאיזור הזה אינו עביר.

הגן היפני של טאיקו הוא גן יפני קטן שכדי להיכנס אליו יש צורך לתאם מראש את הגעתכם. הגן שייך לאמנית היפנית טאיקו קושידה – אליאש. האמנית ובעלה, שלמה אליאש, הקימו את בית התה היפני ובו טאיקו מבשלת ממטעמי המטבח היפני של ילדותה. יש כאן מסעדה יפנית, חדרי אירוח, סטודיו גלריה, וגן יפני בשילוב חורש טבעי של עצי אלון, אלה ופרחי בר. למידע מלא על המקום ויצירת קשר לתיאום ביקור תוכלו לראות באתר הרישמי – לחצו כאן. מהגן היפני נלך על הכביש הראשי של הישוב כ 700 מטרים נוספים עד להגעה לרכבים. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. במידה ואתם עם 2 רכבים תוכלו להחנות רכב אחד בסמוך לגן היפני – יש לרשום בוויז: טאיקו – בית התה היפני.

קצת על יונתן הדסי ז”ל מתוך השילוט במהלך המסלול:

יונתן נולד ב 3/6/1985 בבית החולים העמק אשר בעמק יזרעאל, יונתן היה בן בכור ואח לשרון ועדן, כבר בילדותו בקיבוץ מרחביה התבלט. יונתן בורך במנהיגות טבעית והיה דמות מובילה בקרב חבריו. יונתן למד בבית הספר “אופקים” משם המשיך לתיכון עסקים תבור. יונתן היה תלמיד טוב, אהבתו הגדולה הייתה למוסיקה וכבר מגיל צעיר החל ללמוד נגינה. יונתן השתתף בהרכבים מוסיקליים שונים והופיע בעיקר במסיבות בית ספר ובקיבוץ. יונתן הצטיין בספורט, בגיל צעיר שיחק כדורגל בהפועל מגדל העמק, השתתף בתחרויות אזוריות בריצות ארוכות. יונתן היה מוקף בחברים וחברות והסובבים אותו העידו שהוא נועד לגדולות. ביום העצמאות החמישים ושמונה קיבל יונתן תעודת הצטיינות יחידתית על תרומתו ליחידה והישגיה, על מצוינות אישית ומקצועית, על הובלת צוותו במבצעים שונים.

ביולי 2006 פרצה מלחמת לבנון השנייה, יחידת “מגלן” הובהלה לצפון, על מנת להשתתף בהגנה על יישובי הצפון. צוות של היחידה שיונתן היה בה, חצה את הגבול ללבנון על מנת לאתר אנשי חיזבאללה שרצו לפגוע באיזור צפת ואביבים. בתאריך 19/7/2006 נתקל הכוח במחבלי חיזבאללה ובקרב פנים אל מול פנים נפגע יונתן מכדור בראשו ונפל. ליונתן הוענק ציון לשבח על השראה דבקות במשימה וחתירה לניצחון, אחריות ודוגמה אישית. סמל ראשון יונתן הדסי הפגין במעשיו בקרב זה רוח לחימה, יוזמה, אומץ לב יוצא דופן, גבורה עילאית ותושייה.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

שמורת הר כמון – נחל כמון – במדרונות הדרומים של הר כמון נמצא נחל כמון כחלק משמורת הר כמון. מסלול הליכה בין עצי חורש מוצל, ביקור במעיין שכבה עין אל כמאנה ונוף עוצר נשימה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
הר כמון – תצפית כמון ומסלולים – הר כמון הוא הגבוה ביותר מבין הרי הגליל התחתון ובנקודתו הגבוהה ביותר הוא מגיע ל 598 מ’ מעל פני הים. יש בו נקודות תצפית ומסלולים ששווה להכיר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
גן לאומי נחל צלמון – מסלול הליכה לצד נחל זורם לאורך כל ימות השנה בין בריכות, מפלונים וטחנות קמח עתיקות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
פארק המשפחה בכרמיאל – פארק המשפחה שנמצא בלב עיר כרמיאל הוא אחד הפארקים האטרקטיביים שיש לילדים, והוא מציע אפשרות בילוי משפחתית ייחודית. למידע מלא על המקום לחצו כאן. 
 
מיי בייבי ירכא – משחקיה ענקית שרובה מקורה ולכן היא מעולה לימי החורף או הקיץ החמים. עשרות מתקני לונה פארק, שעשועים ומרחבי משחק שכל הילדים אוהבים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
פארק עמק התכלת בצפת – מחפשים טיול המשלב הליכה קצרה לצד מעיינות ומפלים? זה המקום – למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
יער הקופים – יער הקופים ביודפת נמצא בתוך יער אלונים טבעי מרהיב, כאן תוכלו לפגוש מגוון חיות המסתובבים בחופשיות ואפשרות להאכיל את הקופים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר המוכר שווה לבקר כאן כדי להנות מהתצפיות השונות הנשקפות ממנו – למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – רצועת החוף היפה שיש לנו בצפון הארץ, מים כחולים שקופים, בריכות מים רדודות וטיילת לכל אורכה של רצועת החוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצודת מונפורט ונחל כזיב – ממצודת מונפורט המרשימה נשקף נוף יפהפה, וממנה ניתן לצאת למספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל ולהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו להנות מחווית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.