Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי הגשם הטבע פורח, אז איפה מטיילים?

סוף שבוע כבר כאן ואנחנו מקבלים מזג אוויר מדהים לטיולים. פרחי הבר כבר פורחים בשלל צבעים, הראות משתפרת ואפשר ליהנות משלל נקודות תצפית מרשימות, הצבע הירוק לאט לאט מתחיל לכסות את המרחבים וזה הזמן המושלם לצאת למסלולים הכי יפים שיש בישראל. הנה כמה רעיונות למסלולים שבהם תפגשו פריחות, תצפיות וזרימות של הנחלים הזורמים.

מסלולים בצפון

שמורת הטבע נחל ראש פינה – פריחת השקדיות

נחל ראש פינה הוא פנינת טבע מקסימה שנסתרת לה בתוך המושבה ראש פינה, ומספקת לנו אופציה נהדרת לטיול קל בטבע בנוף מקסים. שמורת הטבע נחל ראש פינה נמצאת בחלקה העליון של המושבה ומשם יוצא מסלול הליכה שעובר לאורכו של הנחל הזורם בכל ימות השנה. בימי החורף הגשומים הזרימה מתחזקת משמעותית ויוצרת לנו מקום נהדר לחוות בו את יופי הזרימה. ממש עכשיו אפשר להנות כאן גם מפריחת השקדיות. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

שביל מצפור בית היערן דרך נוף יער בית קשת

יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם והוא יער מאוד מיוחד ויפה, תמצאו בו מגוון רחב של עצים שונים כמו אורן, ברוש ועצי ארז ואם תגיעו בתקופת הפריחה תוכלו להנות משלל פריחה צבעונית מקסימה לאורך כל דרך הנוף. ביער בית קשת תוכלו לצאת למסלול שביל מצפור בית היערן – מדובר על מסלול נגיש במלואו והוא יורד עד למצפור ועולה חזרה. השביל אורכו כ 700 מטר הלוך וחזור, הוא מעגלי ובסופו יש את התצפית ממנה נוכל לצפות לכיוון דרום מזרח אל עבר התבור. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

נחל יצפור רכס הגלבוע 

נחל יצפור היורד בתלילות מרכס הגלבוע הישר אל בקעת בית שאן, מציע מסלול הליכה אתגרי, קצר עם נוף עוצר נשימה המתאים למשפחות מטיבות לכת. שם הנחל ניתן לו על שם פסוק בספר שופטים המספר את סיפור המלחמה בין גדעון בן יואש במדיינים. המסלול בנחל יצפור הוא מסלול קווי לכן יש צורך בהקפצת רכבים, הוא מסומן בסימון שבילים אדום, אורכו המלא של המסלול הוא 2 ק”מ ובו יש מספר של מפלים אותם יורדים בעזרת יתדות. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

יער מסריק – יער שריד

בלב עמק יזרעאל מול קיבוץ שריד נמצא יער שריד, היער ניטע בשנות ה 30 וקיבל את שמו יער מסריק – על שמו של תומאס מסריק שהיה נשיא צ’כוסלובקיה הראשון לכבוד יום הולדות ה 50. היער ניטע מול קיבוץ שריד בגלל שמייסדיו היו יוצאי ליטא וצ’כיה בדומה לתומאס. מדובר על גבעה נמוכה וקטנה עם ריכוז גדול של עצי אורן, חרובים, עצי אלון, עצי השקד שמראה הפריחה שלו בתקופת הפריחה פשוט מרהיב. יש כאן ספסלי פיקניק מפוזרים למי מכם שרוצה להגיע לכאן ולהנות מפיקניק בטבע ומסלולון קצר. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל תבור – פריחת התורמוסים

שמורת הטבע נחל תבור שנמצאת בגליל התחתון מציגה לנו את אחד המסלולים היפים והמרהיבים שיש בארץ. הטיולים בשמורת נחל תבור מבוקשים מאוד בעיקר בחודשי החורף וזה מאחר שבתקופה הזו המקום נבצע כולו בירוק בוהק, כשמסביב פריחה וזרימה של הנחל. מבלי להגזים אפשר לומר שהנופים במסלול הזה הם כל כך יפים שתרגישו שאתם מטיילים בתוך תמונות מאגדות. המסלול עליו נמליץ הוא מסלול המתאים למשפחות אורכו כ-2 ק”מ הלוך חזור איתו מגיעים לנקודת תצפית ופריחה וחוזרים חזרה בשביל הליכה נוח, אך לא נגיש, וחשוף לשמש. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

מסלולים במרכז

הגלריה הירוקה פארק דינה ומצוקי ארסוף קדם

הגלריה הירוקה בפארק דינה היא גלריה של פסלי חוץ שנמצאת בשדות של ארסוף הישנה שנקראת ארסוף קדם. למי מכם שנוסע בכביש 2 באיזור געש יכול לראות בצד המערבי מספר פסלים בולטים העשויים מעץ, אדמה, פסולת ועוד. לצד הגלריה ישנו מסלול העובר במצוקי ארסוף קדם, כל האיזור כרגע פורח בפריחה מרשימה של אירוס הארגמן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פריחת השקדיות בגבעת התיתורה

גבעת התיתורה הנמצאת בעיר מודיעין, היא תל ארכיאולוגי מרתק ויפהפה. התל מתנשא לגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, והטיול בו חושף אותנו למורשת, ארכיאולוגיה ובעיקר מספק לנו חווית טיול קלילה ומעניינת בטבע. מעבר לממצאים הארכאולוגים ממש בימים אלו תוכלו לראות כאן את פריחת השקדיות לצד מסלול נגיש ומסודר. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

גבעת אלון – גבעת דרור

גבעת האלון או בשמה הנוסף גבעת דרור היא גבעה קטנה שנמצאת דרומית למושב בני דרור ונחל דרור. הגבעה היא השריד האחרון של גבעת חמרה שנותר כאן בלב השרון ולא נגע בו האדם. הגבעה מתנשאת לגובה של כ 15 מטרים בלבד, היא קטנה אבל מרשימה! בכניסה אל הגבעה נראה את עץ אלון התבור הענק שלצידו מתחיל מסלול קצרצר וסביבו פריחה מרשימה של כלניות אדומות ותורמוס ארצישראלי. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

תל קטרה מצפה קורל

במושב קדרון ניצב לו תל קדום בשם תל קטרה. על התל מטיילים בין שרידי היסטוריה ומגיעים אל מצפה קורל המיוחד. גבעת קטרה הופכת אטרקטיבית במיוחד בתקופה בה פורחים כאן מרבדי תורמוסים שמקשטים את התל וזה קורה ממש בימים אלו. הגבעה נצבעת בצבעי סגול כחול מהפרחים המרשימים, מקום נהדר למסלולון קצרצר ופיקניק לצד הנוף. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מסלולים בהרי ירושלים

שמורת המסרק

שמורת הטבע המסרק שוכנת בדרך העולה לירושלים, בצד המערבי של הרי ירושלים ליד המושב בית מאיר. שמורת טבע המסרק היא שמורה קטנה שמציעה טיול מעגלי, קצר, בתוך חורש ים תיכוני מוצל לצד תצפיות ופריחה צבעונית עונתית. שמו של המקום ניתן לו על ידי לוחמי הפלמ”ח, בימי הקרבות על הדרך העולה לירושלים. הם כינו את המקום “המסרק” מאחר שעצי החורשה באזור בלטו כשיני מסרק. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

מאגר וסכר בית הזית

מאגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. בימי אלו אחרי הגשמים האגם מלא במים. מדובר באגם מים מרשים שסביבו ישנו מסלול נגיש לטיול רגלי. מאגר בית זית נולד במקור כתוצאה מסכר שהוקם באפיקו של נחל שורק במטרה לאגור מים שיחלחלו את הקרקע ויצרו מאגר מים תת קרקעי. התכנון המקורי לא צלח והמטרה לא הושגה. מה שכן הושג הוא מאגר מים יפהפה שהפך את האזור למקום בילוי אטרקטיבי לכל המשפחה. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

מסלולים בדרום

באר מרווה – יער שוקדה

יער שוקדה בנגב המערבי הוא יער קהילתי שפותח על ידי קק”ל יחד עם תושבי המושבים שמסביב לו: שוקדה, כפר מימון וקיבוץ עלומים. ברחבי היער עוברת דרך נוף יפהפייה שלוקחת את המטיילים בין חניוני יום וחושפת שרידים ארכיאולוגיים, תצפיות נוף מרשימות, שבילי הליכה ורכיבה לאופניים ופריחה עונתית מאוד מרשימה. בחלקו הצפוני של יער שוקדה ישנו בור להנצחתה של מרווה ביבאן, תושבת קיבוץ עלומים שמתה בצעירותה ממחלה. סביב הבור והחניון יש פריחה מרשימה מאוד של כלניות אדומות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

קניון נחל תמר

אם אתם משפחה מטיבת לכת עם ילדים בוגרים שלא חוששים מאתגרים, זה המסלול בשבילכם! בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון עוצר נשימה ובו יש מפלים עם סולמות ודרגיות. המסלול הוא קווי, לכן הוא מצריך הקפצת רכבים. אין להיכנס למסלול זה כאשר יש התראת שיטפונות באיזור. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

הסנפיר הקטן במכתש ירוחם

המכתש הגדול ממוקם בנגב הצפוני והוא מוכר גם בשמו מכתש ירוחם. באזור המכתש הגדול, שמציג תופעת טבע גיאולוגית מיוחדת במינה, יש מסלולי טיול רבים שעוברים בין נופי המדבר הייחודיים. אחד מהם הוא מסלול הסנפיר הקטן שיוביל אתכם אל תצפית מרהיבה ביופייה שהיא מבין היפות בישראל. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

נחל מירון עליון עין אוראי
מסלולים מעגליים
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
פיקניק בטבע - מקומות ופארקים לפיקניק
חורשת טל – פארק טבע עם פלגי מים וחניון לילה מסודר
טיולי פריחה
החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל
גני חיות ופינות חי
נחל מירון עליון עין אוראי
מסלולים מעגליים
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
פיקניק בטבע - מקומות ופארקים לפיקניק
חורשת טל – פארק טבע עם פלגי מים וחניון לילה מסודר
טיולי פריחה
החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל
גני חיות ופינות חי