Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קניון נחל תמר: טיול סולמות ודרגיות

אם אתם משפחה מטיבת לכת עם ילדים בוגרים שלא חוששים מאתגרים, זה המסלול בשבילכם! בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון עוצר נשימה ובו יש מפלים עם סולמות ודרגיות. לפני שנפרט על המסלול רק נציין כי אין להיכנס למסלול זה כאשר יש התראת שטפונות באיזור.

המסלול הוא קווי, לכן הוא מצריך הקפצת רכבים. תחילת המסלול היא בכביש 25 בתצפית נחל תמר: מהתצפית תוכלו לראות את בריכות האדוי של ים המלח בחלקם הדרומי, את הרי אדום במדינת ירדן, את תחילת כביש הערבה היורד דרומה, את מסלול צפית ותמר מתחתנו וגם בראש הגבעה מערבית לתצפית ישנה אנדרטה לזכרם של אריה שטיינלאוף ומשה לוינגר ז”ל שהיו ממפלסי הדרך לים המלח ונפלו ממש כאן בשנת 1951. ממש מכאן יוצא המסלול בסימון שבילים ירוק היורד לכיוון קניון נחל תמר.

300 מטרים הראשונים של המסלול אנחנו יורדים לכיוון הקניון עד לנקודת צומת סימון שבילים ירוק כחול. כאן אנחנו נמשיך הלאה עם סימון שבילים ירוק שנכנס בזריזות לקניון צר, מפותל ומלא בכל טוב לחובבי המסלולים האתגרים. גובה הסולמות כאן מגיעים עד 10 מטרים ואף יותר ולכן זה ממש לא מתאים למי מכם שיש לו פחד גבהים. לאורך הדרך ישנה סולמות עם מעקי בטיחות וטיפוס על גבי מפלונים בעזרת יתדות. ברגע שתצאו מהקניון תוכלו לראות את הגדרות בשני צידי הדרך שבהם יש שילוט “זהירות מוקשים”, אל תסתו מהשביל המסומן והמשיכו עד לסיום המסלול בתחנת הדלק “דלק” בכביש 90 שם מסיימים את המסלול. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לרשום בוויז: תצפית נחל תמר. כדי להגיע לסיום המסלול יש לרשום בוויז: דלק-מנטה גל ערבה.

מה חשוב לדעת לפני היציאה למסלול:

  • אין להיכנס למסלול זה בעת התראת שטפונות!
  • בימים לאחר השטפונות יש לבדוק את תקינות הסולמות והדרגיות.
  • המסלול ממש לא מתאים למי מכם שיש לו פחד גבהים.
  • המסלול מתאים למשפחות עם ילדים בוגרים מנוסים בטיולים מאתגרים (לא מתאים עם מנשאים וילדים קטנים).
  • ניתן לעשות אותו בכיוון ההפוך וכך תהיו במגמת טיפוס.
  • בקטע הליכה מסיום הקניון עד לתחנת הדלק יש שדות מוקשים אין לסטות מהשביל המסומן.
  • בחופשים וחגים המסלול מבוקש מאוד בעיקר כחלק מטיולי בתי ספר.
  • המסלול לא מתאים לטיול בימים החמים.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

נחל פרס וגבי פרס – הנחל הופך מבוקש בעיקר בתקופה של לאחר השיטפונות בהם גבי פרס שלאורכו מתמלאים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל אמציהו – פארק אקולוגי בים המלח – הפארק האקולוגי בנחל אמציהו נמצא באיזור דרום ים המלח. הפארק שופץ והפך לאטרקציה אטרקטיבית ואתר תיירותי שמומלץ לבקר בו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין פלוטית – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עין בוקק – מאחורי מלונות ים המלח תוכלו למצוא את שמורת הטבע עין בוקק – שמורה קסומה שמומלץ לבקר בה לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מצדה – מה יש לומר שעוד לא נאמר על גן לאומי מצדה, חוויה גדולה בין אם זה הטיפוס להר או עם הרכבל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי– שנים רבות אנחנו מטיילות באיזור אבל רק לאחרונה גילינו את הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי – אל תפספסו! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל דוד –מים זורמים במדבר, מפלים, מסלול נהדר עם הקטנים למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל זוהר – מסלול הליכה קווי במדבר יהודה – בסוף הירידות בכביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח – בכיבש 31 היורד מערד אל ים המלח יש כמה נקודות תצפית חלקן מאולתרות וחלקן מסודרות. אחת המסודרות היא תצפית נווה זוהר הצופה על נחל זוהר וים המלח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור מואב ומסלול נחל כידד בערד– בסופה של העיר ערד, אחרי מלונות העיר תוכלו להגיע אל אחת מהתצפיות היפות שיש באיזור – מצפור מואב. סימון שבילים ירוק לבן יוביל אתכם במסלול למצפור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.