Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גבעת התיתורה במודיעין: טיול נגיש לכל המשפחה

גבעת התיתורה הנמצאת בעיר מודיעין, היא תל ארכיאולוגי מרתק ויפהפה. התל מתנשא לגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, והטיול בו חושף אותנו למורשת, ארכיאולוגיה ובעיקר מספק לנו חווית טיול קלילה ומעניינת בטבע. גבעת התיתורה הייתה מיושבת מתקופות קדומות בהיסטוריה, ובשנת 1948 שכן בה כפר ערבי אל-בורג’ שנכבש במהלך מלחמת העצמאות. כיום שטח הגבעה משמש כפארק עירוני מטופח, ובטיול שלכם כאן תוכלו להתרשם מהממצאים הארכיאולוגיים שמעידים על החיים שהיו כאן לפני אלפי שנים.

הגבעה היום מהווה פארק עירוני שמאפשר לצאת לטיול בטבע לצד העיר. שבילי הטיול על הגבעה הונגשו, וכך ניתן לטייל כאן במסלול נוח ומעגלי שמתאים לכל המשפחה. על התל יש ספסלי ישיבה ופיקניק ועמדות תצפית מסודרות אל הנוף המרשים שנצפה מכאן. ברחבי התל תמצאו שילוט וגם הסבר קולי מוקלט שיסבירו לכם על ההיסטוריה, הארכיאולוגיה וגם על הצמחייה המגוונת שיש כאן. היותו תל חשוב במהלך אלפי שנים, תמצאו על התל גן ארכיאולוגי מרתק שמספר על חשיבותו ותפקידו של התל בהיסטוריה. בין המייצגים השונים שנמצאו כאן על הגבעה במשך השנים תוכלו לראות: כלי חרס, בתי בד וגתות, בורות מים, שרידי מצודה ועוד.

בחודשי הסתיו, החורף והאביב – הגבעה מתקשטת בפריחה עונתית מרשימה וניתן לפגוש כאן נרקיסים, סתווניות, רקפות, כלניות, נוריות, פרגים ועוד. יש כאן גם עצים מגוונים ביניהם עצי שקד, עצי תאנה ועצי תמר. הטיול על הגבעה מתאים לכל המשפחה ובכל עונות השנה, למעט ימים גשומים או חמים מאוד כי הוא חשוף לשמש ברובו. מסלול הטיול כאן הוא מעגלי, נגיש ואורכו המלא הוא כ-2 ק”מ. ישנם מספר שבילי טיול מסומנים, באתר ישנם בורות פתוחים ולכן חשוב ללכת על השבילים המסומנים בלבד. מידע נוסף באתר הרשמי של עיריית מודיעין לחץ כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גבעת התיתורה. 

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גבעת שר – מסלול מעגלי המתאים לכל המשפחה על גבעה פורחת מלאה בהיסטוריה הכולל שרידים של מתקני חקלאות ושלל נקודות תצפית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מוזיאון מורשת החשמונאים במודיעין – מוזיאון מורשת החשמונאים נמצא במרכז העיר מודיעין והביקור בו יחשוף בפניכם את המורשת וההיסטוריה העשירה ורבת השנים של העיר מודיעין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת ברפיליה – מסלול הליכה המתאים לכל המשפחה העובר בין מרבדי פריחה בעונה ונופי העיר מודיעין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הברושים – מסלול הליכה מעגלי בין פריחה עונתית במהלכה מגיעים לנקודת תצפית לרשימה על הרי יהודה ועמק איילון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק עירוני ענבה – מודיעין מכבים רעות – אין ילד שלא אוהב פארקים על אחת כמה וכמה אם זה פארק מושקע שיש בו מגוון רחב של אטרקציות – פארק ענבה הוא אחד כזה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל חדיד – טיול בין נופי יער מרשימים ואריכיאולוגיה – תל חדיד נמצא ביער בן שמן הגדול והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין שרידי ארכאולוגיה ולהנות גם מנקודת תצפית על האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הגבעות הדרומיות – בדרומה של העיר מודיעין מכבים רעות ישנם גבעות המובילות את המטייל לטיול בין בורות מים עתיקים, בוסתנים, שרידי כנסייה ביזנטית, פריחה צבעונית וריחנית בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת אשון – פארק גבעת אשון נמצא בלב שכונה חדשה בעיר מודיעין והינו ייחודי במינו שמשלב ממצאים ארכיאולוגיים קדומים לצד שכונת מגורים. בפארק ישנם מתקני שעשועים, שבילים נגישים ופריחה עונתית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קברות המכבים – ביער בן שמן, ישנה אמונה המספרת כי נמצא מקום קבורתם של המכבים. כיום, טיול במתחם הזה יחשוף בפניכם מערות חצובות בסלע, שיש האומרים שהן שרידי הקברים העתיקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

בקעת הנזירים – בצידו הדרומי של יער בן שמן תוכלו למצוא את בקעת הנזירים או בשמה הנוסף מערת אל חביס. מדובר על כמה מערות מהתקופה הביזנטית שכנראה שימשו למנוחתם של נזירים שעלו ברגל אל ירושלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חאן שער הגיא – חאן שער הגיא שנמצא בדרך העולה לירושלים על כביש 1 שימש כמלון דרכים בתקופה העות’מאנית, בדרך הזו נערכו קרבות עזים במלחמת העצמאות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר– אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מאגר וסכר בית הזית – מאגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.