Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסנפיר הקטן – תופעת טבע ייחודית במכתש הגדול

המכתש הגדול ממוקם בנגב הצפוני והוא מוכר גם בשמו מכתש ירוחם. באזור המכתש הגדול, שמציג תופעת טבע גיאולוגית מיוחדת במינה, יש מסלולי טיול רבים שעוברים בין נופי המדבר הייחודיים. אחד מהם הוא מסלול הסנפיר הקטן שיוביל אתכם אל תצפית מרהיבה ביופייה שהיא מבין היפות בישראל.

את הטיול בסנפיר הקטן תוכלו לחוות במספר מסלולים שונים שדרגת הקושי שלהם שונה. אנחנו נתאר כאן את המסלול הקצר יותר שמוגדר כמסלול שמתאים למשפחות שמורגלות בהליכה. המסלול מתחיל בחניון החולות הצבעוניים ושם הוא גם מסתיים – המסלול מעגלי. את הטיול יוביל לנו סימון שבילים בצבע שחור בעליה אל פסגת ההר, ושביל ירוק ילווה אותנו בירידה חזרה – אפשרי גם לעשות את המסלול ההפך. במהלך הטיול תוכלו להתרשם מהנוף המדברי הפתוח שיתגלה אל מולכם, סלעי המדבר הייחודיים, ומקטע הטיפוס הייחודי שצורתו מזכירה סנפיר של כריש ומכאן גם שמו של המסלול.

בחניון החולות הצבעוניים יוכלו הילדים ליהנות מאטרקציה ייחודית של אבני חול וחולות בשלל צבעים. כדאי לכם להביא בקבוקונים קטנים ולאסוף למזכרת את החול שכמותו נדיר לראות באזורים אחרים בישראל. המסלול הזה הוא קצר יחסית, אורכו 1.5 ק”מ. המסלול מוגדר כמסלול קל, אך יש לקחת בחשבון מספר דברים: לאורך המסלול יש קטעי עליה תלולה וקטע אחד שבו יש שימוש בסולם יתדות.

לא מדובר במשהו אתגרי במיוחד אלא רק אלמנט לעזרה, ועבור הילדים הוא אטרקציה בפני עצמה. המסלול כולו חשוף לשמש ולכן אין לטייל בו בימים החמים או בשעות של עומס חום. לטעמנו מדובר במסלול ברמת קושי בינונית שמתאים למשפחות עם ילדים שמורגלים בהליכה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חולות צבעוניים המכתש הגדול – חניה וחניון לילה.

טיולים נוספים באיזור:

עין ירקעם – מעיין וגב מים בלב המדבר – עין ירקעם הוא מעיין שלאורך כל השנה הוא מלא במים, בקיץ מי המעיין מזינים אותו ובחורף השטפונות ממלאים את הגב. מדובר על גב ענקי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק בן גוריון בדימונה – אגם שמעון פרס – לצידה של העיר דימונה ישנו פארק גדול שבמרכזו אגם מלאכותי מרשים. פארק בן גוריון שופץ ושודרג וכיום הוא מהווה פינת טבע יפה ומטופחת לצידה של העיר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי ממשית – גן לאומי ממשית נמצא באזור הנגב, מספר קילומטרים מדימונה, על הכביש הראשי לאילת. הגן מציג שרידי עיר נבטית קדומה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גב ימין – גב ימין נמצא בערוצו של נחל ימין והוא אחד מיובליו של נחל חתירה, המוכר גם בשמו נחל ירקעם. גבי ימין מתמלאים לאחר הגשמים ויוצרים מסלול הליכה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק אגם ירוחם – במתחם הפארק הענק ישנה פינה יפהפייה עם סכר העובר מעל האגם. ביער יש מקומות ישיבה מסודרים לפיקניק, מדשאות, מתקני משחקים לילדים, שבילי אופניים, מתקני כושר ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי קבר בן גוריון – אחוזת הקבר המרשימה נפרסת על פני שטח גדול של כ-70 דונם שבקצהו מצוק ממנו נשקף נוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין עבדת – בפארק מספר מסלולי טיול בין נופים מרשימים של נווה מדבר, מפלי מים ובריכות באפיק נחל צין למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור בקעת צין – מבין התצפיות היפות והנוחות להגעה, יש כאן ספסל הצופה ישירות על נחל צין וכל האיזור הפרעי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מצפה ליפא גל – פארק חרותות הסלע – מסלולים קלים עם נוף עוצר נשימה ואטרקציה מיוחדת שתוכלו למצוא רק כאן באיזור. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.