Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך נוף יער בית קשת מסלולים ותצפיות: נוף התבור

יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם והוא יער מאוד מיוחד ויפה, תמצאו בו מגוון רחב של עצים שונים כמו אורן, ברוש ועצי ארז ואם תגיעו בתקופת הפריחה תוכלו להנות משלל פריחה צבעונית מקסימה לאורך כל דרך הנוף. דבר נוסף שתוכלו לפגוש לאורך הטיול שלכם בדרך נוף יער בית קשת זה את סימון שבילים מסלול “דרך הבשורה” עליה נפרט בהמשך. אל יער בית קשת ניתן להיכנס מאחת מבין 2 הכניסות – הצפונית ליד צומת גולני – לנקודה בוויז לחץ כאן והמזרחית מבית קשת – לנקודה בוויז לחץ כאן. 

הנסיעה בדרך נוף יער בית קשת היא נוחה ועבירה לכל רכב בימים רגילים, חשוב לציין שלאחר הגשמים חלק מהדרך יכולה להפוך להיות בוצית ולכן לא מומלץ עם רכב פרטי. הדרך שלנו מסומנת בסימון שבילים ירוק, קק”ל שמתחזקת מדהים את היער דאגה לסימון ושילוט שמלווה אותנו לאורך כל הטיול. את המסלול נתחיל בסמוך למחנה שמשון שנמצא ליד צומת גולני – תוכלו לרשום בוויז: מחנה שמשון – חניה ואז תראו את השלט כניסה ליער בית קשת בצד ימין שלכם או ללחוץ כאן לנקודת וויז. (ישנה אפשרות גם לרשום בוויז יער בית קשת אבל יש לא מעט כניסות וזה יכול להטעות – פירטנו למעלה כולל קישור לוויז לכל אחת מהכניסות).

רגע לפני שנתחיל זוכרים בהתחלה שציינו על דרך הבשורה? אז כבר בקרוב תוכלו לפגוש את הסימון של דרך זו: אבני בזלת המושחלות על עמוד מתחת אחת על השנייה ועליהם יש סמל עוגן עם הכיתוב: THE GOSPEL TRAIL  – דרך הבשורה. דרך הבשורה היא נתיב רגלי שאורכו 65 ק”מ והוא מתחיל בהר הקפיצה, דרך יער בית קשת, עובר דרך קרני חיטין לכיוון הכנרת ומסתיים בסופו של דבר בכפר נחום. הדרך עוברת בין אתרים קדושים לנצרות ויש המכנים את המסלול הזה בשם נוסף: שביל ישו. למי מכם שמעוניין להכיר עוד את הדרך הזו מוזמן לאתר הרישמי.

לאחר שפנינו ימינה אל כביש עפר המוביל אותנו אל דרך נוף בסימון ירוק ניסע עם הכביש שמתחיל לטפס מעלה, ממש בכניסה כמה מאות מטרים לאחר השלט הראשי תוכלו להגיע אל חניון יום ששמו מלכת הולנד – כאן תמצאו שולחנות פיקניק אל מול נוף טורען וכביש 77. נמשיך מכאן בנסיעה בדרך הנוף ונעבור שטחי חקלאות ונוף יער הנוצרים האוונגליסטים בבלגיה עד להגעה לשילוט המפנה אותנו לפנות ימינה לכיוון הר הדבורה או חזרה לצומת גולני. לאחר נסיעה של 2 ק”מ בתוך יער מדהים וצבעוני נגיע אל חניון בית היערן. חניון גדול ובו יש מספר רב של שולחנות פיקניק ואם אתם ברי מזל תפגשו גם את הפרות שכאן.

שביל מצפור בית היערן

מכאן יש לנו אפשרות להחנות את הרכב בסמוך לבית היערן ולצאת לשביל מצפור בית היערן. מדובר על מסלול נגיש במלואו והוא יורד עד למצפור ועולה חזרה. השביל אורכו כ 700 מטר הלוך וחזור, הוא מעגלי ובסופו יש את התצפית ממנה נוכל לצפות לכיוון דרום מזרח אל עבר גבעת המורה, התבור, הגלבוע, רמת כוכב, רמת יבניאל ועוד. במקום יש שילוט המסביר על תופעת “יער פארק”: עצי אלון התבור יוצרים תצורת צומח בשם “יער פארק”. מדובר על יער פתוח בו צומחים העצים במרווחים גדולים אחד מהשני, זה מה שמאפשר את התפתחותם של מינים עשבוניים חד שנתיים הפורחים בשלל צבעים בחורף באביב.

מצפור בית היערן גם הוא נגיש ויש בו שולחנות פיקניק למי מכם שרוצה לעשות פיקניק אל מול הנוף המדהים שכאן. בנוסף ישנה רחבה שנראית כמו אמפיתאטרון קטן אל מול הנוף. מכאן ממשיכים הלאה אל דרך הנוף והיעד הבא. לאחר נסיעה של 3 ק”מ מחניון בית היערן נוכל להגיע אל נקודת התצפית הבאה מצפור אלוני בית קשת. למרגלות המצפור משתרע יער אלוני בית קשת, אחד מגושי היערות היפים של אלון התבור בישראל. עצרו ותהנו מהנוף שכאן. מהמצפור ממשיכה הדרך עם עיקול חד ועוברת דרך נחל השבעה. כאן קק”ל נטעה עצי ארז והנחל נקרא על שם שבעה חברי קיבוץ בית קשת שנפלו בימי מלחמת העצמאות. סעו כאן לאט ותהנו מצבעי העצים והדרך כי היא כל כך יפה!! עוד כמה דקות נסיעה ואנחנו מגיעים לחניון אלון הקשיש. חניון פיקניקים יומי ובו יש מספר נקודות עניין ששווה להכיר:

האלון הקשיש ושביל הטרשים

האלון הקשיש כונה מפי תושבי האזור “מל אן פאקיר” אלון התבור של הקדוש. העץ שניצב על תוואי הדרך העתיקה “דרך אל חוורנה” דרך החורן אשר שימשה בסיס להובלת סחורה מהחורן שבסוריה אל עכו. עץ גדול מאוד מוקף סביבה ספסלי אבן. מהאלון הקשיש יוצא שביל קצר, לא נגיש, שמטפס כ 50 מטר במעלה המדרון אל קבוצת טרשים בולטים – זהו שביל הטרשים. מדובר על סלעי דולומיט וניתן לראות כאן את תהליך הבלייה הכימית של הסלעים. מסלול מושלם למי מכם שאוהב הרפתקאות. קצר וקולע.

אל מול האלון הקשיש תוכלו לטפס למסלול המוביל אתכם אל תל גובל, התל מזוהה עם העיר המקראית אזנות תבור שציינה את גבול שבט נפתלי ושבט יששכר. בחפירות ארכיאולוגיות שנעשו כאן מצאו ממצאים מהתקופה הישראלית ומהתקופה הרומית. מאלון הקשיש נמשיך בדרך נוסף ובמהרה אנחנו מגיעים אל צומת דרכים: אם נפנה ימינה נוכל להמשיך לכיוון הר דבורה, לעצור במצפור התבור אם נמשיך ישר נוכל להגיע אל בית קשת וזאת היציאה המזרחית של דרך נוף יער בית קשת.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

יער לביא צומת גולני – קרן קיימת לישראל – ממזרח למחלף גולני ניטע על ידי קק”ל יער לביא על שם היישוב היהודי לביא שהיה כאן בתקופות המשנה והתלמוד. ביער ישנם חניונים יום שונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין קאזאן עין חיזר – מעיין בכפר כמא אל מול נופי הר התבור – עין קאזאן הוא מעיין נביעה טבעית הנאגר לתוך בריכה מסודרת שעומקה המירבי כ-60 ס”מ. בשנים האחרונות המקום עבר שיפוץ מדהים והפך ליעד אטרקטיבי למטיילים וחובבי מעיינות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מעיין בשביל החמישה ועין שרונה – 2 מעיינות קרובים מאוד אל עין קאזאן במרחק נסיעה קצר, מעיינות קטנים, יפים ואינטימים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נופארק – הפארק העירוני בנוף הגליל – במהלך שנת 2021 נפתח הפארק העירוני של נוף הגליל – נופארק. מדובר בפארק ענק עם מרחבים גדולים שמטרתו להוות אטרקציה ואתר פנאי לבילוי עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר הקפיצה – בכניסה לעיר נצרת עומד לו הר עם תצפית עוצרת נשימה על כל העמק – למידע מלא על המקום ועל מסלול ההליכה לחצו כאן. 

הר התבור – מראש פסגת הר תבור נמצא מסלול מעגלי הסובב את פסגת ההר, ממנו אפשר לקבל נקודת תצפית עוצרת נשימה על כל האיזור. המסלול נמצא בראש ההר לצד מנזר השתקנים – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע אירוס נצרתי – נצרת עלית נוף הגליל – שביל קצר, נגיש שיוביל אתכם לטיול פריחה ובו תוכלו לראות בעונת הפריחה את האירוס הנצרתי פרח שנמצא בסכנת הכחדה והוא פרח נדיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עיינות ציפורי – מעיין צלול ומרענן שכדאי לכם להכיר – את נחל ציפורי מזינים שלושה מעיינות: עין יבקע, מעיינות יפתחאל ועיינות ציפורי. בין כביש 79 למושב ציפורי תוכלו למצוא את עיינות ציפורי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.