Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגלריה הירוקה פארק דינה – ארסוף קדם

הגלריה הירוקה בפארק דינה היא גלריה של פסלי חוץ שנמצאת בשדות של ארסוף הישנה שנקראת ארסוף קדם. למי מכם שנוסע בכביש 2 באיזור געש יכול לראות בצד המערבי מספר פסלים בולטים העשויים מעץ, אדמה, פסולת ועוד. הפארק קיבל את שמו “פארק דינה” לזכרה של דינה מנהיים ז”ל 1951-2006. הגלריה הירוקה הוקמה על ידי Green Gallery ותושבי המקום והיא נמצאת בשטחי השדות של ארסוף קדם, כאן יש עבודות אומנות של אמנים שונים מישראל ומחו”ל. פסלי האומנות שכאן הן זמניות ומתכלות ולכן הן מפנות מקום לעבודות חדשות כל פעם. מה שהופך את פארק דינה למקום ששווה לחזור אליו כל הזמן להנות מפיסול ואומנות מתחדשת.

גן הפסלים ארסוף

בחלק מהגלריה הירוקה בארסוף קדם יש גם גן פסלים ופארק גינון אורגני. בתוך הפארק יש אוסף פרטי של עצי פרי ונוי. תוכלו לראות כאן למעלה מ 40 סוגי עצי פרי. העצים מושכים לכאן את הציפורים העונתיות שמגיעות כאן. בנוסף יש כאן גם אוסף קבוע של פסלי אבן של טניה פרמינגר. המיזם הוא של משפחת מנהיים. הגלריה הירוקה בארסוף קדם משתנה לפי כל עונה בשנה, בקיץ כאשר הצמחייה כאן נמוכה אפשר להיחשף לחלקים מהפסלים שלא רואים כאן בחורף ובאביב כאשר הצמחייה גבוהה יותר.

מטרת בניית הגלריה היא לקשר בין אומנות מהטבע והאדם והיא לגמרי עושה את העבודה. הגלריה הירוקה פתוחה 24/7 והיא מתוחזקת היטב. צריך לקחת בחשבון שאפשר להסתובב עם כאן עגלת תינוק על גבי כביש הגישה עליו נוסעות גם מכוניות, לשאר השטח מומלץ להגיע עם מנשא. למי מכם שמעוניין לצאת כאן לסיורים מודרכים על ידי דני מנהיים ניתן לתאם בטלפון: 052-3525366. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: הגלריה הירוקה – פארק דינה.

ההיסטוריה של ארסוף קדם

קורט מנהריים ממשפחתה של דינה הגיע לכאן בשנות ה 30 מגרמניה ורכש את האדמות שכאן. אי שם בשנות ה 40 אחרי שעוד כמה אנשים רכשו גם הם שטחים הפך המקום לשכונה וקיבל את השם “שכונת ארסוף”. כאשר הוקמה המועצה האזורית חוף השרון לאחר קום המדינה אנשיה מנעו את הפיכת השכונה ליישוב ולכן אז הם היו שייכים לרשפון. בשנת ה 90 המאוחרות קבע בג”ץ כי יש לחבר את השכונה לשירותים בסיסיים כמו חשמל, מים, דואר וכדומה. כאשר הקימו את שכונת היוקרה ארסוף קיבלה השכונה את שמה המלא: “ארסוף קדם” ולמעשה עד היום המקום לא מופיע במפה ולא מוכר על ידי מינהל מקרקעי ישראל. המקום נחשב לשמורת טבע מה שהופך אותו לאיזור שבו לא ניתן לבנות לצורך הרחבת המקום. בארסוף קדם כיום יש קרוב ל 100 אנשים שחיים בכ 40 יחידות דיור.

טיול במצוק ארסוף קדם

גן לאומי חוף השרון נפרס לאורך קו החוף מגעש, מחלף שפיים ועד לחוף ארסוף קדם ומצוק הכורכר שנישא לגובה של כמה עשרות מטרים ועובר בסמוך לחוף הים. המסלול במצוק ארסוף קדם מציע מסלול מעגלי, חשוף לשמש, במחשופי הכורכר, בין הצמחייה והחי בגן לאומי חוף השרון. יש כאן מספר נקודות תצפית לכיוון הים מה שהופך את המסלול לעוצמתי יותר ובתקופת הפריחה תוכלו להנות כאן מפריחת אירוס הארגמן.

המסלול המוצע הוא מסלול מעגלי, אורכו המלא כ 2.5 ק”מ אך ניתן לטייל בצורה חופשית בין מגוון השבילים שיש כאן על רכס הכורכר. חשוב לציין כי בשנים האחרונות בעקבות מאבק של “שומרי המצוק” קהילת מתנדבים מקומיים יחד עם עוד גופים נוספים דואגים לשמר את רכס הכורכר שכאן. יש שילוט המקבל את פני המטיילים, הותקנו גדרות המונעים אפשרות של כניסת רכבים לרכס ונבנו שלל פינות חמד לעצירות ביניים. מצוק ארסוף קדם נמצא מערבית לגלריה הירוקה – פארק דינה. שביל ישראל עובר בין מצוק ארסוף קדם לבין הגלריה הירוקה. למידע מלא לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן לאומי אפולוניה | תל ארשף – רשות הטבע והגנים – גן לאומי אפולוניה היא עיר נמל קדומה הנמצאת על רכס כורכר באזור חוף השרון, בסמוך להרצליה. מדובר באתר ארכיאולוגי מרשים המציג כיצד נראו החיים באזור השרון לפני שנים רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אקו פארק אפולוניה – בחופה הצפוני של העיר הרצליה, ליד שכונת נוף ים, נמצא אקו פארק אפולוניה – ריאה ירוקה בלב העיר, שטח טבעי עשיר בחיות בר, תל ארכאולוגי עם שרידים מרשימים של גתות ופסיפסים מלפני 1,500 שנה וערכי טבע נדירים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע בני ציון – בלב השרון נמצאת לה שמורת טבע קטנה שכוללת שתי גבעות כורכר של קרקע חמרה ושמה שמורת טבע בני ציון. בין ינואר למרץ יש כאן פריחה מרשימה שאסור לפספס. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות התוכים בכפר הס – עצירה קצרה להתרעננות הכוללת חיות ופיקניק קצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערות אפקה – מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל חדרה – טיילת הליכה מונגשת לעגלות עם מזרקות מים ושעשועים לילדים. אזור מושלם לבילוי ולפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.