Skip to content
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל ראש פינה: טיול לאורך הנחל הזורם

נחל ראש פינה הוא פנינת טבע מקסימה שנסתרת לה בתוך המושבה ראש פינה, ומספקת לנו אופציה נהדרת לטיול קל בטבע בנוף מקסים. שמורת הטבע נחל ראש פינה נמצאת בחלקה העליון של המושבה (מעט אחרי הכניסה לבית הקברות המקומי) ומשם יוצא מסלול הליכה שעובר לאורכו של הנחל הזורם בכל ימות השנה. בימי החורף הגשומים הזרימה מתחזקת משמעותית ויוצרת לנו מקום נהדר לחוות בו את יופי הזרימה. בחודשי נובמבר – ינואר תוכלו למצוא כאן את פריחת החלמונית ובתקופת ט”ו בשבט המקום מתמלא בשקדיות ופריחה רבה.

מסלול קווי מצריך 2 רכבים

מסלול קווי המתחיל את דרכו בצפת ויורד עד לנקודת הסיום במושבה ראש פינה. אורכו המלא של המסלול כ 3.7 ק”מ במגמת ירידה על סימון שבילים שחור לאורך כל הדרך. המסלול הזה מצריך 2 רכבים: כדי להגיע לנקודת התחלה של המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. הוויז יקח אתכם  כ200 מטרים צפונה ממפגש הרחובות ברקת וספיר בצפת. כדי להגיע לנקודת סיום המסלול עם הרכב שני מחנים בוויז: נחל ראש פינה מחוז צפון.

מסלול מעגלי  חלמוניות עמוקה

מסלול מעגלי חלמוניות עמוקה שאורכו המלא עומד על כ 3 ק”מ. מתחיל בסימון שבילים שחור עליו צועדים כ 1.3 ק”מ, פונה ימינה וממשיך לירוק עליו צועדים כקילומטר 1 ופונה ימינה לסימון שבילים כחול עליו צועדים כ 500 מטרים עד להגעה לתחילת המסלול משם חוזרים לסימון שבילים שחור שמוביל אותנו לחזרה לרכב. כדי להגיע לנקודת סיום המסלול עם הרכב שני מחנים בוויז: נחל ראש פינה מחוז צפון.

סיפור דרך מסלול מעגלי

אנחנו מתחילים לצעוד במסלול השחור ואחרי הליכה של כמה עשרות מטרים מפיצול המסלול הגענו אל “הזולה של בן” – בריכה מלבנית שהוקמה לזכרו של בן אורן מראש פינה ע”י הוריו עקיבא ונגה. בימי הקיץ החמים אל תחששו להיכנס למים הקרירים ולהתרענן ובחורף תגלו כאן זרימה מרשימה. אפשר לשבת סביב הבריכה לפיקניק או פק”ל קפה וליהנות מיופייה.

לאחר מכן ממשיכים לעלות במקביל לתוואי הנחל עד שהגענו לעצירה השנייה שלנו ב: עין כדן – מבנה אבן שתקרתו היא בצורת כיפה ובתוכו נמצא המעיין. לא ניתן להיכנס אל המעיין כיוון שהמבנה נעול בסיבות בטיחותיות. משם ממשיכים מעלה עד לעצירה השלישית שלנו – עין פינה. מעיין גדול יותר מהקודם שנמצא בדיוק בצומת השבילים שחור-אדום. גם עין פינה נמצא בתוך מבנה אבן ישן ממנו יוצאים מי המעיין וגם הוא סגור בגלל סיבות בטיחותיות. אם תחליטו לפנות כאן שמאלה עם סימון שבילים אדום בסופו של דבר תגיעו חזרה אל הצד הדרומי של ראש פינה.

משם נמשיך במעלה השביל ונגיע אל עין גיא אוני, מבנה אבן בדומה למבנים האחרים שפגשנו גם כאן ישנו מעיין שפורץ מהמבנה. מכאן עוד כמה מאות מטרים בודדים והגענו אל צומת שבילים שחור ירוק. למי מכם שרוצה להמשיך את המסלול המלא עד לצפת ממשיך במסלול השחור, מי שרוצה מסלול מעגלי יפנה ימינה עם הירוק ונכנס למסלול עם תצפיות נוף על המסלול אותו הלכנו ופריחה מרשימה בעונה. לאחר קילומטר הליכה נגיע אל פיצול שבילים ירוק כחול שבו נפנה בכחול שיוביל אותנו אל סימון שבילים שחור שיחזיר אותנו לרכב.

כמה דברים חשובים בנוגע למסלול

המסלול הוא ברובו בעלייה, לא קשה מדי אך כדאי לקחת את זה בחשבון. אנחנו נמליץ להצטייד במקלות הליכה שמאוד יעזרו לכם לצלוח את המסלול בקלות. איזור החנייה של הרכבים הוא בצמוד לבתי התושבים שגרים באיזור לכן אנא שמרו על השקט, הפרטיות וכמובן על הניקיון. דבר אחרון – בימי החורף הגשומים זרימת המים גולשת אל מסלול ההליכה וייתכן בוץ אז מומלץ להגיע עם מגפיים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: נחל ראש פינה ראש פינה מחוז הצפון.

הנה עוד כמה הצעות לטיול באיזור:

טיול במושבה ראש פינה וביקור במצפה נמרוד – בראש פינה המיוחדת תוכלו לטייל בין הסמטאות הציוריות ולהגיע עד מצפה נמרוד שמספק תצפית יפהפייה. למידע נוסף לחצו כאן.

דרך אוצרות כחל – לצאת למסלול הליכה באורך 2 ק”מ העובר בין תצפיות מרהיבות על מצוקי נחל עמוד, הרי הגליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת עמי – טיול מושלם כשנהר הירדן זורם לצידנו, המסלול הוא נגיש, ההליכה בו נוחה והוא מתאים לטיול עם עגלות לכל אורכו. למידע נוסף לחצו כאן.

שמורת הטבע עין תאו – שמורת הטבע עין תאו או בשמה הנוסף עין ג’וחלה היא שמורה מוכרזת שנמצאת בעמק החולה והיא מקבלת את מימיה הישר ממעיין העתק הנובע למרגלות הרי הנפתלי בתוך מערה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עמק החולה  -רבים מהמטיילים מתבלבלים וחושבים כי השמורה היא האגמון. אז אל – מדובר על 2 מקומות נפרדים כאשר לדעתנו השמורה הרבה יותר יפה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל חצור – תל חצור הוא אתר מורשת עולמית המציג שרידים של עיר כנענית קדומה והוא נמצא באזור עמק החולה. מדובר בתל הגדול ביותר בארץ מבחינת שטחו ובתקופה הכנענית הייתה זו אחת הערים המאוכלסות ביותר בארץ ישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגמון החולה אגמון החולה הוא פארק צפרות שנמצא בעמק החולה. הפארק משמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים והוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. מדי שנה עוברים בפארק למעלה מ 500 מיליון עופות וציפורים. הפארק מתפרס על פני שטח גדול של כ-9 ק”מ ולכן ההתניידות בו היא בד”כ לא רגלית (אם אתם ממש רוצים, אף אחד לא יעצור אתכם). בכניסה לפארק ישנה עמדה להשכרת אופניים או רכבלים חשמליים שישמשו אתכם לטיול חוויתי ועצירה בתחנות שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין דיבשה  – מסלול עין דיבשה נמצא בין עמק החולה למרגלות הגולן. הוא אחד המסלולים הפחות מוכרים וגם אנחנו גילינו אותו ממש במקרה. מדובר במסלול פשוט מאוד וקצרצר של הליכה בתוך זרם מים רדוד מאוד ונעים, במיוחד בימים חמים למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.