Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל סובב הר גילון

שביל סובב הר גילון הוקם כיוזמה של תושבי יישוב הר צורית וגילון. השביל עובר בין נקודות תצפית עוצרות נשימה, חורשות קק”ל וכרמי זיתים. מדובר על מסלול שמיועד להולכי רגל ולסינגל אופניים ואורכו 12.5 ק”מ, לצלוח את כולו בהליכה לוקח סביב ה 5 שעות וגולת הכותרת שלו היא הנופים שנשקפים ממנו. כדי לשמור על ביטחון המטיילים בעת הקמת השביל הוחלט שרוכבי האופניים ירכבו עם כיוון השעון על פי השילוט המסומן צהוב ואילו הולכי הרגל ילכו נגד כיוון השעון על פי השילוט הכחול. יש לקחת בחשבון שרוב המסלול חשוף לשמש והוא מתאים למיטיבי לכת בלבד. 

לאורך הטיול יש מספר אפשרויות לקצר את המסלול. מומלץ להתחיל את הטיול לצד מיצפורית – נקודת תצפית ובה יש לוח הסבר על התצפית הנשקפת מכאן ובה רואים את: כרמיאל, הר כמון, בקעת בית הכרם, בקעת מגד, סכנין, הר עצמון ורכס הר שכניה. מנקודת התצפית הזו ממשיכים על פי הסימון הכחול ולאחר הליכה של כ-300 מטרים מגיעים לעץ חרוב גדול. מעץ החרוב יוצא שביל טיול נוסף המסומן בסימון שבילים אדום, זה הוא שביל ילדי צורית שעובר לצד צניר מיוחד ונוף עוצר נשימה של הסביבה – למידע מלא על מסלול שביל ילדי צורית לחצו כאן.

מעץ החרוב נמשיך בסימון שבילים כחול. אם תגיעו לכאן בתקופת הפריחה תוכלו ליהנות מפריחה מגוונת ומפריחה של סחלבים מרשימים. השביל ממשיך סביב בית הספר “הר גילון”, אל כיוון צפון הר גילון עד למצפה מיכל וחוזר חזרה מצידו הדרומי עד החזרה אל מצפור צורית. למי מכם שרוצה לקצר את השביל יכול לצאת ממנו לצד בית הספר “הר גילון” או לצד “מצפה מיכל”. מומלץ להצטייד באפליקצית ניווט שתעזור לכם לצלוח את השביל. מי מכם שמחפש לעשות פיקניק ישנו חניון בכניסה לגילון בשם חניון שגור – למידע על חניון שגור ודרכי הגעה לחצו כאן. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת התחלה. הוויז יוביל אתכם אל הכיכר בין רחובות התמר והכלנית, משם ישנו שביל אספלט המטפס לכיוון מצפור ציפורית משם ניתן להתחיל את המסלול. למי מכם שרוצה ניתן להתחיל את המסלול גם במצפור מיכל – למידע מלא על מצפור מיכל לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

פארק גורן – פארק המשלב מספר רב של מסלולי הליכה ותצפיות עוצרות נשימה – למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
מיי בייבי ירכא – מחפשים משחקיה סגורה לימי החורף או הקיץ החמים? בטוח הילדים ייהנו כאן וגם אתם באחת המשחקיות הגדולות של הצפון – למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
תל יודפת ויער הקופים – בתל יודפת אפשר לצאת לטיול קצר סובב התל, לצד נוף הר עצמון והסביבה. התל נמצא בסמוך לאטרקצייה המבוקשת של יער הקופים שאפשר לשלב. למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 

פארק אדמית ומערת הקשת – תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – מסלול הליכה המתאים לכל המשפחה לצד תופעת טבע ייחודית של האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם ואנדרטת שיירת יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר העתיק – למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – החוף הכי יפה בצפון הארץ, מים כחולים שקופים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצודת מונפורט ונחל כזיב – ממצודת מונפורט המיוחדת אפשר לצאת לטיול בנחל כזיב הארוך, במספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – מגוון מסלולי טיול ביער חניתה וסיפור חומה ומגדל במרכזו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו ליהנות מחוויית הרכבל והנקרות המיוחדים שהם תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.