Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל החורש בשתולה

סביב המושב שתולה שנמצא בגליל המערבי בצמוד לגבול ישראל לבנון נמצא שביל החורש. שביל החורש הוא שביל שנפרץ על ידי קק”ל בשיתוף עם המועצה האזורית והוא עובר בתוך חורש ים תיכוני, פינות פיקניק ונקודות עניין. שביל החורש מציע מספר אפשרויות טיול החל ממסלולים מעגלים או קווים.

מסלול ראשון קווי אל הוטת רהב, לתצפית וחזרה

מסלול הליכה שאורכו קילומטר אחד אותו מתחילים מכביש 8993 בסימון שבילים אדום בסמוך לגדר הבקר – הלוך חזור. זכרו – לאורך כל המסלול יש לדאוג לסגור את שער הבקר. כבר בתחילת המסלול נכנסים אל תוך חורש ים תיכוני מוצל שאחרי הגשם הופך לקסום. לאחר הליכה של כ 300 מטרים נגיע אל “הוטת רהב” – הוטה היא תופעה גאולוגית שבה נוצר בור עמוק מאוד בסלע – נוצר כתוצאה מהמסת אבן הגיר על ידי מי הגשמים. הוטת רהב היא לוע האדמה העמוק ביותר בישראל! ההוטה קיבלה את שמה על שם ההר הסמוך הר רהב. מההוטה הולכים עד לצומת שבילים – אדום שחור ופונים בשחור כ 250 מטר עד שמגיעים לנקודת תצפית על נוף הגליל הפתוח: מכאן אפשר לראות את זרעית, פסוטה, מעלות, רכס ינוח, חורפיש, בית ז’אן, הרי מירון, שתולה, חניתה ועד לים התיכון ורכס הנקרה. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

מסלול שני קווי אל הוטת רהב, לתצפית וסיום בשתולה

מסלול הליכה שאורכו 1.1 ק”מ אותו מתחילים מכביש 8993 בסימון שבילים אדום בסמוך לגדר הבקר ממש כמו המסלול הראשון במתואר למעלה ומסתיים בגדר ההיקפית של מושב שתולה – מסלול זה מצריך הקפצת רכבים. אורכו של המקטע בסימון שבילים אדום הוא כ 300 לאחר מכן ממשיכים לסימון שבילים שחור. אורכו של המקטע השחור כ 700 מטרים עד להגעה לסיום המסלול בגדר ההיקפית של מושב שתולה. מסלול זה מצריך הקפצת רכבים לנקודת סיום. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. כדי להגיע לסיום המסלול להקפצת הרכב השני תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

מסלול שלישי קווי אל נחל בצת עליון עד לחניון הסרנים

מסלול הליכה שאורכו המלא 2 ק”מ אותו מתחילים בגדר ההיקפית של מושב שתולה והוא מסתיים בחניון הסרנים. השביל מתחיל עם סימון שבילים שחור היורד לכיוון תוואי נחל בצת עליון, הולכים כ 120 מטרים עד לצומת שבילים שחור כחול. כאן נפנה ימינה עם הכחול ונכנס אל תוך החורש ים תיכוני מדהים! כאן תוכלו למצוא צל רב ואחרי הגשמים פטריות, פריחה, טחב ועוד הפתעות של יער מכושף.

על השביל הכחול נצעד כ 700 מטרים עד להגעה לעיקול כביש 8994 המוביל למושב בשתולה. יש לא מעט מטיילים שבוחרים לסיים את המסלול כאן אך בגלל שאין כאן מקום נוח ובטיחותי להשאיר את הרכב לא מומלץ. מומלץ להמשיך עד לחניון הסרנים – חוצים את הכביש בזהירות וממשיכים עם השביל הכחול עד לחניון הסרנים. כדי להגיע לתחילת המסלול להקפצת הרכב השני תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון נו”י הסרנים.

חניון הסרנים – חניון נו”י

חניון פיקניק יומי של קק”ל שמוקדש לזכרם של שני חיילים צה”ל ניר זהבי ויפתח עין. החניון נקרא גם חניון נו”י ראשי התיבות של שמם ניר ויפתח. שני החיילים נפלו בשנת 1978 במבצע “שלכת” על אדמת לבנון. החניון מסודר, מטופח, עם שולחנות פיקניק, אנדרטה לזכרם המספרת את סיפור נפילתם, שעון שמש, מתקני שעשועים לילדים ומלא מלא עצי אורן גבוהים ומרשימים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון נו”י הסרנים.

טיפ – אל תפספסו את פרויקט קירות מדברים

אם כבר הגעתם הנה תעשו עצירה בקירות מדברים. קירות מדברים הוא פרויקט ענק ומיוחד מאוד של יצירת אמנות בצורת ציורי גרפיטי על החומה המגנה שלנו בגבול הצפון, בחלקו המזרחי של הישוב שתולה. למי שלא מכיר נספר שבגבול הצפוני של ישראל הוקמה חומת בטון בגובה של 4 מטרים ואורכה כ-200 מטר במטרה להגן על הגבול. החומה נמצאת בסמוך למקום חטיפתם של אודי גולדווסר ז”ל ואלדד רגב ז”ל, אותה חטיפה שהחלה את מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. למידע מפורט על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מסלול הליכה נחל בצת – מבין האיזורים היפים שיש לגליל המערבי להציע, קרוב מאוד לגבול לבנון והמסלול ברובו מוצל ואפילו יש בו מים – ברוכים הבאים לנחל שרך בצת. המסלולים שאנחנו נמליץ כאן מיד הם מסלולים המתאימים לכל המשפחה עם מנשאים בלבד. 2 סוגי מסלולים: מסלולים מעגלים ומסלול קווי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק גורןבלב הגליל המערבי מעל לנחל כזיב תוכלו למצוא את אחד מהמקומות המקסימים שיש לאיזור להציע – פארק גורן. הפארק שגודלו כ 2,000 דונם מציע בתוכו מגוון רחב של מסלולי טיול, נופים עוצרי נשימה ובעיקר חניוני יום/לילה לפיקניקים ולינה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצודת מונפורט נחל כזיב – נחל כזיב הוא בין הארוכים והיפים באזור הגליל, תחילתו במרומי הגליל וסופו באכזיב. אורכו כמה עשרות ק”מ והוא זורם בכל ימות השנה. מפאת אורכו המרשים אפשר לטייל בו במסלולים רבים, באזורים שונים, וברמות קושי מגוונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר אדיר – בסמוך ליישובים סאסא, מתת וחורפיש תוכלו להגיע אל הר אדיר או בשמו הערבי ג’בל עדתיר והוא חלק משמורת הר מירון שבגליל העליון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הפיסגה – הר מירון – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים שיש לאיזור גליל עליון להציע. למעשה אם אתם מחפשים מקום עם נוף פנורמי אמיתי, שביל הפסדה בהר מירון מספק את זה ובגדול. מסלול מעגלי באורך של כ 1.5 ק”מ, הליכה שמתאימה לכל המשפחה וליד מגרש החנייה יש שולחנות פיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.