Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרויקט קירות מדברים בשתולה

קירות מדברים הוא פרויקט ענק ומיוחד מאוד של יצירת אמנות בצורת ציורי גרפיטי על החומה המגנה שלנו בגבול הצפון, בחלקו המזרחי של הישוב שתולה. למי שלא מכיר נספר שבגבול הצפוני של ישראל הוקמה חומת בטון בגובה של 4 מטרים ואורכה כ-200 מטר במטרה להגן על הגבול. החומה נמצאת בסמוך למקום חטיפתם של אודי גולדווסר ז”ל ואלדד רגב ז”ל, אותה חטיפה שהחלה את מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. 

מדובר בפרויקט שבאמצעותו הפכה החומה המאיימת למיצג ענק שמטרתו להעביר מסרים חיוביים ובטחון לתושבי הישוב. אם עד היום לא יצא לכם להכיר ולבקר במקום המיוחד הזה, אנחנו מאוד ממליצות להמשיך לקרוא כדי להכיר את הסיפור מאחורי המקום ובהמשך גם להגיע לבקר בישוב שתולה כדי לראות את החומה. 

את פרויקט קירות מדברים יזמה מירב עוזיאל, תושבת המקום. מירב היא בת למשפחה שכולה ומטפלת רגשית בתחום החוסן שהחליטה לקחת את הידע שלה צעד אחד קדימה ולהביא תחושה של חוסן לקהילה כולה. לאחר שהיא קיבלה את הסכמת המועצה האזורית מעלה יוסף, היא יצרה קשר עם ארגון ARTISTS 4 ISRAEL המיוחד. בארגון לוקחים חלק אמנים מוכשרים ומפורסמים מאוד מכל רחבי העולם שמאמינים בכוחה של אומנות ליצור שינוי.

מירב פנתה אל מספר משפחות שכולות וביחד עם תושבי וילדי הקהילה הם השקיעו מחשבה רבה ברעיונות ובמסרים שהם רוצים להעביר. הרעיון המרכזי היה ליצור תחושה של בטחון ולהפחית את תחושת הפחד מהחומה המאיימת המגנה עלינו מארץ אוייב שמאחוריה. היום, כמסתכלים על החומה המקושטת, מתמקדים בעיקר באומנות המיוחדת ובציורים וההתעסקות בפחד פוחתת משמעותית.

התושבים העבירו את העקרונות החשובים לאמנים המוכשרים, והם המירו את הרעיונות ליצירות המדהימות שניתן לראות היום על החומה. דבר שהיה מאוד חשוב בתהליך הוא להימנע מהעברה של מסרים פוליטיים על גבי החומה. ניתן דוגמא קטנה כדי להמחיש את האומנות: על החומה מצויירים פרחי לוטם רבים. הלוטם הוא פרח שפורח לאחר שריפות ולכן אם נגיע למקומות בהם היתה שריפה, נבחין בפריחה מאסיבית של הפרח. הציור של פרחי הלוטם על החומה מסמל את ההתחדשות והנצחון של מדינת ישראל לאחר מלחמות. 

לצערנו במקום עדיין לא הוצב הסבר מפורט וראוי אבל מאחורי החומה יש עוד המון סיפורים מעניינים שכדאי להכיר. אם אתם רוצים להמשיך לשמוע לעומק על הסיפור שמאחורי המקום המיוחד הזה ולהבין את המשמעות של כל יצירות האמנות שיש על החומה אתם מוזמנים לפנות אל מירב, תושבת הישוב ויוזמת הפרויקט. מירב מוציאה סיורים מודרכים אל החומה וניתן לפנות אליה בטלפון 052-6538187.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “שתולה”, סעו דרך כביש 8922 לבאים מכיוון מערב או בכביש 8933 לביא מכיוון מזרח. אל תורידו את העיינים מהנוף כי יש לכל אורך הדרך נוף עוצר נשימה! פנו לכביש 8944 המוביל אל שתולה. בכניסה למושב סעו ישר עד להגעה לצומת T בה תפנו שמאלה לכיוון הגבול – שם כבר תראו את החומה עם הגרפיטי.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שביל החורש בשתולה – סביב המושב שתולה שנמצא בגליל המערבי בצמוד לגבול ישראל לבנון נמצא שביל החורש. השביל עובר בתוך חורש ים תיכוני, פינות פיקניק ונקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול הליכה נחל בצת – מבין האיזורים היפים שיש לגליל המערבי להציע, קרוב מאוד לגבול לבנון והמסלול ברובו מוצל ואפילו יש בו מים – ברוכים הבאים לנחל שרך בצת. המסלולים שאנחנו נמליץ כאן מיד הם מסלולים המתאימים לכל המשפחה עם מנשאים בלבד. 2 סוגי מסלולים: מסלולים מעגלים ומסלול קווי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק גורןבלב הגליל המערבי מעל לנחל כזיב תוכלו למצוא את אחד מהמקומות המקסימים שיש לאיזור להציע – פארק גורן. הפארק שגודלו כ 2,000 דונם מציע בתוכו מגוון רחב של מסלולי טיול, נופים עוצרי נשימה ובעיקר חניוני יום/לילה לפיקניקים ולינה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצודת מונפורט נחל כזיב – נחל כזיב הוא בין הארוכים והיפים באזור הגליל, תחילתו במרומי הגליל וסופו באכזיב. אורכו כמה עשרות ק”מ והוא זורם בכל ימות השנה. מפאת אורכו המרשים אפשר לטייל בו במסלולים רבים, באזורים שונים, וברמות קושי מגוונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר אדיר – בסמוך ליישובים סאסא, מתת וחורפיש תוכלו להגיע אל הר אדיר או בשמו הערבי ג’בל עדתיר והוא חלק משמורת הר מירון שבגליל העליון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל הפיסגה – הר מירון – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים שיש לאיזור גליל עליון להציע. למעשה אם אתם מחפשים מקום עם נוף פנורמי אמיתי, שביל הפסדה בהר מירון מספק את זה ובגדול. מסלול מעגלי באורך של כ 1.5 ק”מ, הליכה שמתאימה לכל המשפחה וליד מגרש החנייה יש שולחנות פיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.