Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל שעל – עין שעל

ישנם מספר נחלים בגליל המערבי שאותם אנחנו מכירים היטב כמו נחל כזיב, נחל בצת ונחל געתון. לצד כל אלו ישנו נחל אחד פחות מוכר בשם נחל שעל – אורכו המלא כ 15 ק”מ והוא מתחיל את דרכו במעיליא ונשפך לים לצד אכזיב. נחל שעל מספק לנו אפשרות לצאת למסלול הליכה קצר בין שרידי חורבת בילטון שהיה כפר צלבני, נופי הגליל המערבי ומעיין נובע. ישנם מספר אפשרויות לטיול בנחל אותם נפרט כאן למטה לבחירתכם.

מסלול ראשון – מסלול קווי הלוך חזור

המסלול הקווי יוצא מכביש 89 כ 2.4 ק”מ נסיעה מצומת מעיליא לכיוון מערבה, שם יש מסלול היוצא מסימון שבילים שחור. חשוב לציין כי מיד אחרי הסימון השחור ישנו סימון ירוק – אם הגעתם אליו פספסתם את הכניסה. ניסע מעט עם כביש עפר פנימה ונחנה את הרכב בצד דרך העפר ונתחיל בצעידה. אורכו המלא של המסלול הלוך חזור כ 2.8 ק”מ בדרגת קושי קלה עד בינונית.

בכניסה שלנו אל המסלול בסימון שבילים שחור נכנס אל תוך חורש מוצל ובעונת השלכת נוכל להנות כאן משלכת מרשימה. השביל ממשיך במגמת ירידה ולאחר צעידה של כקילומטר נגיע לצומת שבילים שחור כחול – כאן נמשיך ימינה עם השחור במגמת עליה קצרה. לאחר הליכה של כ 400 מטרים על השחור נגיע אל מעיין עין שעל. מדובר על מעיין קטן שנובע לאורך כל ימות השנה – הכניסה אליו אסורה כיוון שממש כאן גדלות הסלמנדרות שנמצאות בסכנת הכחדה. לאחר ההגעה למעיין אנחנו חוזרים באותה הדרך חזרה לרכב. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

מסלול שני – מסלול קווי – מצריך הקפצת רכבים

אורכו המלא של המסלול הקווי הוא 2.3 ק”מ והוא מצריך הקפצת רכבים. את הרכב השני שיחכה לנו בסיום המסלול נחנה מאותה נקודת התחלה של המסלול הקודם שתיארנו: מכביש 89 כ 2.4 ק”מ נסיעה מצומת מעיליא לכיוון מערבה, שם יש מסלול היוצא מסימון שבילים שחור נחנה את הרכב כאן. עם הרכב הראשון נסע לתחילת המסלול: כ 150 מטרים מתחילת דרך נוף מעיליא הילה מנות נראה שילוט שמאלה לכביש עפר וחרבת בילטון בסימון שבילים שחור. נסע עם הרכב כ 1.4 ק”מ ומשם נתחיל את המסלול.

מכאן נצעד כ 700 מטרים ונגיע אל חורבת בילטון שהייתה חווה חקלאית בתוך כפר צלבני אי שם במאה ה 13 לספירה. יש כאן שרידים של טרסאות חקלאיות, בורות מים ועוד. מכאן נצעד עם סימון שבילים שחור עוד כ 400 מטרים עד להגעה לעין שעל. מכאן נותר לנו לצעוד עוד כ 1.2 ק”מ עד לרכב השני שממתין לנו בסיום המסלול. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז ומכאן לנסוע כ 1.4 ק”מ לנקודת תחילת המסלול. כדי להגיע לסוף המסלול להקפצת הרכב השני תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

מסלול שלישי – מסלול קווי – מצריך הקפצת רכבים

אורכו המלא של המסלול הקווי הוא 2.5 וגם הוא מצריך הקפצת רכבים. גם במקרה הזה את הרכב השני שיחכה לנו בסיום המסלול נחנה מאותה נקודת התחלה של מסלול מספר 1 שתיארנו: מכביש 89 כ 2.4 ק”מ נסיעה מצומת מעיליא לכיוון מערבה, שם יש מסלול היוצא מסימון שבילים שחור נחנה את הרכב כאן. עם הרכב הראשון נסע לתחילת המסלול: מהפניה לכביש גישה למצפה הילה נמשיך ישר על דרך מסומנת אדום כ 600 מטרים עד לפניה שמאלה לכניסה לדרך נוף מעיליא הילה מנות. כל הדרך הזו ניסע כ 2.8 ק”מ בסימון שבילים כחול כאשר בסופם נראה בצד שמאל שלנו מסלול בסימון שבילים ירוק (זהירות לא לפספס).

נחנה את הרכב בזהירות בצד הכביש ומכאן נתחיל לצעוד על סימון שבילים ירוק כ 300 מטרים עד לצומת סימון שבילים אדום ירוק, נמשיך מעט עם הירוק ועד מהרה נגיע לעוד צומת סימון שבילים ירוק כחול. כאן נפנה שמאלה עם הכחול איתו נמשיך כ 1.3 ק”מ עד לצומת סימון שבילים כחול שחור. כאן נפנה ימינה עם השחור וננצעד כקילומטר שיוביל אותנו לרכב שמחכה לנו בסיום המסלול. למי שרוצה לשלם במסלול זה גם את המעיין יפנה שמאלה ויצעד כ 300 מטרים עד למעיין ויחזור באותה הדרך. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז ומכאן לנסוע כ 1.4 ק”מ לנקודת תחילת המסלול. כדי להגיע לסוף המסלול להקפצת הרכב השני תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

הנה עוד כמה הצעות לטיולים באזור:

נחל כזיב – עין זיו ועין טמיר – נחל כזיב הוא בין הארוכים והיפים באזור הגליל, תחילתו במרומי הגליל וסופו באכזיב. אורכו כמה עשרות ק”מ והוא זורם בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – החווה בגליל הוא מקום שכל מטייל באזור צריך להכיר, פשוט כי מדובר במקום מקסים וכייפי שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות בכייף והוא מתאים לכולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – מסלול טיול קצר ונגיש המגיע עד מערת קשת המיוחדת, עם תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול הליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם והיכרות עם הסיפור על המבצר היפהפה – למידע על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי אכזיב – החוף הכי יפה בצפון הארץ, מים כחולים שקופים, המקום המושלם לבילוי קיץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו ליהנות מחוויית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק המחצבה – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים. פארק המחצבה, הידוע גם בשם פארק הגליל, הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.