Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך נוף מעיליא הילה מנות

בגליל המערבי בין הכפר מעיליא לישוב מנות נסללה על ידי קק”ל דרך נוף עוצרת נשימה המתאימה לכל סוג רכב. אורכה של דרך הנוף הוא 10 ק”מ והיא עוברת בין אתרים ארכיאולוגים, אתרי טבע ונוף עוצר נשימה. דרך הנוף מתחילה בצומת סימון שבילים אדום כחול מיד אחרי שעברנו את כפר מעיליא והיישוב מצפה הילה.

מעיליא הוא כפר קטן, כל תושביו ערבית נוצרים והוא מבין הכפרים הציורים היפים שיש בגליל המערבי. יש כאן סמטאות קטנות, בתים מדהימים והמון נקודות עניין כמו: הכנסייה היוונית הקתולית, בית הבד העתיק ועוד. מכאן ממשיך הכביש לכיוון מצפה הילה ומבצר מונפורט. למי מכם שרוצה לשלב גם מסלול הליכה נחנה את הרכב בחניון מונפורט ונצא למסלול הליכה של 2 קילומטר הלוך חזור שיוביל אתכם אל מבצר מונפורט – מבצר מתקופת ימי הביניים ובתוכו אותרו שרידים של מבצר צלבני מרשים על קצה המצוק הנופל אל נחל כזיב – מידע מפורט על המסלול למבצר מונפורט לחצו כאן.

בנוסף לפני כניסתכם לדרך הנוף תוכלו גם לעצור בחרבת נחת – מחצבה עתיקה שממנה נלקח החומר לבניית המונפורט. למי מכם שרוצה להמשיך ישירות לדרך הנוף מהצומת הפונים ימינה למצפה הילה ממשיכים ישר עוד כ 500 מטרים ומגיעים לצומת דרכים בסימון שבילים אדום כחול (שימו לב כי יש צומת אחת לפני עם סימון שבילים אדום שחור להמשיך בה ישר). בצומת כחול אדוםנפנה עם הכחול מערבה ולמעשה ניכנס רישמית אל תוך דרך הנוף שתוביל אותנו לכיוון מנות. באפשרותכם נסיעה רציפה בדרך נוף מרשימה אל מול נופי הגליל המערבי והים התיכון. כדי להגיע לתחילת דרך הנוף תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

הנה עוד כמה הצעות לטיולים באזור:

נחל כזיב – עין זיו ועין טמיר – נחל כזיב הוא בין הארוכים והיפים באזור הגליל, תחילתו במרומי הגליל וסופו באכזיב. אורכו כמה עשרות ק”מ והוא זורם בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – החווה בגליל הוא מקום שכל מטייל באזור צריך להכיר, פשוט כי מדובר במקום מקסים וכייפי שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות בכייף והוא מתאים לכולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – מסלול טיול קצר ונגיש המגיע עד מערת קשת המיוחדת, עם תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול הליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם והיכרות עם הסיפור על המבצר היפהפה – למידע על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי אכזיב – החוף הכי יפה בצפון הארץ, מים כחולים שקופים, המקום המושלם לבילוי קיץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו ליהנות מחוויית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק המחצבה – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים. פארק המחצבה, הידוע גם בשם פארק הגליל, הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין חרדלית נחל כזיב – עין חרדלית הוא מקום פשוט מושלם לטיול משפחות עם ילדים באזור הגליל. מסלול קסום וקליל שכולל הליכה בתוך המים ומתאים מאוד לימים חמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.