Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים בפארק הכרמל והסביבה

ההר הירוק כל ימות השנה – עד כמה אתם באמת מכירים אותו!?
פארק הכרמל הוא גן עדן למטיילים. יש בו כל כך הרבה אפשרויות לטיולים: מסלולים בדרגות קושי שונות, חניוני יום ולילה, נקודות תצפית עוצרות נשימה, אטרקציות לילדים ועוד והמון המון מקומות לטיול ששווה להכיר. כאן תוכלו למצוא רשימה עם המון רעיונות לטיולים בפארק הכרמל והאזור.

טיולים ומסלולים מומלצים

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – הצניר

נחל כלח נמצא בתוך שוויצירה הקטנה והוא אחד מהמסלולים המבוקשים באזור הכרמל. יש כאן מספר מסלולים אפשריים ביניהם מסלול קווי, הלוך חזור או מסלול מעגלי שמתחיל ומסתיים באותו החניון. אורכו של המסלול המעגלי הוא כ-3 ק”מ והוא מתאים למשפחות. במהלך המסלול ניתן להגיע אל הצניר המפורסם שמספק נוף ייחודי שמאפיין את האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך האש

בשנת 2010 התרחשה השפה הגדולה בכרמל מה שרובנו מכירים גם כ”אסון הכרמל”. קרוב ל 25 אלף דונם של יערות הכרמל הכולל מיליוני עצי נשרפו ועלו באש. במשך כמעט חמישה ימים האש אחזה ושרפה יערות, חורש רב וגם בתי מגורים בשטח פארק הכרמל. מעבר לטבע וחיות הבר שניזוקו קשות נספו גם 44 בני אדם באסון זה. כשנה לאחר האדון נחנכה האנדרטה לזכר נספי האסון. כעת 13 שנים לאחר האסון הגדול רשות הטבע והגנים יחד עם שירות הכבאות וההצלה חנכו את דרך האש. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת נחל מערות

שמורת הטבע נחל מערות נמצאת למרגלות רכס הכרמל. האתר נחשב לאתר מורשת עולמית והוא מספק חווית טיול בין מערות שבהם חי האדם הקדמון לפני מאות אלפי שנים. בשטח השמורה עוברים מספר מסלולי טיול, ניתן לפגוש פריחה עונתית ושביל רגליים יחפות שהוא אטרקציה לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חי בר

שמורת החי בר, המופעלת על ידי רשות הטבע והגנים, אינה גן חיות רגיל אלא מקום שבו מגדלים בעלי חיים שהיו בסכנת הכחדה ולאחר שהם מתחזקים משיבים אותם אל הטבע. בשמורה תוכלו לטייל במסלול נגיש במלואו שעובר בין מספר תחנות ובעלי חיים שונים, ותחנת גידול נשרים ייחודית ומרשימה. בשמורה מוקרן גם סרט חווייתי קצר ויש בה גם שביל רגליים יחפות שהוא אטרקציה עבור הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך הדורות

פארק דרך הדורות מוגדר כ”מוזיאון בטבע”, משום שהוא מציג תצוגה ארכיאולוגית של מבני עתיקות רבים שהובאו לכאן ממקומות שונים בארץ במטרה לשמרם. המבנים העתיקים השונים עמדו בפני הריסה בעקבות עבודות פיתוח כמו סלילת כבישים ובניה, וכעת הם מוצגים כאן לקהל הרחב. הטיול במוזיאון הפתוח הוא קצר ומתאים בכל גיל, והוא מספק חוויה מיוחדת ושונה מטיול במוזיאונים הסגורים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצוק וחורשת הארבעים

חורשת הארבעים היא חורשה של עצי אלון מצוי עתיקים. חלק מהעצים בחורשה הם בעלי גזעים מיוחדים שלא ניתן למצוא בכל חורשה, חלקם מתנשאים לגובה של 7 מטרים וקוטר גזעם מטר וחצי. משם ניתן להמשיך למצוק הארבעים וליהנות מפריחה מגוונת ונוף עוצר נשימה – יש לציין שעל פי רט”ג המסלול סגור בחלקו, בשל בעיות בטיחות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

המבצר האחרון בארץ ישראל

בלב פארק הכרמל תוכלו לצאת למסלול המבצר האחרון בארץ ישראל – ברחבי פארק הכרמל ניתן לצפות בלא מעט בונקרים ותעלות קשר שהם למעשה השרידים לתכנית הבריטים. ניתן לעשות את המסלול בכמה אפשרויות לבחירתכם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

סובב חוות משמר הכרמל

מסלול קל, שמתאים לכל המשפחה, והוא עובר בין “אגם נעלם”, עתיקות של טחנות קמח, אתר טיפוס, מחצבות קדומים, מערות קבורה ועוד. אורכו של המסלול הוא כ-2.5 ק”מ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חרבת רקית להר שוקף

מסלול קווי, אורכו 1.5 ק”מ, מתחיל מחניון רקית. המסלול עובר דרך חרבת רקית – שרידים של ישוב מהתקופה הרומית ביזנטית, וממשיך עד לנקודת תצפית בהר שוקף – אל תפספסו את נקודת התצפית הזו! בתחילת המסלול יש חניון מטיילים יפהפה מול הנוף ובו פריחה עונתית מגוונת, כך שמי שאינו מעוניין במסלול יוכל בהחלט למצוא עניין רב גם באזור החניון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רכס ומערת האצבע

בצידו המערבי של הכרמל תוכלו למצוא מסלול שלאורכו נוף לרצועת החוף ופריחה עונתית. טיול יער בתוך חורש אורנים וטיפוס אל ההר הירוק כל ימות השנה. יש כאן מספר מסלולים אפשריים לבחירתכם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער קרן הכרמל: שביל המערות וחורבת חרמש

יער קרן הכרמל בצידו הדרום מזרחי של הכרמל הוא גדול ומרשים במיוחד. ברחבי היער ישנם חניוני יום מסודרים, ומספר מסלולי טיול אפשריים. אחד מהמסלולים עובר בין מערות עתיקות , פריחה עונתית מרשימה מאוד ומגיע עד לנקודת תצפית עוצרת נשימה. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין אלון בנחל אורן

מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים בו נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה בלב הטבע הפתוח. אל המעיין תגיעו במסלול הליכה שיוביל אתכם אל בריכת המעיין, שסביבה המון עצים וחורש – מיקום מצוין לפיקניק ופק”ל קפה. חשוב לציין כי לא תמיד המים כאן זורמים, ויש חילוק דעות לגבי תקינות המים. בכל מקרה מדובר במסלול חווייתי שיוביל אתכם אל פנינת טבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל בוסתן

נחל נשר נמצא בצדו המזרחי של הר הכרמל, ולאורכו תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי באורך של כ-3 ק”מ, המצריך 2 רכבים. הטיול בו נחשב למסלול ברמת קושי בינונית, בעיקר משום שבמהלכו תפגשו במפלוני סלע. נחל נשר הינו נחל אכזב שזורם רק לאחר גשמים. אין להיכנס למסלול בזמן הגשמים, ולא מומלץ להיכנס מיד לאחר הגשמים מחשש להחלקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל נשר

נחל בוסתן שנמצא בצידו המערבי של הר הכרמל מציע למטיילים בו טיול רגוע בתוך חורש ים תיכוני, פריחה עונתית, מוצל בין מדרגות סלע שהטבע יצר. את המסלול אפשר לצלוח כמסלול קווי הכולל הקפצת רכבים שאורכו 3.4 ק”מ או מעגלי עם רכב אחד שאורכו 7 ק”מ. את המסלול מתחילים בין ניר עציון לכפר הנוער ימין אורד. מכאן יוצא מסלול בסימון שבילים שחור שיוביל אותנו אל תוואי נחל בוסתן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל רקפת

נחל רקפת הוא נחל אכזב בכרמל, הוא מתחיל את דרכו בדלית אל כרמל וסתיים בנחל יגור. נחל רקפת מציע למטיילים מסלול הליכה קווי המצריך הקפצת רכבים, מוצל ברובו, כולל מעברים במדרגות סלע, דרגיות, נופים ופריחה מרשימה מאוד בתקופת הפריחה. אורכו של המסלול כ 4.5 ק”מ, הוא מוגדר בדרגת קושי בינוני עד קשה, מתאים למשפחות שאוהבות הליכות ואתגרים. בתחילת המסלול ניתן לבקר גם בחורבת כרך שרידי ישוב יהודי מהתקופה הרומית והתקופה הביזנטית עם פסיפס, מערת קבורה, בורות מים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיולים ומסלולים מומלצים בפארק הכרמל על פי הבלוג של ילד טבע:

  • חרבת כרך – מסלול קווי, אורכו 3 ק”מ אל אתר ארכיאולוגי מסקרן. למידע מלא מוזמנים לקרוא בבלוג של ילד טבע – לחצו כאן.
  • מצודת הבמה – מסלול מעגלי של 6 ק”מ, ברמת קושי בינונית עד קשה. מומלץ להגיע לכאן בתקופת הפריחה! למידע מלא מוזמנים לקרוא בבלוג של ילד טבע – לחצו כאן.
  • מערת ישח – יש כאן מסלול ארוך או קצר לבחירתכם, בעונת הפריחה תמצאו פריחה בשפע וכמובן את מערת ישח. למידע מלא לחצו כאן.
  • נחל המעפילים – כמה אופציות שונות לטיול. בתקופת הפריחה תמצאו כאן את אירוס הסרגל המיוחד. למידע מלא מוזמנים לקרוא בבלוג של ילד טבע – לחצו כאן.

תצפיות בכרמל

הר הכרמל הוא כולו תצפית אחת מרהיבה, וכמעט בכל נקודה בה תעמדו, תקבלו תצפית מרשימה ויפהפייה! אבל בכל זאת, הנה מספר נקודות תצפית מומלצות באזור פארק הכרמל:

נקודות עניין נוספות באזור הכרמל

טיולים ומסלולים מסביב לכרמל

פארק נשר הגשרים התלויים

במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. 275 דונם של עצי אורן וחורש ים תיכוני של עצי אורן ואלון. אחד מהפארקים האטרקטיביים שיש לטיול כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל יגור

נחל יגור נמצא במורדות המזרחיים של הר הכרמל ולאורכו מספר מסלולים מאתגרים לחובבי הליכה. נחל יגור הוא נחל אכזב שזורמים בו מים לאחר הגשמים. אין להיכנס לתוואי הנחל בזמן הגשם ומומלץ לא להיכנס מיד אחרי הגשמים מחשש להחלקה. לפירוט המסלולים לאורכו של הנחל לחצו כאן.

עין קדם

במזרח העיר טירת הכרמל עובר המסלול אל עין קדם, המהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו. מדובר במסלול שבמהלכו תפגשו נופים יפהפהיים של הים וההרים סביב, ובסופו תגיעו אל נקבות המים אליהן זורם המעיין בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע טוף

דרומית לעיר חיפה, וליד הישוב כרם מהר”ל במורדות הכרמל, נמצאת שמורת הטבע טוף של רשות הטבע והגנים. מדובר במקום שאינו מוכר מאוד, אבל הוא הפתעה גדולה לכל מי שיבקר בו. השמורה מציגה שרידים של התפרצות געשית שהייתה כאן מתחת לפני הים לפני מאות מיליוני שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל היער הקסום ביער עופר

שביל טיול מעגלי שאורכו כ- 2 ק”מ, והוא נחשב לאחד המסלולים האהובים על משפחות עם ילדים. המסלול הוא פשוט ויפהפה, וכדאי במיוחד להגיע הנה אחרי הגשמים הראשונים כי אז השביל הזה פורח מכל כיוון וחדי העין יוכל למצוא בו גם מגוון של פטריות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל נועם ביער עופר

שביל נועם הוא מבין מסלולי הטיול היפים שיש ביער עופר. מסלול ההליכה הוא מעגלי, אורכו כ- 2 ק”מ והוא מתאים למשפחות עם ילדים שמורגלים בהליכה. הטיול בו עובר בין עצי היער, מפלוני סלע מרהיבים ומקושט בפריחה עונתית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל הבריחה ביער עופר

שביל טיול באורך כ 2.5 ק”מ, שחוצה את היער. השביל נוסד במטרה להנחיל את פועלה של “תנועת הבריחה”, שהייתה התארגנות ציונית שדאגה להגירת ניצולי שואה מאירופה אל ארץ ישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין איילה וחרבת שמרי

שביל מעגלי ברמת קושי בינונית שעובר בין מעיין, עתיקות ותצפיות נוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערת אורנית

מערה ענקית עם מספר חדרים, שכל חדר בה משקיף לכיוון אחר, המסלול מוגדר כמסלול שמתאים למשפחות עם ילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חניוני יום ולילה בכרמל

  • חניון הכלניות – חניון נגיש וממנו נוף עוצר נשימה לכיוון דרום מערב. יש כאן ספסלי פיקניק, מרחבי דשא ושירותים. אם יהיה לכם מזל אולי תקבלו כאן מופע נשרים שנוחתים בשמורת חי בר הצמודה. המקום משמש גם כחניון לילה. למידע מלא על החניון ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • חניון האגם – חניון יום ולילה עם המון פינות חמד וספסלי פיקניק, ממנו יוצאים מסלולים שונים.
  • חניון רקית – חניון יום ולילה עם שירותים ולא מעט ספסלי פיקניק. בחניון יש פריחה עונתית מגוונת ומרשימה מאוד, ומכאן יוצאים גם מספר מסלולי טיול. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • חניון אורן – החניון נמצא בכניסה המערבית לפארק הכרמל, משמש כחניון יום ולילה וממנו יוצאים מסלולים שונים.
  • חניון חורשת הארבעים – משמש כחניון יום ולילה, יש כאן ספסלי פיקניק ושירותים וממנו יוצא המסלול לחורשת הארבעים.
  • חניון נוף המפרץ – חניון יום עם ספסלי פיקניק ואחלה נוף ל… מפרץ:)
  • חניון היערנים – חניון יום ולילה. יש כאן ספסלי פיקניק, ומכאן יוצאים מסלולים ביניהם המסלול לנחל נשר.
  • חניון הרקפות – חניון יום ולילה עם ספסלי פיקניק ושירותים.
  • חניון ההגנה – חניון יום ולילה עם ספסלי פיקניק ושירותים. כאן גם יש את מצפור יד לבנים.
  • חניון אלון – בסמוך לצומת דמון ישנו חניון יום ולילה ממנו יוצאים מספר מסלולי טיול. בחניון הזה יש את משאית האוכל המושלמת טבון בדמון.
  • חניון הפיתולים – חניון יום ולילה עם ספסלי פיקניק.
  • אורן הסלע – חניון יום ולילה.
  • חניון טללים – חניון יום ולילה.
  • בית היערן – חניון יום ולילה.
  • בית השומר – חניון יום ולילה.
  • חניון יער קרן הכרמל – חניון יום עם המון ספסלי פיקניק. נמצא בחלקו הדרום מזרחי של פארק הכרמל.

מפת חניוני פארק הכרמל

רוצים המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.