Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער קרן הכרמל – שביל המערות, חורבת חרמש ומצפור קרן הכרמל

ביער קרן הכרמל תוכלו לצאת אל מסלול מעגלי שמוביל אתכם דרך שביל המערות, חורבת חרמש עד למצפור קרן הכרמל דרך פריחה צבעונית שמגיעה לכאן מיד לאחר הגשמים! המסלול כאן יספק לכם את הריח של טיול לאחר הגשם בתוך יער רטוב, טחוב עם נוף עוצר נשימה. היער הוא גדול, מרשים, יפהפה ויש בו מספר אופציות לטיול. כבר בכניסה ליער קרן הכרמל תוכלו להגיע אל חניון גדול עם ספסלי פיקניק. מקום מעולה לעשות בו את ארוחת הבוקר לקראת היציאה לטיול. בכל הפארק ובחניון בפרט יש שלטי הסבר שכוללים מפה של המקום, כך שההתמצאות כאן היא די פשוטה מרגע הכניסה ליער. מהחניון יוצאים לנסיעה קצרה בתוך היער, בכביש שהוא עביר לכל רכב לכל אורכו עד להגעה לכיכר עגולה גדולה וממנה מתחיל המסלול של שביל המערות. 

את שביל המערות ניתן לעשות ב 2 דרכים:

  • מסלול ארוך, מעגלי, בדרגת קושי בינוני שאורכו כ- 2.5 ק”מ והוא כולל עליה קצרה ותלולה עד לקרן הכרמל וחזרה לאותה הנקודה. סימון שבילים אדום לכל אורכו.
  • מסלול קצר, מעגלי, בדרגת קושי קלה שאורכו 1.5 ק”מ והוא עובר במערות עד לחניון חירבת חרמש ומשם חזרה קצרה ברגל עד לרכב על כביש הגישה. סימון שבילים אדום ירוק.

כבר בכניסה לשביל נוכל לראות שלט של קרן קיימת לישראל ובו מצוין שאנחנו נמצאים בחניון יער שער הכרמל המוקדש לכבוד ישראל יהודה ורות אובררט. מכאן יש שילוט לשביל המערות עם סימון שבילים אדום. בתחילת המסלול תוכלו לראות בצד ימין שלכם מספר שולחנות אבן מעוגלים לטובת פיקניק ואחרי צעידה קצרה נגיע אל מערות הקבורה.

המערות שאתם רואים כאן אלו מערות קבורה משפחתיות עם פתחים קשתיים חצובים בסלע שנשמרו עד היום. מערות אלו הן מתקופת המשנה והתלמוד, ויש השערות שבמקום הזה הייתה אחוזת קבר של אחת המשפחות היהודיות העשירות ביותר שגרו באזור. נמצאו כאן באזור חרסים מהתקופה הפרסית, ההלניסטית, הרומית, הערבית והצלבנית. מערבה מכאן נותרו שרידים מועטים של היישוב חרמש. אם אתם מגיעים לכאן אחרי הגשם ובתקופת הפריחה נא לא להוריד את העיניים מהקרקע כדי לא לפספס את הפריחה המגוונת שיש כאן. פריחה של סתווניות שצבעו את היער בצבע הסגול, הנרקיסים שעומדים ישרים כאילו פרצו זה הרגע מהסלעים, וגם ציפורן נקוד, הרקפות ועוד.

ממשיכים בשביל האדום שביל יער הרקפות עד לחניון חרבת חרמש, שם ניתן לעשות עצירה בשולחנות הפיקניק לפני הטיפוס לכיוון מצפור קרן הכרמל. מי שמעוניין לקצר בשלב זה יחזור על דרך המסומנת ירוק דרך כביש הגישה שיקח אתכם עד לרכב חזרה. מי שמעוניין ימשיך לטיפוס שהוא סך הכל 400 מטרים אבל טיפוס תלול. בסופו יחכו לכם ספסלי נוף אל מול חלון נוף עוצר נשימה. משם ממשיכים לרדת לכיוון הרכב לעוד 1.1 ק”מ של צעידה. אם תרצו להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “יער קרן הכרמל – 672” או ללחוץ כאן לנקודת וויז. לבאים בכביש  70 מצפון או דרום יש לעלות את מחלף אליקים לכיוון דלית אל כרמל לכביש 672, לאחר הפניה לכביש נוסעים 900 מטרים ופונים ימינה לכיוון החניון.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

הצניר בנחל כלח – שוויצריה הקטנה פארק הכרמל – מסלול הליכה שמתאים למשפחות יוביל אתכם אל תופעת טבע מיוחדת שמאפיינת את הכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – בלב הר הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלול הפחות מוכרים הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית עד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מנזר המוחרקה – בסמוך לישוב דלית אל כרמל נמצאת פסגת קרן הכרמל שנמצאת בגובה של כ-470 מטר מעל פני הים. מגג המנזר תוכלו לקבל תצפית פנורמית 360 שהיא אחת מהיפות והמיוחדות בארץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור דוד אייזן בפארק הכרמל – במדרונות הצפון-מזרחיים של פארק הכרמל, בסמוך ליישוב עוספיה, ישנו אתר הנצחה למלחמת ההתשה. מקום מיוחד מאוד עם נוף מרהיב – מצפור דוד אייזן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול בחורשת הארבעים ומצוקי הארבעים – טיול אל חורשת הארבעים בפארק הכרמל עובר לאורך מצוקי הכרמל וממנו נשקף נוף רחב ומרשים מאוד. טיול משפחתי מושלם עם נופים והמון פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דלית אל כרמל – כפר מתוייר מאוד ועמוס מבקרים, בעיקר בסופי שבוע ובחגים. אז אם אתם מחפשים טיול שמשלב שווקים, מסעדות והמון חנויות עיצוב – זה המקום! למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חי בר – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור. רשות הטבע והגנים עושה כל מאמץ בשביל להחזיר את החיות לטבע. מגדלים כאן את החיות, מטפלים בהם וכשהם מספיק גדולים וחזקים מחזירים אותם אל המקום הטבעי שלהם. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – אחד מהפארקים היפים לטייל בהם באיזור העיר נשר, כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול בשביל רמות מנשה – נופים מרהיבים ופריחה צבעונית – שביל רמות מנשה המסומן בסימן שבילים כתום עובר בין נופים מרהיבים, מעיינות נובעים ופריחה צבעונית שמגיעה לרוב לאחר הגשמים, אז גם יש זרימות בנחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.