Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מערת אורנית: מערות האדם הקדמון עם נוף מרהיב

המסלול אל מערת אורנית מתחיל מתוך העיר טירת הכרמל שנמצאת דרומית לעיר חיפה, והוא יוביל אתכם בין נופים מרהיבים ופריחה עונתית, אבל גולת הכותרת שלו היא ללא ספק התצפיות המרהיבות שתקבלו מכאן. מספר תצפיות מהמערות הפונות לכיוונים שונים, יחשפו בפניכם נוף פתוח מרשים אל עבר הרי הכרמל והים התיכון. המסלול מוגדר ככזה שמתאים למשפחות.

מערת אורנית היא למעשה מערכת מערות, כך שיותר נכון לקרוא להן מערות אורנית. מדובר ברצף מערות שהן שרידים עוד מתקופת האדם הקדמון שכנראה חי בהן. מסלול הטיול מאפשר להגיע עד לפתח המערות ולחוות קצת ממה שהיה כאן בעבר בתוספת של בונוסים מהימים של היום. בעונות הסתיו ובאביב יקשטו את הטיול שלכם פרחים מגוונים וצבעוניים.

את הטיול מתחילים לצידו של מלון קדם בטירת הכרמל. שם נראה את “פארק מונהיים”, ממנו יוצא שביל הליכה המסומן בסימון שבילים אדום – זה הוא המסלול שיוביל אותנו אל עבר מערת אורנית. אורכו של המסלול הוא כקילומטר אחד במגמת עליה. כשתגיעו אל המערות ייפרס מולכם נוף מרהיב של פסגות הכרמל, השכונות של חיפה ובעיקר נוף פתוח אל הים התיכון. כדאי לעבור בין הפתחים השונים של המערות וליהנות מהנוף אל הכיוונים השונים.

ההליכה אל מערות אורנית היא בשביל נוח להליכה במסלול קווי –הלוך חזור. רובו של המסלול במגמת עליה ובדרך חזרה בירידה, אך אין מדובר במסלול מאתגר או קשה מדי וכל מי שמורגל הליכה יוכל לצלוח אותו. המסלול אינו מוצל ולכן לא כדאי להגיע הנה בימים חמים מדי או בשעות של עומס חום, וגם לא מומלץ להגיע מיד אחרי הגשמים. אורכו של המסלול עד למערה ובחזרה הוא כ-2 ק”מ. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק מונהיים עזרא לניאדו טירת כרמל.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

שמורת נחל מערות – ביתו של האדם הקדמון – שמורת הטבע נחל מערות נמצאת על רכס הכרמל. האתר נחשב לאתר מורשת עולמית והוא מספק חווית טיול בין מערות שבהם חי האדם הקדמון לפני מאות אלפי שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טוף כרם מהר”ל – הר געש בכרמל – דרומית לעיר חיפה, וליד הישוב כרם מהרל במורדות הכרמל, נמצאת שמורת הטבע טוף של רשות הטבע והגנים. מדובר במקום שאינו מוכר מאוד אבל הוא הפתעה גדולה לכל מי שיבקר בו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע וגן לאומי חוף שקמונה והג’קוזי של חיפה – בשמורת טבע ימית וגן לאומי חוף שקמונה יש מגוון של בתי גידול חופיים וימיים. מפרצים סלעיים וחוליים, טבלאות גידוד, בריכות שפל ושפכי נחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחיה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – הוא מעיין מיוחד. קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנטיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית. המעיין נמצא במזרח העיר טירת הכרמל. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מדהימים של הים וההרים סביב חיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע חי בר – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור. רשות הטבע והגנים עושה כל מאמץ בשביל להחזיר את החיות לטבע. מגדלים כאן את החיות, מטפלים בהם וכשהם מספיק גדולים וחזקים מחזירים אותם אל המקום הטבעי שלהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. 275 דונם של עצי אורן וחורש ים תיכוני של עצי אורן ואלון. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באיזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי (לא מומלץ לפחדנים). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.