Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל נשר – טיול יפהפה בשמורת הר הכרמל

נחל נשר נמצא בצידו המזרחי של הר הכרמל, אל מול נוף מפרץ חיפה. הנחל הוא נחל אכזב שזורם בעיקר לאחר הגשמים, הוא מתחיל בצומת דמון ויורד עד לחניון יער היערנים. נחל נשר, או בשמו הנוסף ואדי א-טבל, מציע מסלול הליכה קווי או מעגלי לבחירתכם, ברמת קושי בינוני עד קשה ומעט מאתגר בשל המפלונים הגבוהים שיש בו. למרות זאת, מדובר בטיול שמתאים למשפחות שאוהבות הליכה ומעט אתגר. אין להיכנס למסלולים בנחל נשר בימים גשומים או מיד לאחר מכן מחשש לשטפונות והחלקות.

חניון יער היערנים נמצא בדרך נוף הכרמל אליו מגיעים בדרך העולה מנשר לכיוון עספיא על כביש 7212 – דרך הכלניות. החניון משמש גם כחניון לילה ובו יש שירותים, שולחנות פיקניק, ברזי מים ושטחי הדלקת מדורות. 

מצידו הצפון מערבי של חניון יער היערנים יוצא מסלול בסימון שבילים אדום (יש שילוט ובו כתוב: נחל נשר עספיא). כבר בתחילת המסלול תכנסו אל יער מוצל שופע בעצי חורש ים תיכוני: אלון, אלה ארצישראלית, כליל החורש, קטלבים מיוחדים ועוד. המסלול מתחיל במגמת עליה ובו ישנם מפלוני סלע שכל ילד יהנה לטפס אותם. חשוב לציין כי יש כאן סלעי מפל שגובהם כמטר וחצי ולכן יש לשמור על הילדים. מכאן יש לכם כמה אפשרויות לצלוח את הנחל:

המסלול הקווי:

אורכו של המסלול הקווי הוא 2.7 ק”מ, רובו מוצל, לכל אורכו הולכים על סימון שבילים אדום. למי מכם שיש 2 רכבים ניתן להקפיץ את הרכב השני לסיום המסלול שמסתיים בחניון לילה הר אלון. המסלול מתחיל בחניון יער היערנים ומסתיים בחניון לילה הר אלון לצד צומת דמון. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: חניון יער היערנים נשר. כדי להגיע לסוף המסלול להקפצת הרכב הנוסף תוכלו לרשום בוויז: חניון הר אלון פארק הכרמל.

המסלול המעגלי:

אורכו של המסלול המעגלי הוא 4 ק”מ ורובו מוצל. חלקו הראשון נמצא במגמת עליה דרך מפלוני סלע – סה”כ אורכו של קטע זה הוא כ 1.9 ק”מ ובמהלכו צועדים לפי סימון שבילים אדום. לאחר מכן מגיעים לצומת דרכים של סימון שבילים אדום עם סינגל אופניים לא מסומן, כאן נפנה שמאלה בחדות ונמשיך במגמת ירידה לכיוון חניון יער היערנים עם הפנים לנוף. חשוב לציין כי חלק זה לא מסומן בשטח אך באפליקציות הניווט כמו  Israel Hiking Map או עמוד ענן ניתן לנווט בשטח כדי לא להתבלבל. מרגע הפניה שמאלה אל השביל הלא מסומן נצעד עליו כ 2.1 ק”מ עד להגעה לחניון. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: חניון יער היערנים נשר.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

פארק הגשרים התלויים נשר – במורדותיו של הכרמל נמצא פארק נשר. נוף מרהיב ושני גשרים תלויים שהם אטרקציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. שני הגשרים נישאים מעל ערוץ הנחל בואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור דוד אייזן בפארק הכרמל – במדרונות הצפון-מזרחיים של פארק הכרמל, בסמוך ליישוב עוספיה, ישנו אתר הנצחה למלחמת ההתשה. מקום מיוחד ומפתיע מאוד עם נוף מרהיב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קרן הכרמל – מנזר המוחרקה – בסמוך לישוב דלית אל כרמל נמצאת פסגת קרן הכרמל שנמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. מנזר המוחרקה הוא מקום קטן וייחודי, מטופח מאוד שבתחומיו מרפסת תצפית פנורמית מרשימה ומיוחדת מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול בחורשת הארבעים ומצוקי הארבעים – טיול אל חורשת הארבעים בפארק הכרמל עובר לאורך מצוקי הכרמל וממנו נשקף נוף רחב ומרשים מאוד. טיול משפחתי מושלם עם נופים והמון פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך הדורות וחניון הכלניות – טיול קצר ברחבי פארק הכרמל שיקח אתכם אל חניון מסודר ממנו תצפית יפה על הים התיכון ומעבר לכביש דרך הדורות שהוא מיוזיאון טבע ייחודי המציג עתיקות מרחבי ישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הצניר בנחל כלח – פארק הכרמל – מסלול משפחות קל בין נופי שוויצריה הקטנה, אל סלע הצניר המרשים שמאפיין את הרי הכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קרן הכרמל – שביל המערות, חורבת חרמש, שעובר ביער קרן הכרמל הענק יקח אתכם לטיול קליל בין פריחה צבעונית אל מול נופי יער קסום ונוף יפהפה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – אחד המסלול שפחות מוכרים בכרמל הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית ועד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רכס אצבע ומערת אצבע בפארק הכרמל – בצידו המערבי של הכרמל תוכלו למצוא מסלול המשלב נוף, טיול יער בתוך חורש אורנים וטיפוס אל ההר הירוק כל ימות השנה שמגיע אל רכס אצבע ומערת אצבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע וגן לאומי חוף שקמונה – בשמורת טבע ימית וגן לאומי חוף שקמונה יש מגוון של בתי גידול חופיים וימיים, מפרצים סלעיים וחוליים, עתיקות ועוד. לאורך כל רצועת החוף עוברת טיילת שמתחילה מהמכון לחקר ימים ואגמים בשקמונה ועד לטיילת הכט. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל שיח – מסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחיה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חי בר כרמל – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור.מגדלים כאן את החיות ומטפלים בהן עד שהן מתחזקות ומוחזרות אל הטבע. למידע מלא ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.