Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול סובב חוות משמר הכרמל

הר הכרמל מלא במגוון רחב של מסלולים שמתאימים לכל עונות השנה, חלקם מוצלים בחורש ים תיכוני, מעיינות נובעים ותצפיות עוצרות נשימה. מסלול סובב חוות משמר הכרמל הוא מבין המסלולים הקלים כזה שמתאים לכל המשפחה והוא עובר בין “אגם נעלם”, עתיקות של טחנות קמח, אתר טיפוס, מחצבות קדומים, מערות קבורה ועוד. אורכו של המסלול הוא 2.5 ק”מ, המסלול עובר בסימון שבילים אדום – ירוק – כחול – שחור, הוא מעגלי והוא מקיף את חוות משמר הכרמל – בשנות ה 30 היה כאן יישוב יהודי בשם משמר הכרמל. למידע נוסף על חוות משמר הכרמל ומסלולים נוספים לחצו כאן.

את המסלול אפשר להתחיל במספר נקודות שונות, אנחנו נמליץ לכם להתחיל במקום בו יש חניה בשפע ושלל ספסלי פיקניק – חניון האגם. חניון האגם הוא מבין החניונים המוכרים שיש לכרמל להציע למטייל היומי ולא רק. הוא גם חניון לילה מסודר ומטופח עם שירותים. מכאן יוצא המסלול בסימון שבילים אדום לכיוון מזרח כאשר משמאלכם תוכלו לראות את חוות משמר הכרמל וגם את עין אורן – מעיין שנובע בתוך מבנה והכניסה אליו אסורה.

לאחר הליכה של 400 מטרים נגיע אל “האגם הנעלם” – נקודה בה מי הגשמים נאגרים ויוצרים מעין אגם (הרחצה אסורה), בקיץ האגם יבש. משם נמשיך עוד 500 מטרים לצומת סימון שבילים אדום ירוק – כאן תוכלו לראות גם את שרידי טחנת הקמח. נפנה עם הירוק מערבה בטיפוס של בערך 250 מטרים עד לכניסה של חוות משמר הכרמל – חשוב לציין כי חלק זה הוא בעלייה בין סלעים גדולים ולכן יש צורך לעזור לילדים. כאן תוכלו לעשות סיבוב קצר עם סימון שבילים שחור ולראות את מחצבות קדומים, מערות הקבורה וקיר טיפוס – למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

מכאן ניפרד מסימון שבילים ירוק ונמשיך בסימון שבילים כחול – שימו לב כי יש צורך לחצות את כביש 721 נא לחצות בזהירות ושמרו על הילדים. מכאן נמשיך עם הסימון השבילים הכחול כ 550 מטרים בתוך חורש מרהיב, בעיקר לאחר הגשמים הכל כאן נראה כאילו נכנסנו ליער פיות! אם תהיו ברי מזל לאחר הגשמים תוכלו לפגוש ממש כאן פריחה מרשימה של הרקפות. בשלב זה נגיע לסימון שבילים כחול שחור ונפנה בסימון שבילים שחור, הליכה של 800 מטרים שיובילו אותנו חזרה אל חניון האגם מתחת לגשר כביש 721.

כמה דברים שחשוב לדעת לפני היציאה למסלול:

  • במסלול יש צורך לחצות את כביש 721 – יש לחצות בזהירות ולשמור על הילדים.
  • המסלול עומר בתוך תוואי נחל אורן לכן בימים גשומים אין לטייל בקטע זה.
  • הרחצה ב “אגם הנעלם” אסורה בהחלט.
  • חניוני לילה: חניון האגם וחוות משמר הכרמל.
  • במהלך המסלול אסור להדליק אש – רק בחניונים המסודרים.
  • כדי להגיע אל תחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: חניון האגם כביש כרמל.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

מדעטק חיפה – מדעטק חיפה נמצא בלב שכונת הדר והוא שוכן במתחם ההיסטורי של הטכניון. מבנה מרשים מוקף עצי דקל ובו תערוכות מתחלפות בנושא מדע, טכנולגיה וחלל. חוויה אדירה עם הילדים מתאים לכל הגילאים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – בלב הר הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלול שפחות מוכרים הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית עד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רכס אצבע ומערת אצבע בפארק הכרמל – בצידו המערבי של הכרמל תוכלו למצוא מסלול בשילוב נוף, טיול יער בתוך חורש אורנים וטיפוס אל ההר הירוק כל ימות השנה אל רכס אצבע ומערת אצבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע וגן לאומי חוף שקמונה – בשמורת טבע ימית וגן לאומי חוף שקמונה יש מגוון של בתי גידול חופיים וימיים. מפרצים סלעיים וחוליים, טבלאות גידוד, בריכות שפל ושפכי נחלים. לאורך כל רצועת החוף בנו טיילת ופארק שמתחיל מהמכון לחקר ימים ואגמים בשקמונה ועד לטיילת הכט. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחיה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – הוא מעיין מיוחד במזרח העיר טירת הכרמל. קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנטיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מדהימים של הים וההרים סביב חיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע חי בר – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור. רשות הטבע והגנים עושה כל מאמץ בשביל להחזיר את החיות לטבע. מגדלים כאן את החיות, מטפלים בהם וכשהם מספיק גדולים וחזקים מחזירים אותם אל המקום הטבעי שלהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. 275 דונם של עצי אורן וחורש ים תיכוני של עצי אורן ואלון. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באיזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי (לא מומלץ לפחדנים). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קרן הכרמל “המוחרקה” – פסגת קרן הכרמל נמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר, אל תפספסו את המקום הזה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עין אלון – בלב יערות הכרמל, בין העצים במקום הכי רגוע שיש תוכלו למצוא את עין אלון.  מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – בנחל כלח שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל ישנו מסלול מקסים. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.