Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל היער הקסום ביער עופר – יער חוף הכרמל

יער חוף הכרמל או בשמו הנוסף יער עופר משתרע על כ 10,000 דונם, הוא נמצא בין צומת פורדיס בדרום ועין הוד בצפון. רוב שטח היער מכוסה באורנים וחורש ים תיכוני שמורכב מעצי אלון, אלה ארץ ישראלית, קטלב ועוד. בתוך היער יש לא מעט מסלולי הליכה מסומנים בדרגות קושי שונות, מסלולי אופניים והמון נקודות פיקניק ותצפיות כמו: שביל נועם, שמורת טוף, שביל הבריחה ושביל היער הקסום עליו נרחיב למטה. חשוב לציין – המסלול עלול להיות מחליק ובוצי מיד לאחר הגשמים.

שביל היער הקסום הוא אחד המסלולים המבוקשים והמוכרים ביותר ביער עופר. שביל הטיול הוא מעגלי בסימון שבילים אדום וכחול, אורכו כ 2 ק”מ, דרגת הקושי שלו קלה ולכן הוא מתאים מאוד עם ילדים החל מקטן ועד לגדול. כדאי במיוחד להגיע הנה אחרי הגשם הראשון, כי אז השביל הזה פורח מכל כיוון. שביל היער הקסום מתחיל ומסתיים בחניון הזיתים – חניון שבו יש מגוון עצי זית עתיקים, ומספר רב של שולחנות פיקניק שחלקם גם נגישים. מהצד המזרחי של חניון הזיתים תוכלו לראות את השלט המכוון אותנו אל תחילת המסלול. משם נפנה שמאלה, נחצה את הגשרון ולאחר מספר צעדים נגיע אל צומת סימון שבילים כחול אדום כאן ניכנס אל שביל היער הקסום בסימון שבילים אדום.

כבר בתחילת המסלול אנחנו נהיה במגמת עליה, שביל היער הקסום הוא מסלול העובר בחורש ים תיכוני, ואם תבחינו בעצים עם הפירות האדומים דעו לכם שאלה הם אלת המסטיק ואשחר ארץ ישראלי. לאחר מספר דקות של הליכה תמצאו את עצמכם מטיילים עמוק בתוך היער היפהפה ואם תגיעו בתקופת הפריחה תפגשו כאן את הרקפות הסגולות, הכרכומים הלבנים, הנרקיסים הלבנים צהובים, הסתווניות הסגולות ורודות והכלניות. לאחר הליכה של כקילומטר מרגע תחילת המסלול בסימון שבילים אדום אנחנו מגיעים אל צומת שבילים כחול אדום, כאן נפנה בכחול ימינה (אם נפנה שמאלה בצומת השבילים אדום כחול נגיע אל שביל נועם) שיוביל אותנו חזרה אל הרכבים בחניון הזיתים. 

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “שביל היער הקסום – אדום”. לבאים מצפון או דרום בכביש 4 פונים לכיוון מושב עופר לכביש 7021, מיד לאחר הפניה בצורה יש לפנות ימינה שוב אל הדרך העולה למושב. לאחר נסיעה של 300 מטר תגיעו אל חניון הזיתים בצד שמאל שלכם ומכאן תתחילו את המסלול.

אתם כבר כאן? הנה עוד כמה הצעות קרובות לטיול

שביל נועם ביער עופר – שביל נועם הוא אחד משבילי הטיול היפים שביער והטיול בו עובר בין עצי היער ומקושט בפריחה עונתית. הטיול בשביל נועם הוא טיול מעגלי יפהפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, ממש בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל תוכלו למצוא אטרקציה קצת שונה שמתאימה לכל המשפחה – משתלת הפרפרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טוף כרם מהר”ל – הר געש בהר הכרמל – דרומית לעיר חיפה, וליד הישוב כרם מהר”ל במורדות הכרמל, נמצאת שמורת הטבע טוף של רשות הטבע והגנים – מסלול אל הר הגעש בכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין איילה וחורבת שמרי בנחל שמרי – שביל שלוחת איילה יער עופר – מסלול שביל שלוחת איילה הוא מסלול נוח לטיולי משפחות העובר בעין איילה וחורבת שמרי בנחל שמרי בחלקו הדרומי של יער עופר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הבריחה ותצפית עופר ביער חוף הכרמל – יער עופר – מסלול מקסים המתאים לכל המשפחה כולל תצפית עוצרת נשימה על כל האיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קרן הכרמל “המוחרקה” – פסגת קרן הכרמל נמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר, אל תפספסו את המקום הזה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע החי בר – גן חיות שמטרתו טיפול והשבת בעלי חיים שנתונים בסכנה אל הטבע. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – טיול בין נופי טבע והיסטוריה ביחד. נחל תנינים הוא נחל איתן ויש בו מים בכל ימות השנה. המסלול עובר לצידו של הנחל ובמהלכו נפגוש עתיקות. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חוף דור הבונים – רצועת חוף דור או בשמה הנוסף הבונים היא מבין רצועות החוף היפות שיש לנו בישראל. תחילה נציין כי יש המון מטיילים הקוראים לחופים כאן חופי טנטורה אז אם שמעתם את השם הזה מתכוונים לאותו איזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין אלון – בלב יערות הכרמל, בין העצים במקום הכי רגוע שיש תוכלו למצוא את עין אלון.  מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – בנחל כלח שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל ישנו מסלול מקסים. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מדעטק חיפה – מדעטק חיפה נמצא בלב שכונת הדר והוא שוכן במתחם ההיסטורי של הטכניון. מבנה מרשים מוקף עצי דקל ובו תערוכות מתחלפות בנושא מדע, טכנולגיה וחלל. חוויה אדירה עם הילדים מתאים לכל הגילאים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.