Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל יגור: פארק אשדות יגור

נחל יגור נמצא במורדות המזרחיים של הר הכרמל הוא מתחיל את דרכו באיזור עספיא דרך קיבוץ יגור ובסופו של דבר מסתיים בנחל הקישון. נחל יגור הוא נחל אכזב שזורם רק לאחר גשמים חזקים ולכן אין להיכנס לתוואי הנחל בגשם, בנוסף מומלץ גם לא להיכנס אליו מיד לאחר הגשמים בגלל סכנת החלקה. את נחל יגור אפשר לצלוח במסלול קווי או מעגלי באורכים שונים, לא משנה איזה מסלול תבחרו הם כולם בדרגת קושי קשה ומתאימה רק למשפחות מטיבות לכת בלבד.

לאורך כל המסלולים המוצעים כאן תוכלו להנות מפריחה בעונה, נוף עוצר נשימה, הליכה בתוך חורש ים תיכוני, מסלול מאתגר הכולל טיפוס בדרגיות וכולם מתחילים מחניון לילה של שביל ישראל שנמצא בסמוך לחוות הסוסים של יגור. בחניון תמצאו ספסלי פיקניק, שירותים ושילוט של החברה להגנת הטבע המסביר על מקטע 11 המגיע עד לעין הוד שמשתלב פה בחלק מהמסלולים המוצעים. בנוסף – במידה ואתם מטיילים במסלול המצריכים שילוב של כמה צבעי סימוני שבילים השתמשו באפליקצית ניווט כדי לא לפספס את הפניות הנכונות – איזור זה רווי בסימוני שבילים שונים. כל אופציות הטיול לבחירתכם:

נחל יגור מסלול קווי – אדום

למי מכם שיש 2 רכבים יכול לצלוח את נחל יגור כמסלול קווי, אורכו 3.7 ק”מ, בדרגת קושי קשה והוא במגמת עליה. המסלול מסתיים בכפר הדרוזי עספיא במעיין הכפר – עין אל בלד. אפשרי לעשות אותו הפוך מהמתואר ואז להיות במגמת ירידה – לבחירתכם. בתחילת המסלול ממש בסמוך לחניון לילה נגיע אל צומת שבילים שחור אדום. כאן נבחר באדום שילווה אותנו עד לסיום המסלול. מתחילת המסלול נצעד כ 320 מטרים במקטע חשוף לשמש עד להגעה לצומת שבילים כחול אדום ושביל ישראל, כאן נמשיך עם האדום. נמשיך לצעוד עוד כ 300 מטרים עד להגעה לצומת שבילים נוספת של כחול אדום, גם כאן נמשיך עם האדום.

מחלק זה נכנס לפארק אשדות יגור לתוואי נחל יגור. בחלק זה של המסלול אנחנו נכנסים אל תוך חורש ים תיכוני, טחוב, מוצל ובחלק זה נחווה גם את המפלים של נחל יגור שבחלקם נעזר בדרגיות. לאחר הליכה של כ 1.8 ק”מ נגיע אל צומת שבילים אדום ירוק (דרך היערן) – כאן נמשיך מעלה עם האדום. סביר להניח שבחלק זה של המסלול תפגשו כמה שלדי רכבים – אטרקציה נחמדה בדרך. נצעד עוד כ 50 מטרים ונפגוש שוב צומת שבילים אדום ירוק (נוף הכרמל) – גם כאן נמשיך מעלה עם האדום. מכאן נותר לנו לצעוד עוד כ 850 מטרים עד להגעה למעיין הכפר – עין אל בלד.

מעיין עין אל בלד נובע בשולי היישוב הדרוזי עוספיא, המים מוזרמים על ידי צינור מתוך הקיר ישירות אל בריכת בטון גדולה שגודלה 5*5 מטר אליה ניתן להיכנס בעזרת 3 מדרגות. סביב הבריכה ישנם פינות ישיבה תחת עצי הזית שפזורים כאן וזה מקום נהדר אם תרצו לעשות בו פיקניק או לפתוח פק”ל קפה בסיום הטיול – מידע מפורט על המעיין לחצו כאן. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. כדי להגיע לסוף המסלול תוכלו לרשום בוויז: עין אל בלד עוספיא.

נחל יגור ושביל הדרוזים – מסלול מעגלי – אדום שחור כחול אדום

מסלול מעגלי, אורכו 7 ק”מ בדרגת קושי קשה, חלקו הראשון במגמת עליה בתוך תוואי נחל יגור וחלקו השני במגמת ירידה עם הפנים אל נוף מפרץ חיפה. בתחילת המסלול ממש בסמוך לחניון לילה נגיע אל צומת שבילים שחור אדום. כאן נבחר באדום שילווה אותנו עד לסיום המסלול. מתחילת המסלול נצעד כ 320 מטרים במקטע חשוף לשמש עד להגעה לצומת שבילים כחול אדום ושביל ישראל, כאן נמשיך עם האדום. נמשיך לצעוד עוד כ 300 מטרים עד להגעה לצומת שבילים נוספת של כחול אדום, גם כאן נמשיך עם האדום.

מחלק זה נכנס לפארק אשדות יגור לתוואי נחל יגור. בחלק זה של המסלול אנחנו נכנסים אל תוך חורש ים תיכוני, טחוב, מוצל ובחלק זה נחווה גם את המפלים של נחל יגור שבחלקם נעזר בדרגיות. לאחר הליכה של כ 1.8 ק”מ נגיע אל צומת שבילים אדום ירוק (דרך היערן) – כאן נמשיך מעלה עם האדום. סביר להניח שבחלק זה של המסלול תפגשו כמה שלדי רכבים – אטרקציה נחמדה בדרך. נצעד עוד כ 50 מטרים ונפגוש שוב צומת שבילים אדום ירוק (נוף הכרמל) – גם כאן נמשיך מעלה עם האדום. מכאן נותר לנו לצעוד עוד כ 810 מטרים עד להגעה לצומת שבילים אדום שחור. למי מכם שרוצה להוסיף ביקור קצר במעיין הכפר – עין אל בלד יכול לפנות שמאלה, למי מכם שרוצה להמשיך במסלול פונה שמאלה בצורה חדה עם השביל השחור שנקרא גם שביל הדרוזים.

מכאן נתחיל במגמת ירידה כ 1.4 ק”מ על השביל השחור עד להגעה לחניון לילה בית השומר שנמצא על דרך נוף הכרמל וזה מקום מצוין לעשות עצירה למנוחה. מכאן נפנה שמאלה עם סימון שבילים ירוק כ 100 מטרים על כביש עפר רחב – דרך נוף הכרמל. מיד נגיע לצומת שבילים ונחזור להליכה על סימון שבילים שחור. מכאן יש לנו ירידה של כ 1.4 ק”מ אל מול נוף המפרץ בין חורש ים תיכוני חלקו מוצל עד להגעה לצומת דרכים שחור אדום כחול. כאן נפנה שמאלה עם סימון שבילים כחול – שביל השעורה ונצעד כ 200 מטרים עד לצומת שבילים כחול אדום. כאן נפנה עם האדום עד להגעה לחניון שם ממתין לנו הרכב. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

נחל יגור ושביל המעפילים – מסלול מעגלי – אדום כחול שחור ירוק אדום

מסלול מעגלי, אורכו 8.2 ק”מ בדרגת קושי קשה, חלקו הראשון במגמת עליה בתוואי נחל המעפילים וחלקו השני במגמת ירידה בתוך תוואי נחל יגור – ניתן לעשות הפוך לבחירתכם. בתחילת המסלול ממש בסמוך לחניון לילה נגיע אל צומת שבילים שחור אדום. כאן נבחר באדום שילווה אותנו עד לסיום המסלול. מתחילת המסלול נצעד כ 320 מטרים במקטע חשוף לשמש עד להגעה לצומת שבילים כחול אדום ושביל ישראל, כאן נמשיך עם סימון שבילים כחול ושביל ישראל ימינה זהו שביל המעפילים. שביל זה קיבל את שמו כיוון שממש כאן המפלמ”ח הגניב את המעפילים שהגיעו ממחנה העצורים בעתלית דרך בית אורן עד ליגור. 

לפנינו ישנה עליה של כ 2.9 ק”מ עד לצומת שבילים עם השחור בו נפנה שמאלה עם השחור. על השחור נצעד כ 70 מטרים בלבד עד לצומת שבילים עם הירוק – כאן נפנה עם הירוק שמאלה. חלק זה של המסלול הוא על שביל עפר רחב שהוא גם נוף הכרמל עליו נצעד כ 2.4 ק”מ עד לצומת שבילים ירוק אדום. הפעם נפנה עם האדום שמאלה ולמעשה נכנס לתוואי נחל יגור פארק אשדות יגור. כאן ועד לרכב נצעד בסימון שבילים אדום כ 2.5 ק”מ בירידה, נרד את המפלונים וכל זה בתוך חורש מוצל. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

נחל יגור ודרך היערן – מסלול מעגלי – אדום ירוק שחור כחול אדום

מסלול מעגלי, אורכו 7 ק”מ בדרגת קושי קשה, חלקו הראשון במגמת עליה בתוואי נחל יגור וחלקו השני במגמת ירידה בדרך היערן. בתחילת המסלול ממש בסמוך לחניון לילה נגיע אל צומת שבילים שחור אדום. כאן נבחר באדום שילווה אותנו עד לסיום המסלול. מתחילת המסלול נצעד כ 320 מטרים במקטע חשוף לשמש עד להגעה לצומת שבילים כחול אדום ושביל ישראל, כאן נמשיך עם האדום. נמשיך לצעוד עוד כ 300 מטרים עד להגעה לצומת שבילים נוספת של כחול אדום, גם כאן נמשיך עם האדום.

מחלק זה נכנס לפארק אשדות יגור לתוואי נחל יגור. בחלק זה של המסלול אנחנו נכנסים אל תוך חורש ים תיכוני, טחוב, מוצל ובחלק זה נחווה גם את המפלים של נחל יגור שבחלקם נעזר בדרגיות. לאחר הליכה של כ 1.8 ק”מ נגיע אל צומת שבילים אדום ירוק (דרך היערן) – כאן נפנה שמאלה עם סימון שבילים ירוק. הערה שחשוב לציין – ישנם 2 פניות בסימון שבילים ירוק בטווח של כ 50 מטרים אחת מהשניה – שימו לב כי אתם פונים בפניה הנכונה (במידה והגעתם לפניה שהיא על דרך נוף הכרמל, דרך עפר רחבה חזרו אחורנית).

על דרך היערן נרדה כ 3.5 ק”מ, שימו לב לא לפספס כאן את סימון השבילים עד להגעה לצומת שבילים שחור ירוק. כאן נפנה עם השחור שמאלה להליכה קצרה של כ 70 מטר עד לצומת שבילים שחור כחול אדום – כאן נפנה שמאלה עם הכחול – שביל השעורה. נצעד כ 200 מטרים בכחול עד לצומת שבילים כחול אדום. כאן נפנה עם האדום עד להגעה לחניון שם ממתין לנו הרכב. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

קיבוץ יגור והסליק הגדול – קיבוץ יגור הוא מבין הקיבוצים הגדולים בישראל, הוא נמצא בצד המזרחי של הר הכרמל וכאן נמצא הסליק הגדול של תנועת ההגנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך אורי בפארק נשר נחל קטיע – פארק נשר נמצא בפאתי העיר נשר, למרגלות הכרמל. בפארק יש מספר מסלולי טיול, מתקני שעשועים, נוף אותנטי ומיוחד של הטבע, גשרים תלויים ואת דרך אורי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל נשר – שמורת הר הכרמל – בצידו המזרחי של הר הכרמל אל מול נוף מפרץ חיפה נמצא נחל נשר, נחל אכזב שמתחיל בצומת דמון ויורד עד לחניון יער היערנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים נשר – במורדותיו של הכרמל נמצא פארק נשר. נוף מרהיב ושני גשרים תלויים שהם אטרקציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. שני הגשרים נישאים מעל ערוץ הנחל בואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור דוד אייזן בפארק הכרמל – במדרונות הצפון-מזרחיים של פארק הכרמל בסמוך ליישוב עוספיה ישנו אתר הנצחה למלחמת ההתשה, מקום מיוחד מאוד עם נוף מרהיב – מצפור דוד אייזן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול בחורשת הארבעים ומצוקי הארבעים – טיול אל חורשת הארבעים בפארק הכרמל עובר לאורך מצוקי הכרמל וממנו נשקף נוף רחב ומרשים מאוד. טיול משפחתי מושלם עם נופים והמון פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק העמקים והשביל המלא של נחל הקישון – בצומת העמקים בכביש העולה לקרית טבעון קק’ל בנו את פארק העמקים שביל העובר לאורך כל נחל הקישון. מסלול נהדר המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל מגידו – ביקור בגן לאומי תל מגידו יקח אתכם אחורה בזמן אל מסע באחת הערים החזקות והחשובות בהיסטוריה. ויש גם אטרקציות לילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

קרן הכרמל – מנזר המוחרקה – בסמוך לישוב דלית אל כרמל נמצאת פסגרת קרן הכרמל שנמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הצניר בנחל כלח – שוויצריה הקטנה פארק הכרמל – את הטיול שלנו הפעם החלטנו לעשות בנחל כלח אל הצניר המדהים שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי מקסים של רשות הטבע והגנים המלא במערות קבורה עתיקות – אטרקציה נהדרת עם הילדים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.