Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל נועם ביער עופר: טיול חווייתי ביער מהאגדות

יער חוף הכרמל, המוכר גם בשמו יער עופר נמצא בחלקו הדרומי של הכרמל. היער משתרע על פני שטח גדול של כ-10,000 דונם והוא משקיף ממרומיו אל נופי מישור החוף והים התיכון. בשטחי יער עופר עוברים מסלולי טיול רבים ומגוונים, דרכי נוף, חניוני יום ולילה, אתרי תצפית ונקודות עניין נוספות. שביל נועם הוא אחד משבילי הטיול היפים שביער, אורכו 2 ק”מ והטיול בו עובר בין עצי היער, מפלוני סלע מרהיבים ומקושט בפריחה עונתית.

הטיול בשביל נועם הוא טיול מעגלי וקל, שמתאים למשפחות שחובבות הליכה בשטח. את הטיול מתחילים מהחניון של משרדי קק”ל בכרמל, משם מתחילים בהליכה בשביל המסומן בסימון שבילים ירוק. לאחר כ 100 מטרים תראו את השלט שיסמן לכם את הכניסה אל שביל נועם ולצידו שער בקר למעבר הולכי רגל. השביל מתחיל בעליה שתוביל אתכם אל תוך חורש היער המרשים. בדרך תפגשו ספסל נוף למנוחה – מולכם קיבוץ כרם מהר”ל ויער עופר. 

לאחר הליכה של כקילומטר תגיעו אל שיא הגובה, כאן נפגוש שילוט שיפנה אותנו שמאלה ולאחר כמה דקות נראה גם את סימון “שביל ישראל”, ונתחיל ללכת בעקבותיו במגמת ירידה. כ 350 מטרים מהמפגש שלנו עם שביל ישראל מגיעים אל נקודת הנצחה לזכרו של נועם בהגון שעל שמו קרוי השביל. נועם נפל ברצועת עזה בשנת 2003 בעת פתיחת ציר בחבל עזה. יש כאן שילוט הסבר, ספסל מנוחה ופינת טבע מוצלת יפהפייה שבה תוכלו לשבת לפיקניק קצר לקראת הירידה. מנקודה זו נותרו עוד כ-400 מטרים עד לסיום המסלול.

מכאן נמשיך במסלול הירידה ושם  נפגוש מפל מדרגות סלע מרשים שגובהו כ-10 מטרים. את המדרגות יש לרדת בזהירות, אך יחד עם זאת ליהנות מהחוויה ומהיופי שסובב אותנו בחלק הזה בטיול. זה למעשה החלק היפה והמהנה ביותר במסלול: מדרגות הסלע יוצרות אתגר קל ועניין, הטחב כאן מכסה את הסלע שאינו חשוף לשמש כמעט כלל, ויוצר ביער מראות נפלאים וקסומים. בסיום הירידה נגיע אל נקודת הנצחה מרשימה לזכרו של גל בסון ז”ל, שנפל במבצע צוק איתן בשנת 2014. בנקודת ההנצחה יש 3 ספסלים, על כל אחד מהם חרוט משפט בעל משמעות ויש כאן מסבירון קולי המספר על גל, על סיפור המקום ומשמיע שירים שאהב. מכאן הליכה של כ-200 מטרים על שביל רחב יובילו אותנו חזרה לחניון שבו ממתין הרכב.

אם הגעתם הנה בתקופות של פריחה תוכלו ליהנות מפרחים רבים וצבעוניים שיקשטו את הטיול שלכם: רקפות, כלניות, נרקיסים, סתווניות ועוד. המסלול מוגדר כמסלול קל שמתאים למשפחות שחובבות הליכה, זאת בעיקר בשל מפלי הסלע הנמוכים שיש לעבור לאורכו והמפל הגבוה שבסופו. לא מדובר במשהו אתגרי מדי, וגם ילדים יכולים לצלוח אותו עם מעט עזרה. שימו לב: אין להיכנס למסלול בימי גשם או מיד לאחריהם, מחשש לרטיבות והחלקה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שביל נעם יער עופר מחוז חיפה.

אתם כבר כאן? הנה עוד כמה הצעות קרובות לטיול

שביל היער הקסום ביער עופר – שביל היער הקסום ביער עופר הוא מסלול מעגלי וקצר שייקח אתכם לטיול מרתק בתוך היער. בתחילת המסלול יש גם חניון מסודר עם מספר שולחנות פיקניק. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל, תוכלו למצוא אטרקציה מיוחדת שמתאימה לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל מערות – בשמורה מספר מסלולים מעניינים שחלקם עוברים בין מערות קדומות שיקחו אתכם אל מסע לחייו של האדם הקדמון. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת טוף כרם מהר”ל – הר געש בהר הכרמל – ליד הישוב כרם מהר”ל במורדות הכרמל, נמצאת שמורת הטבע טוף של רשות הטבע והגנים – מסלול אל שרידי הר הגעש בכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין איילה וחורבת שמרי בנחל שמרי – שביל שלוחת איילה יער עופר – מסלול נוח לטיולי משפחות העובר בעין איילה וחורבת שמרי בנחל שמרי בחלקו הדרומי של יער עופר. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל הבריחה ותצפית עופר ביער חוף הכרמל – יער עופר – מסלול מקסים המתאים לכל המשפחה כולל תצפית עוצרת נשימה על כל האזור. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע החי בר – שמורה של רשות הטבע והגנים שמטרתה טיפול בבעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה והשבתן אל הטבע. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – טיול נגיש בין נופי טבע והיסטוריה ביחד. נחל תנינים הוא נחל איתן ויש בו מים בכל ימות השנה. המסלול עובר לצידו של הנחל ובמהלכו נפגוש עתיקות ואמת מים מרעננת לימי הקיץ. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חוף דור הבונים – רצועת חוף דור או בשמה הנוסף הבונים היא מבין רצועות החוף היפות שיש בישראל. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין אלון – בלב יערות הכרמל, עובר מסלול משפחות שיוביל אתכם אל בריכת עין אלון. מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – מסלול משפחות קלאסי ביערות הכרמל. לאורכו פריחה, תופעת טבע המאפיינת את סלעי הכרמל, ובעיקר נוף יפהפה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.