Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל רקית והר שוקף פארק הכרמל

בלב הר הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלול שפחות מוכרים הוא אל האתר הארכאולוגי חורבת רקית עם אפשרות לשלב את הטיפוס עד להר שוקף – הפסגה הגבוה ביותר בכרמל שמאפשרות לנו לקבל נקודת תצפית עוצרת נשימה על כל פארק הכרמל ומעבר לו. מחניון רקית ניתן לצאת לכמה מסלולים מומלצים עליהם נפרט כאן על פי דרגות קושי ואורך:

שביל רקית מסלול למשפחות

מסלול ראשון שביל רקית: מסלול מעגלי שאורכו 1.5 ק”מ והוא מתחיל מחניון רקית. מדובר על מסלול משפחתי והוא משולט לאורך כל אורכו בעמודי מידע (במפה בכניסה המסלול מסומן סגול). הנקודה הראשונה שפוגשים במסלול היא מערת קבורה, משם ממשיכים אל בית הבד להפקת שמן – במקום יש שילוט המסביר על הממצאים הארכאולוגים שרואים, משם ממשיכים אל תצפית נוף לכיוון בקעת אלון, ממשיכים אל בית בד נוסף ולמעשה הולכים סביב עץ האלון הגדול, ניתן להמשיך גם עד לשרידי בית כנסת שפעל כאן במאה ה 3-5 לספירה, שרידים של מאגר מים עתיק עד להגעה חזרה לנקודת ההתחלה. 

חרבת רקית והר שוקף מסלול למטיבי לכת

מסלול שני חרבת רקית אל פסגת הר שוקף: מסלול קווי הלוך חזור המתחיל את דרכו מחניון רקית, אורכו המלא 3.4 ק”מ (הלוך חזור), המסלול עובר בחרבת רקית וממשיך בטיפוס אל הר שוקף, משם ישנה תצפית עוצרת נשימה כמעט על כל הר הכרמל והסביבה. לפני שנפרט על המסלול חשוב לציין שאם אתם מגיעים עם ילדים קחו בחשבון שהעלייה אל התצפית יכולה להיות מאתגרת בשבילם. 

את המסלול שלנו אנחנו נתחיל מחניון רקית של רשות הטבע והגנים שמשמש גם כאתר קמפינג נהדר. מתוך חניון רקית בסמוך למבנה השירותים וספסלי הפיקניק יוצא מסלול בסימון שבילים ירוק שבמהלכה לאחר מספר דקות של צעידה הופך לסימון שבילים אדום. בהליכה קלה של מספר דקות בודדות בשביל נוח להליכה, תוכלו להגיע מהחניון אל חורבת רקית. חורבת רקית היא אתר ארכאולוגי, במקום נמצאו שרידים של ישוב מהתקופה הרומית-ביזנטית והערבית הקדומה. חלק מהשרידים שנמצאו הם: שרידי מבנים, בריכת אגירה מכוסה עפר ולידה אבן שוקת שבורה, בית בד, גת ומערת קבורה חצובה בסלע.

מערת הקבורה מרשימה מאוד, מבוא חצוב באורך 8.2 מ’ מוביל לפתח המערה. מעל לפתח אפשר לראות מסגרת בצורת טבלת אזניים ובה רוזטה ומשני צדי הפתח חקוקות רוזטות דומות. רוזטה הוא עיטור על האבן דמוי ורד. מעל למסגרת חקוקה כתובת ביוונית: Mareinovin Ihmion פרוש המשפט: האחוזה של מרינוס. בתוך המערה ישנו חדר מרובע קטן ובתוכו חדרי קבורה.

לאחר סיום הביקור בחורבת רקית ממשיכים עם סימון שבילים אדום בערך קילומטר בטיפוס אל עבר הר שוקף. למעשה הר שוקף בו יש את הנקודה הגבוהה ביותר של הכרמל – 497 מטר מעל פני הים. מפסגת ההר ניתן לקבל תצפית מדהימה בצד המערבי את קו החוף באיזור עתלית בצד המזרחי את דלית אל כרמל ועספיא ובימים עם ראות טובה לכיוון דרום תוכלו לראות גם את ארובות חדרה. אם תגיעו לכאן בעונת הפריחה תוכלו למצוא בדרך את אירוס הסרגל, כרכומים, עצי אורן ועוד. מכאן חוזרים חזרה באותה הדרך אל הרכב.

חניון רקית משמש גם לחניון לילה ובו עובר גם שביל ישראל. יש כאן מספר גדול של שולחנות פיקניק וזה חניון נהדר לעצירת פיקניק לאחר הטיול או לפניו. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “חניון רקית”, לבאים מכביש החוף מאיזור דרום יש לפנות במחלף עתלית מזרחה, לאחר נסיעה של 1.4 ק”מ תגיעו לצומת בה תפנו שמאלה, המשיכו ישר כ 400 מטרים ואז פנו ימינה יחד עם השילוט שבמקום לפארק הכרמל. לאחר נסיעה של 2.2 ק”מ הגעתם אל החניון. לבאים מהצפון מכביש 4, בצומת מת”מ יש להמשיך ישר, לאחר נסיעה של 8.6 ק”מ פנו שמאלה לכיוון פארק הכרמל המשיכו ישר כ 4 ק”מ ואז פנו ימינה יחד עם השילוט שבמקום. לאחר נסיעה של 2.2 ק”מ הגעתם אל החניון.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

מערת ישח – הטיול אל מערת ישח עובר בין מצוקי הכרמל הירוקים בכל ימות השנה, ולאורכו נקבל תצפיות נוף פנורמיות אל מול חופי הים, נפגוש פריחה מגוונת משתנה ונגיע אל המערה הגדולה שממנה נפתח חלון נוף מרהיב אל האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור הסיירים – על פסגת רכס כרמיה שנמצא בפארק יערות הכרמל הוקם מצפור הסיירים. המצפור הוקם לזכרו של עידו שפירא מסיירת הצנחנים שנפל בעת מילוי תפקידו בזמן פעולה מבצעית בשומרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רכס אצבע ומערת אצבע בפארק הכרמל – בצידו המערבי של הכרמל תוכלו למצוא מסלול בשילוב נוף, טיול יער בתוך חורש אורנים וטיפוס אל ההר הירוק כל ימות השנה אל רכס אצבע ומערת אצבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע וגן לאומי חוף שקמונה – בשמורת טבע ימית וגן לאומי חוף שקמונה יש מגוון של בתי גידול חופיים וימיים. מפרצים סלעיים וחוליים, טבלאות גידוד, בריכות שפל ושפכי נחלים. לאורך כל רצועת החוף בנו טיילת ופארק שמתחיל מהמכון לחקר ימים ואגמים בשקמונה ועד לטיילת הכט. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחייה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – המעיין נמצא במזרח העיר טירת הכרמל. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מדהימים של הים וההרים סביב חיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע חי בר – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור. רשות הטבע והגנים עושה כל מאמץ בשביל להחזיר את החיות לטבע. מגדלים כאן את החיות, מטפלים בהם וכשהם מספיק גדולים וחזקים מחזירים אותם אל המקום הטבעי שלהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. 275 דונם של עצי אורן וחורש ים תיכוני של עצי אורן ואלון. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באיזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי (לא מומלץ לפחדנים). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין אלון – בלב יערות הכרמל, בין העצים במקום הכי רגוע שיש תוכלו למצוא את עין אלון.  מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – בנחל כלח שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל ישנו מסלול מקסים. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מדעטק חיפה – מדעטק חיפה נמצא בלב שכונת הדר והוא שוכן במתחם ההיסטורי של הטכניון. מבנה מרשים מוקף עצי דקל ובו תערוכות מתחלפות בנושא מדע, טכנולוגיה וחלל. חוויה אדירה עם הילדים מתאים לכל הגילאים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.